افزونه 1 وقتی کامپيوتر از تلويزيون پشتيبانی می کند

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
از: خبرگزاري سلام

مايکروسافت به تازگي از عرضه Windows Media Center جديد خود خبر داده است که عرضه آن در سال 2005 بر قابليت هاي تفريحي و چندرسانه اي کامپيوترها خواهد افزود. اين شرکت همچنين به دنبال عرضه نرم افزارها و سيستم هاي الکترونيکي جديدي است که امکان به اشتراک گذاري تصاوير ويدئويي و فايل هاي موسيقي را بر روي انواع دستگاه هاي ديجيتال تسهيل مي نمايد.
اما شرکت هاي ديگر نيز بيکار ننشسته اند، اينتل بزرگترين موسسه تراشه سازي جهان نيز به طور جداگانه نمونه اوليه از کامپيوترهاي شخصي تفريحي خود را عرضه کرده است.
تلاش براي گنجاندن قابليت هاي تفريحي و چندرسانه اي گسترده در کامپيوترها طي چند سال اخير به شدت مورد توجه بوده است. اما تاکنون مردم از محصولات مختلفي که در اين زمينه عرضه شده استقبال چنداني نکرده اند.
اما اين بار شرايط متفاوت به نظر مي رسد. هاليوود اعلام کرده که براي تامين محتواي تجهيزات ديجيتال خود با شرکت هاي فناوري همکاري خواهد کرد، سخت افزارها بهتر، موثرتر و ارزانتر شده اند و نرم افزارهاي جديد نيز امکان اجراي انواع قابليت هاي چند رسانه اي را بر روي کامپيوترها ممکن کرده اند و اين کار تنها با فشردن چند دکمه از راه دور ممکن است.
کامپيوترهاي قدرتمندي که هفته پيش عرضه شده اند امکان نمايش عکس، تصاوير ويدئويي و پخش موسيقي را دارند و همچنين مي توانند برنامه هاي زنده تلويزيوني را بر روي تلويزيون ها و ديگر سيستم هاي نمايش تصاوير در معرض ديد علاقمندان قرار دهند.
کامپيوترهاي جديد از تلويزيون هاي ديجيتال که از کيفيت تصاوير بالايي برخوردارند و همچنين از امواج مختلف آنالوگ تلويزيوني و راديويي پشتيباني مي نمايند.
اين کامپيوترها علاوه برآنکه خود قابليت پخش برنامه هاي تلويزيوني را دارند مي توانند آنها را بر روي يک شبکه خانگي متشکل از انواع دستگاه هاي پخش ديجيتال به اشتراک بگذارند. و چنين شبکه اي که داراي قابليت هاي بي سيم نيز خواهند بود راه را براي به اشتراک گذاري فيلم و موسيقي بر روي سيستم هاي الکترونيک قابل حمل مانند PDA ها نيز فراهم خواهد آورد.
يکي از کارشناسان موسسه اينتل که بر روي ساخت شبکه هاي خانگي تفريحي کار مي کند مي گويد مردم نمي خواهند مجبور شوند در جاي مشخصي از خانه شان بنشينند تا بتوانند از يک فيلم و يا موسيقي بهره ببرند.
آنها مي خواهند تا از تمامي نقاط به محتواي مورد نظرشان دسترسي داشته باشند و شبکه اي که ما به دنبال ايجاد آن هستيم از همين نوع خواهد بود.
در مقابل تلاش هاي اينتل مايکروسافت تغييرات گسترده اي در نرم افزار Media Center خود به وجود آورده است که يکي از مهمترين آنها امکان پخش يا ضبط تصاوير ويدئويي، موسيقي و ديگر محتويات چندرسانه اي با استفاده از سيستم هاي کنترل از راه دور است.
مايکروسافت به دنبال آن است که اين محصول را جايگزين سيستم هاي استوديوي خانگي کند و به همين علت امکان پخش DVD و فيلم هاي ويدئويي از طريق آن را فراهم آورده است.
نسل اول اين نوع محصولات مايکروسافت به علت ارسال پيام هاي مکرر خطا کاربران را آزرده مي کرد و به ياد آنها مي آورد که هنوز هم در حال استفاده از يک کامپيوتر هستند و همچنين کيفيت تصاوير آن چندان شفاف و واضح نبود.
عدم وجود قابليت کنترل از راه دور نيز از ديگر ضعف هاي نرم افزارهاي چندرسانه اي نسل اول مايکروسافت بود.
به هر حال بايد منتظر ماند و ديد نسل جديد اين نوع نرم افزارها تا چه حد در جلب نظر کاربران موفق خواهند بود.

منبع فناوري اطلاعات
 

a Truth Seeking

Active Member
هميشه يك سوال براي من وجود داشت كه براي اون چند جواب به ذهنم رسيد :
كامپيوترهاي نسل آينده و سيستم هاي كامپيوتري چه خصوصيت هايي خواهند داشت؟
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اين واسه همه سواله محمد جان

با اين پيشرفت روز به روز نمشه تشخيص داد يا حدس زد

خدا مي دونه چي پيش مي ياد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا