وظایف روانشناس کودک

sanaz99

Member
روانشناس کودک فردی است که والدین را از بدو تولد کودک همراهی می کند . روانشناس کودک به والدین کمک می کند تا کودک خود را به بهترین شکل تربیت کنند و در مراحل مختلف رشد کودک بهترین تصمیمات را بگیرند . همچمنین روانشناس کودک در صورت بروز مشکل یا اختلال در رفتار کودک سعی می کند بهترین درمان را برای کودک در نظر بگیرد .
Counseling+LARGE.jpg
بسیاری از کودکان در مراحل مختلف رشد به علل مختلف ، دچار انواع اختلالات یا مشکلات می شوند . به طور مثال بسیاری از کودکان در برخی از سنین دچار کمبود اشتها می شوند یا به نوعی اختلال در خوابیدن دچار می شوند . همچنین بروز انواع افسردگی ، حالات غمگین ، ترس های بی مورد از جمله مشکلاتی می باشد که ممکن است برای کودک بروز دهد . روانشناس کودک با بررسی و ارزیابی رفتار های کودک می کوشد تا نوع و سطح اختلالات را مشخص کند و آن ها را درمان کند .
حضور یک روانشناس کودک مجرب در کنار والدین وی بسیار الزامی می باشد چرا که روانشناس کودک با رفتار کودک و زبان وی آشنایی کامل دارد و می تواند نیاز های کودک را شناسایی کند و به والدین وی ابلاغ کند تا والدین کودک نیاز های فرزند خود را بر طرف کنند . حضور روانشناس کودک در زندگی او باعث می شود تا کودکی شاد ، با نشاط ، سرزنده و نرمال داشته باشید و پایه های آینده ی وی را محکم کنید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا