ویزامتریک چیست و چه مراحلی دارد؟

ویزامتریک چیست؟

اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید حتما نام «ویزامتریک» به گوش شما خورده است. این یک شرکت معتبر است که کشور آلمان ماموریت ارائه خدمات کنسولی اخذ ویزا و انگشت نگاری را به آن‌ها واگذار کرده است. در واقع مانند یک واسط بین متقاضیان و سفارت آلمان عمل می کند. از آنجا که آلمان یک کشور پیشرفته و از قدرتمندترین اعضای اتحادیه اروپاست هر ساله تعداد زیادی ایرانی و اتباع کشورهای دیگر قصد مهاجرت به آن را دارند. آلمان به عنوان یک کشور توریستی و مهاجر پذیر با برون سپاری خدمات کنسولی سعی کرده روند کارها را سرعت بخشیده نظم دهد. در این مطلب دارالترجمه تات با ویزامتریک به شکل کامل آشنا می‌‌شوید.



ویزامتریک با چه کشورهایی قرارداد دارد؟

در سال ۱۳۹۷ قرارداد همکاری ویزامتریک با کشور آلمان به امضا رسید و آلمان این شرکت را به عنوان تسهیل‌گر صدور ویزای این کشور به مردم سراسر جهان معرفی کرد. خوب است بدانید کشورهایی مثل پرتقال، ایتالیا، کره جنوبی، مالت، استونی، اسلوونی و بسیاری کشورهای دیگر هم با ویزامتریک قرارداد داشته و برخی خدمات کنسولی ویزای خود را از طریق آن مدیریت می‌کنند.



این شرکت در کشورهای حوزه شینگن بسیار فعال است و به عنوان یک مجموعه تخصصی با کادر مجرب به بهبود فرآیندهای اخذ ویزا کمک می‌کند. ویزامتریک در واقع واسط و برقرار کننده ارتباط بین افراد متقاضی اخذ ویزا و سفارت کشور مقصد است که روال کارها را سرعت بخشیده و به کارکنان سفارتخانه‌ها کمک می‌کند بهتر بتوانند وقت خود را مدیریت کنند.



این شرکت تعداد مراجعات به سفارت آلمان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و باعث شده متقاضیان دریافت ویزا هم کمتر برای اطلاع از ترجمه مدارک برای سفارت آلمان یا مراحل کار دچار سردرگمی شوند.



روندکارها در ویزامتریک به چه صورت است؟

روند کار در ویزامتریک شامل مراحل زیر است:



۱. پرداخت هزینه‌ها

دفتر ویزامتریک هزینه بررسی پرونده و ارائه خدمات خود را از متقاضیان دریافت می‌کند. به ازای هر نفر مبلغ ۹۰۰ هزار تومان در بدو ورود دریافت می‌شود و البته فرمی هم به فرد داده می‌شود که مربوط به عودت وجه است. ویزامتریک با توجه به سن فرد و نوع خدماتی که می‌خواهد مبالغ مختلفی را به یورو از افراد دریافت می‌کند که از ۲۵ تا ۷۵ یورو متغیر است.



۲. دریافت مدارک

ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدارک تحصیلی و مالی افراد که همگی باید توسط دارالترجمه به صورت رسمی ترجمه شده باشند هم در این مرحله از فرد دریافت می‌شود. برای آگاهی از مدارک مورد نیاز می‌توانید به سایت شرکت یا سفارتخانه کشور آلمان مراجعه کنید.



۳. انگشت نگاری

در این مرحله از کلیه افراد متقاضی انگشت نگاری شده و از آن‌ها عکس گرفته می‌شود. به این ترتیب اطلاعات بیومتریک شما در بانک اطلاعاتی این سیستم ثبت می‌شود تا درآینده راحت‌تر احراز هویت شوید.



شما در دفتر ویزا متریک کار دیگری نخواهید داشت، در مرحله بعد افسر سفارت آلمان پرونده را بررسی کرده و نسبت به اعطای ویزای‌تان تصمیم‌گیری می‌کند. تصمیم‌گیری در این حوزه به هیچ وجه مربوط به ویزامتریک نبوده و دخالتی در این امر ندارد. مراحل ثبت درخواست ویزای نوع D و اقامت بلند مدت بیش از ۹۰ روز در آلمان هم تنها در سفارتخانه این کشور انجام می‌شود.



در گذشته مراحل اخذ ویزای شینگن بسیار طولانی بود و افراد با مسائل و مشکلات مختلفی درگیر بودند اما امروز بیشتر مراحل کاربه صورت اینترنتی انجام شده و افراد دیگر مجبور نیستند برای گرفتن ویزای آلمان ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر بمانند.



برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزا متریک و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به مقاله ویزامتریک چیست و چه مراحلی دارد؟ سر بزنید.

منبع: ویزامتریک چیست؟ راهنمای گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا