ویروس مخرب نرم افزاری - سخت افزاری ! ( درخواست راهنمایی برای مقابله )

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام خدمت عزیزان انجمن
خب اول بگم که توی عمرم تاحالا نشده اجازه بدم یک ویروس وارد سیستمم بشه چون کاملا امنیت رو رعایت میکنم .

اما .... چه کنیم از دست خانواده ! من برای خودم سیستم حرفه ای خودم رو دارم اما خانواده ( همه بجز من :D ) از یک لپتاپ استفاده میکنند .

مارکش مهم نیست ولی VAIO

برادرم فایلی به اسم

"new folder .exe"

رو اجرا کرده و این ویروس عزیز فاتحه لپ تاپ رو خونده ... من بهشون گفتم وایستید تا درستش کنم و روشنش نکنید !

ولی برادرم روز بعدیش 1 2 ساعت سیستم رو روشن کرده و باهاش بازی کرده :|

حالا مشکلات خیلی عجیب تر شدند و غیر قابل حل ...

- من اصلا به این اعتقاد ندارم که ویروس میتونه صدمه سخت افزاری بزنه اما موردی که پیش اومده اینه که لپ تاپ دیگه بدون شارژن و با باطری روشن نمیشه انگار کلا باتری سوخته باشه ، یعنی وسط کار وقتی شارژر جدا بشه سیستم خاموش میشه .

وقتی وصله میزنه Charging و 35 درصد هم شارژ داره ولی اصلا تا 1 2 ساعت هم بگذره شارژ نمیشه و همون 35 درصده انگار ویروس خودش این رو نشون بده ولی کلا با بوت هم همینطوره .

- مشکل بعدی از کار افتادن گرافیک لپ تاپه ، کاملا از کار افتاده ، بازی وقتی باهاش اجرا میشه همه چیز کش میاد رو صفحه و همینطور فتوشاپ و غیره هم درست اجرا نمیشند .

- مشکل بعدی هارد سیستمه که همیشه وقتی میاد بالا Disk Check میده ، ولی میزارم تموم هم که میشه باز دوباره چک میخواد .



فلش هم به سیستم زده میشه همین فایل newfolder رو تو تموم پوشه ها میسازه ، یادمه قدیما یکی مثلش بود ولی اینجوری قوی نبود ...


در مورد انتی ویروس ، من کلا هیچی رو جز Kaspersky قبول ندارم ، همیشه جوابگو بوده ، اما موقع نصب روی لپ تاپ کلا هارد دیست قفل میشه و روی 99% ستاپ گیر میکنه ...



در مورد شکل ظاهری ویروس ، این ویروس دائما این پیغام رو از طرف SVHOST میده :


etg84pvmgu5v21xf1xiw.jpg


توی نت انگلیسی سرچ کردم مورد مشابه نبود ، svhost جدا بود که اونم روش هاش جواب نداد .





اما در مورد بوت و ویندوز.

درایو قفل شده در حدی که نمیشه روی سیستم ویندوز نصب کرد یا با بوت فایل هارو برداشت .




خیلی جالبه نه ؟


1 - حالا به نظر شما راهی هست بشه درستش کرد ؟
2 - ایا واقعا باطری خراب شده ؟!


اینم فایل ویروس جهت انالیز :D
لطفا سعی نکنید بازش کنید :
http://uplod.ir/xyc21xz3s6ip/virus.rar.htm
 
آخرین ویرایش:

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
سلام عیدتون مبارک باشه سال خوبی رو براتون آرزو میکنم
ویروس ها با استفاده از Driver های نصب شده یا Driver نوشته شده خودشون میتونن به سخت افزار صدمه بزنن
قبلا ها تنها کاری که ویروس New Folder میکرد این بود که تو سیستم کاربر به تعداد پوشه ها خودش بسازه و توی Cool Disk متصل شده کپی کنه اینکه اخیرا این صدمات به سیستم کاربر میزنه نمیدونم
من یک ماه پیش قصد آپدیت Firmware باطریم داشتم که در حین آپدیت حواسم به اون قسمت تذکرش نبودم که کوچیکترین تغییری در باطری تا اتمام آپدیت Firmware ندم منم خواستم در همین حین Battery Fully Charged Mode رو به Battery Protection Mode تغییر بدم که یه صدایی از باطری در اومد و دیدم وضعیت باطری از 100 درصد شارژ به 30 درصد رسید و چراغ قرمز آلارم عدم شارژ روشن شد با اینکه کابل شارژ به لپ تاپم وصل بود هرکاری کردم درست نشد تا بالاخره ویندوز رو عوض کردم و کابل شارژ جدا کردم تا باطری به کل تخلیه بشه و دوباره کابل شارژ متصل کردم تا ببینم شارژ میشه یا نه که دیدم نه تاثیری نداشت لپ تاپم خاموش کردم بعد از خاموش شدن کابل شارژ رو جدا کردم و 8 ساعت بعد در حالت خاموش بودن لپ تاپم کابل شارژ وصل کردم و یک ساعت بعد دیدم چراغ قرمز به حالت سفید در اومده و بعد از روشن کردن لپ تاپم متوجه بازگشت باطری به وضعیت نرمال شدم.
پیشنهاد میکنم شما ویندوزتون رو عوض کنید و پش از نصب کامل ویندوز به هیچ کدوم از درایوها جز درایو ویندوز نرین تا ویروس مجددا رو سیستم شما اجرا نشه در صورت امکان به اینترنت متصل بشید و آنتی ویروس کاسپراسکی رو دانلود و نصب کنید و سپس تمامی درایوهاتون رو اسکن کنید.
مطمئنا مشکل گرافیکتون برطرف میشه برای مشکل باطری لپ تاپتون مثل من این مراحل رو دنبال کنید ایشا ا... که باطری لپ تاپتون مجددا احیا میشه.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا