ویروس جدید در شبکه اسکایپ

espartan

Member
شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي "وب‌سنس" از شناسايي يك ويروس اينترنتي جديد در شبكه پركاربر تلفن اينترنتي "اسكايپ" خبر داد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، اين شركت اعلام كرد ويروس ياد شده هم‌اكنون ميان كاربراني كه از ويژگي چت در نرم‌افزار تلفن‌اينترنتي "اسكايپ" استفاده مي‌كنند، منتشر شده‌است.
اين ويروس براي كاربر "اسكايپ" به صورت يك پيغام كه در ظاهر توسط ساير كاربران "اسكايپ" ارسال شده، ظاهر مي‌شود و از كاربر درخواست مي‌كند فايلي به نام ‪ sp.exe‬را دانلود كنند.
چنانچه كاربر اين فايل را دانلود كند، يك تروجان اينترنتي كه ويژه ثبت و ربودن كلمات عبور كاربران طراحي شده، در رايانه او نصب مي‌شود و سپس ويروس با همين روش تلاش مي‌كند پيغامهايي مشابه را از رايانه آلوده براي ساير كاربران "اسكايپ" بفرستد.
شركت "وب‌سنس" اعلام كرده‌است ويروس جديد احتمالا از كشور كره جنوبي ميان كاربران "اسكايپ" منتشر شده‌است.
به رغم هشدار "وب‌سنس"، شركت امنيتي "اف-سكيور" و همچنين مركز بين‌المللي تحقيقات امنيت اينترنتي "سنس" (‪ (SANS‬اعلام كردند انتشار ويروس رايانه‌اي جديد در شبكه "اسكايپ" هنوز تاييد نشده و همچنان در دست بررسي است.
"اسكايپ" كه مركز آن در لوكزامبورگ قرار دارد به عنوان زيرمجموعه شركت اينترنتي "يي‌بي"، به كاربران اجازه مي‌دهد به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت كرده و يا با قيمتهاي ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند و همچنين با استفاده از رايانه‌هاي خود با يكديگر چت كنند.
شركت "اسكايپ" تلفن اينترنتي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازي كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۳۶‬ميليون نفر از دويست كشور جهان مشترك آن شده‌اند و روزانه به طور ميانگين حدود ‪ ۲۵۰‬هزار نفر به تعداد كاربران آن افزوده مي‌شود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا