darklight
کاربر فعال
سلام
بعد از حدود یک سال بالاخره یک کار نمای بیرونی انجام دادم و برام خیلی جالب بود.
از الان بگم که قراره یکم توضیحاتم طولانی بشه و از این بابت عذر می خوام و اگه حوصله نداشتید می تونید نخونید.
خوب توی اینکار یه سری تجربه هایی رو کسب کردم که می خوام به اشتراک بذارم.
اولین تجربم مربوط به این بود که باید این کار رو که در ابتدا با وی ری ۳ انجام دادم ولی باید منتقل می کردم به وی ری ۲.۴ تا بتونم از forest pack pro استفاده کنم. البته اون موقع می خواستم برای کار یه محیط کوهستانی درست کنم و برای همین این اجبار ناگزیر بود. اما بعدش هم که خواستم توی سطح صاف کار کنم دیگه حوصله نداشتم که کار رو به وی ری ۳ و Forest pack lite منتقل کنم که ایکاش این کار رو کرده بودم.( بعدا می گم چرا)
بگذریم توی این قضیه یه نکات جالبی وجود داشت. من برای تست رندر نزدیک به فاینال توی وی ری ۳ تنظیماتی از این قرار گذاشته بودم. یک dome light با مپ hdri و سابدیوایز ۲۵۶ و یک نور vraysun با سابدیوایز ۶۴ و برای تنظیمات رندر هم روی حالت adoptive با min 1 و max 32 و برای GI هم brute force با سابدیوایز ۱۲۸ و light cache با ۵۰۰ که البته embree رو هم فعال کرده بودم. حالا با این تنظیمات تست رندرهای نزدیک به فاینال من حدود ۳۵ دقیقه طول می کشید. اما وقتی همه صحنه رو بردم توی وی ری ۲.۴ و رندر رو آغاز کردم حتی بعد از ۴۰ دقیقه حتی یک باکت هم رندرش کامل نشده بود. در نهایت از این تنظیمات توی وی ری ۲.۴ دست کشیدم و کم کم به سمت این تنظیمات رفتم: سابدیوایز هر دو نور ۳۲ و تنظیمات GI بر روی IM با تنظیمات کمی پایین تر از very low و LC با 1300 و Noise Threshold روی 0.007 که البته اینا تنظیمات رندر فاینال من بود و با این حساب رندر من روی سیستم خودم توی خونه هر کدوم از حدود ۳ ساعت و نیم تا پنج ساعت و نیم طول کشید. (به خاطر تفاوت زاویه و برخی تنظیمات توی متریالها).
من نمی دونم واقعا این که توی وی ری ۳ با اون تنظیمات به راحتی رندر FHD می گرفتم اما توی وی ری ۲.۴ حتی یک باکت هم رندر نشد دلیلش چی می تونه باشه. شاید به خاطر این بوده که فایلی که با وی ری ۳ ذخیره شده بود رو آوردم توی ویری ۲.۴ باز کردم و شروع کردم به کار.
نکته بعدی مربوط به تفاوت مدیریت منابع توی ویری ۳ با ۲.۴ هستش که توی ۲.۴ اگر میزان منابع استفاده شده از مقدار رم شما خیلی بیشتر بشه تقریبا کارکردن غیر ممکن میشه و رندرها بسیار سنگین و کار کردن با خود سیستم هم سخت میشه اما با ویری ۳ کمی به زمان رندر اضافه می شه و یه مقداری هم احساس می کنید که هارد سیستم درگیره که خیلی آزار دهنده نیست و قابل تحمله.
نکته دیگه که خیلی تجربه بد و در عین حال خوبی بود این بود که Forest Pack Pro بعد از هر بار ذخیره کردن و باز و بسته شدن مکس کلا آبجکتاش از بین میرفت و باید دوباره درستشون می کردم که برای همین هر بار از تنظیمات جدیدی استفاده می کردم و تقریبا کار باهاش رو به طور کامل یاد گرفتم. (حد اقل چهار بار جنگل کوهستانی درست کردم و ۹ بار هم محوطه ای رو که می بینید).
اما جدای از این مشکلات دو نکته جالب هم یاد گرفتم که می خوام به شما هم یاد بدم. البته دوستانی که حرفه ای هستند احتمالا بلدند و من برای تازه کارهایی مثل خودم بیان می کنم.
نکته اول برای درست کردن تخته سنگ حتما این آموزش رو ببینید و استفاده کنید که خیلی راحت و عالی و کار راه بندازه: (متاسفانه لینک غیر یوتیوب براش پیدا نکردم.)
قسمت اول (مدلینگ) www.youtube.com/watch?v=cr9JcfJjnt4
قسمت دوم(متریال)www.youtube.com/watch?v=cdpiXLEcCqE
نکته دوم هم وقتی داریم پست پرو می کنیم من به شخصه از چندتایی پلاگین برای sharpness استفاده کردم ولی معمولا از نتیجه اونقدری که دلم می خواست راضی نبودم اما با این روش واقعا نتیجه خیلی خوبی به دست میاوردم. البته این نکته رو توی یکی از آموزش های viscorbel قبلا دیده بودم اما از اونجایی که استفاده نکرده بود یادم رفته بود. اما حالا اینجا می نویسم که اونایی که بلدن یادآوری بشه و اونایی هم که بلد نیستن یاد بگیرن.
برای sharpness توی فوتوشاپ ابتدا لایه اصلی رو duplicate کنید (به عبارت دیگه ازش توی یک لایه جدید کپی بگیرید) بعد لایه جدید رو که بالای لایه قبلی هست رو روش از توی فیلترها از قسمت others فیلتر high pass رو با مقداری بین 0.5 تا 2 (بسته به نیازتون) اعمال کنید و مود این لایه رو به softlight تغییر بدید. و خواهید دید که چه تاثیر خوب و دقیق و تمیز و جالبی داره.
توضیحات خود کار:
معماری کار رو همکارم توی شرکت با نرم افزار sketchup انجام دادن و من محوطه سازی و متریال و نور و رندر و پست پروداکشن رو انجام دادم.
همون طور که گفتم هر رندر از 3.5 تا 5.5 ساعت طول کشیده.
سیستم
core i7 3930k
32GB
و نرم افزارها
3dsmax 2014
vray 2.40.04
photoshop CC 15
photolook
forest pack pro 4.0
از دوستانی که لطف می کنند و این کار رو نقد می کنند و ایراداتی رو که به ذهنشون می رسه می گن صمیمانه سپاسگزار هستم.
بعد از حدود یک سال بالاخره یک کار نمای بیرونی انجام دادم و برام خیلی جالب بود.
از الان بگم که قراره یکم توضیحاتم طولانی بشه و از این بابت عذر می خوام و اگه حوصله نداشتید می تونید نخونید.
خوب توی اینکار یه سری تجربه هایی رو کسب کردم که می خوام به اشتراک بذارم.
اولین تجربم مربوط به این بود که باید این کار رو که در ابتدا با وی ری ۳ انجام دادم ولی باید منتقل می کردم به وی ری ۲.۴ تا بتونم از forest pack pro استفاده کنم. البته اون موقع می خواستم برای کار یه محیط کوهستانی درست کنم و برای همین این اجبار ناگزیر بود. اما بعدش هم که خواستم توی سطح صاف کار کنم دیگه حوصله نداشتم که کار رو به وی ری ۳ و Forest pack lite منتقل کنم که ایکاش این کار رو کرده بودم.( بعدا می گم چرا)
بگذریم توی این قضیه یه نکات جالبی وجود داشت. من برای تست رندر نزدیک به فاینال توی وی ری ۳ تنظیماتی از این قرار گذاشته بودم. یک dome light با مپ hdri و سابدیوایز ۲۵۶ و یک نور vraysun با سابدیوایز ۶۴ و برای تنظیمات رندر هم روی حالت adoptive با min 1 و max 32 و برای GI هم brute force با سابدیوایز ۱۲۸ و light cache با ۵۰۰ که البته embree رو هم فعال کرده بودم. حالا با این تنظیمات تست رندرهای نزدیک به فاینال من حدود ۳۵ دقیقه طول می کشید. اما وقتی همه صحنه رو بردم توی وی ری ۲.۴ و رندر رو آغاز کردم حتی بعد از ۴۰ دقیقه حتی یک باکت هم رندرش کامل نشده بود. در نهایت از این تنظیمات توی وی ری ۲.۴ دست کشیدم و کم کم به سمت این تنظیمات رفتم: سابدیوایز هر دو نور ۳۲ و تنظیمات GI بر روی IM با تنظیمات کمی پایین تر از very low و LC با 1300 و Noise Threshold روی 0.007 که البته اینا تنظیمات رندر فاینال من بود و با این حساب رندر من روی سیستم خودم توی خونه هر کدوم از حدود ۳ ساعت و نیم تا پنج ساعت و نیم طول کشید. (به خاطر تفاوت زاویه و برخی تنظیمات توی متریالها).
من نمی دونم واقعا این که توی وی ری ۳ با اون تنظیمات به راحتی رندر FHD می گرفتم اما توی وی ری ۲.۴ حتی یک باکت هم رندر نشد دلیلش چی می تونه باشه. شاید به خاطر این بوده که فایلی که با وی ری ۳ ذخیره شده بود رو آوردم توی ویری ۲.۴ باز کردم و شروع کردم به کار.
نکته بعدی مربوط به تفاوت مدیریت منابع توی ویری ۳ با ۲.۴ هستش که توی ۲.۴ اگر میزان منابع استفاده شده از مقدار رم شما خیلی بیشتر بشه تقریبا کارکردن غیر ممکن میشه و رندرها بسیار سنگین و کار کردن با خود سیستم هم سخت میشه اما با ویری ۳ کمی به زمان رندر اضافه می شه و یه مقداری هم احساس می کنید که هارد سیستم درگیره که خیلی آزار دهنده نیست و قابل تحمله.
نکته دیگه که خیلی تجربه بد و در عین حال خوبی بود این بود که Forest Pack Pro بعد از هر بار ذخیره کردن و باز و بسته شدن مکس کلا آبجکتاش از بین میرفت و باید دوباره درستشون می کردم که برای همین هر بار از تنظیمات جدیدی استفاده می کردم و تقریبا کار باهاش رو به طور کامل یاد گرفتم. (حد اقل چهار بار جنگل کوهستانی درست کردم و ۹ بار هم محوطه ای رو که می بینید).
اما جدای از این مشکلات دو نکته جالب هم یاد گرفتم که می خوام به شما هم یاد بدم. البته دوستانی که حرفه ای هستند احتمالا بلدند و من برای تازه کارهایی مثل خودم بیان می کنم.
نکته اول برای درست کردن تخته سنگ حتما این آموزش رو ببینید و استفاده کنید که خیلی راحت و عالی و کار راه بندازه: (متاسفانه لینک غیر یوتیوب براش پیدا نکردم.)
قسمت اول (مدلینگ) www.youtube.com/watch?v=cr9JcfJjnt4
قسمت دوم(متریال)www.youtube.com/watch?v=cdpiXLEcCqE
نکته دوم هم وقتی داریم پست پرو می کنیم من به شخصه از چندتایی پلاگین برای sharpness استفاده کردم ولی معمولا از نتیجه اونقدری که دلم می خواست راضی نبودم اما با این روش واقعا نتیجه خیلی خوبی به دست میاوردم. البته این نکته رو توی یکی از آموزش های viscorbel قبلا دیده بودم اما از اونجایی که استفاده نکرده بود یادم رفته بود. اما حالا اینجا می نویسم که اونایی که بلدن یادآوری بشه و اونایی هم که بلد نیستن یاد بگیرن.
برای sharpness توی فوتوشاپ ابتدا لایه اصلی رو duplicate کنید (به عبارت دیگه ازش توی یک لایه جدید کپی بگیرید) بعد لایه جدید رو که بالای لایه قبلی هست رو روش از توی فیلترها از قسمت others فیلتر high pass رو با مقداری بین 0.5 تا 2 (بسته به نیازتون) اعمال کنید و مود این لایه رو به softlight تغییر بدید. و خواهید دید که چه تاثیر خوب و دقیق و تمیز و جالبی داره.
توضیحات خود کار:
معماری کار رو همکارم توی شرکت با نرم افزار sketchup انجام دادن و من محوطه سازی و متریال و نور و رندر و پست پروداکشن رو انجام دادم.
همون طور که گفتم هر رندر از 3.5 تا 5.5 ساعت طول کشیده.
سیستم
core i7 3930k
32GB
و نرم افزارها
3dsmax 2014
vray 2.40.04
photoshop CC 15
photolook
forest pack pro 4.0
از دوستانی که لطف می کنند و این کار رو نقد می کنند و ایراداتی رو که به ذهنشون می رسه می گن صمیمانه سپاسگزار هستم.