بسیاری از افراد هواپیما را به عنوان وسیله نقلیه خود انتخاب می نمایند. کسانی که بلیط هواپیما را خریداری می کنند، مطمئنا به فکر وسایلی هستند که می‌توانند با خود به همراه داشته باشند. ما در این مطلب به مواردی از ممنوعات غیر قابل حمل در هواپیما پرداخته ایم. اگر مایلید با وسایل ممنوعه در هواپیما آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وسایل ممنوعه در سفر را بشناسید​


به یقین هیچ انسانی دوست ندارد در طول سفر اتفاق خاصی برایش رخ دهد. هر فردی که به فرودگاه مراجعه می کند، مایل نیست تا هنگام بازرسی وقت خود و دیگران را بگیرد. برای جلوگیری از این اتفاقات باید ممنوعات سفر با هواپیما را شناسایی کرد. وسایل تیز یکی از این ممنوعات است که استفاده از آن در فرودگاه و هواپیما ممنوع می باشد.

وسایل تیز​


کسانی که با خرید بلیط هواپیما به مسافرت می پردازند به خوبی بر این امر واقفند که نباید از اشیا تیز در سفرهای هوایی استفاده نمایند. این موضوع بر همگان واضح مبرهن است اما تاکید آن می تواند خطاهای اندک در این باره را به دست فراموشی بسپارد. حال سوال اینجاست کسانی که شیشه دارو و وسایل تیز قابل استفاده و ضروری دارند باید چکار کنند؟ این افراد می توانند قبل از پرواز وسایل مورد نظر خود را به قسمت باربری پرواز تحویل دهند و در مقصد از این قسمت جنس مورد نظر خود را تحویل بگیرند. قیچی، ناخن گیر، چاقو های بزرگ و کوچک، ظروف شیشه و هر وسیله تیز دیگری می تواند جز وسایل تیز ممنوعه در پرواز باشد.

اسلحه​

اسلحه مورد بعدی که در پرواز ممنوع است. البته از اسلحه نمی توانید در فضای آزاد جامعه بدون مجوز استفاده کنید، پرواز که جای خود دارد. شاید برایتان جالب باشد که می توانید اسلحه خود را در برخی از کشورها در جعبه ای بسته بندی کنید و آن را با هواپیما حمل نمایید.

لوازم ورزشی شخصی ممنوعه در سفرهای هوایی​


بسیاری از ورزشکاران با تهیه بلیط هواپیما به مسافرت های مختلف می روند. اما این دسته از افراد باید توجه داشته باشند، برخی از وسایل ورزشی را نمی توانند به داخل کابین هواپیما ببرند. تیر و کمان، چوب بیسبال، چوب بیلیارد، گلف، هاکی، باتوم اسکی و هر وسیله ورزشی دیگری که با چوب ساخته شده است و آسیب جانی به مسافران وارد می کند، جز ممنوعات پرواز به شمار می رود. اگر مایلید تا این وسایل را به همراه داشته باشید، حتما آن را به قسمت بار تحویل دهید.

مایعات ممنوع در سفرهای هوایی​


شاید با دیدن نام مایعات در فهرست ممنوعات پرواز تعجب کنید، اما به واقع ورود بعضی از مایعات در پرواز ممنوع می باشد. این قانون در بسیاری از کشورها و ایرلاین ها حکم فرما شده است تا از ورود مایعات مزاحم و دردسر ساز به هواپیما جلوگیری شود. مایعاتی که مسافران می توانند به همراه داشته باشند، مانند کرم، ژل یا هرچیز دیگری باید در بسته های پلاستیکی بسته بندی شوند. این بسته های پلاستیکی باید به میزان 100 میلی باشد. بیشتر از این حد غیرمجاز بوده و مسافر جریمه می گردد.


دارو ممنوع در سفرهای هوایی



“یکی از مواردی که باید در سفرهای هوایی بدان توجه کرد، حمل دارو به داخل کابین هواپیما و مصرف انواع داروها می باشد. فرض کنید شما برای سفر به مناطق دیدنی دنیا از سایت تیک بان بلیط هواپیما خریداری کرده اید، بهتر است قبل از پرواز مطالب مرتبط را مطالعه کنید تا در حین پرواز دچار مشکل نشوید. مصرف برخی از اقلام دارویی در سفر با هواپیما ممنوع می باشد.” (منبع)

خوراکی های ممنوعه​


تا به امروز فکر میکردید که همراه داشتن محصولات کشاورزی مانند میوه، سبزیجات، گیاهان و محصولات گوشتی در سفرهای هوایی ممنوع است؟ اگر می خواهید با ماموران درگیر نشوید و وقت خود و دیگران را تلف نکنید، آنها را با خود به فرودگاه نبرید. زمان خرید بلیط هواپیما باید به قوانین مربوطه ورود کالاهای مختلف را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و بعد راهی سفر شوید.

ابزار آلات​

شاید برای بسیاری از افراد داشتن دریل، چکش، میخ و سایر ابزار آلات یک چیز عادی به نظر بیاید. اما جالب است بدانید کسانی که با تهیه بلیط هواپیما به مسافرت می پردازند، نباید این ابزار را با خود به همراه داشته باشند. اگر مایلید تا این ابزار را به همراه داشته باشید، قسمت بار هواپیما بهترین نقطه برای نگهداری آنها می باشد.

وسایل آتش زا

دسته آخری که به آنها خواهیم پرداخت، وسایل آتش زا هستند. همراه داشتن وسایل آتش زا در داخل هواپیما ممنوع است. همه به این امر واقف هستند که چرا نمی توانند از وسایل آتش زا استفاده نمایند. کبریت، بنزین، گازوئیل، نفت، فندک و سایر وسایلی که موجب آتش میشود را نمی توان در هواپیما به همراه داشت.

بیشتر بدانید

اگر مایلید تا با موضوعات جذاب دیگر آشنا شوید، مجله سایت تیک بان یکی از بهترین گزینه ها است. سایت تیک بان یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما به صورت بلیط چارتر و بلیط سیستمی است. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور هستند.

تیک بان یکی از معتبرترین سایت های فروش بلیط هواپیما با همکاری 900 ایرلاین توانایی ارائه انواع بلیط هواپیما را با قیمت های متفاوت دارد. از همین رو با چند کلیک ساده می توانید به راحتی نرخ انواع بلیط هواپیما را به صورت آنلاین مشاهده کرده و بعد از مقایسه قیمت ها ارزانترین و با کیفیت ترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. با این روش بلیت خود را بدون واسطه و ارزانتر می خرید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان از طریق این سایت می توانید کلمه تیک بان و یا عبارت tikban را جستجو نمایید. منبع : فارنت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا