وزیر ict: در حوزه تجارت الکترونیک در ابتدای راه هستیم

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

سهم تجارت الکترونیکی در دنیا هشت هزار و 104 میلیارد دلار است و این موضوع نشان دهنده آن است که ما در ابتدای راه هستیم و باید کارهای زیادی در این حوزه انجام شود.

به گزارش سیتنا مهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس این برنامه و تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، 20 درصد از سهم تجارت داخلی و 30 درصد از تجارت خارجی باید به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی افزود: تا پایان سال 87، میزان مبادلات الکترونیکی کشور حدود یک میلیارد دلار بود که سه دهم درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد.
برنامه توسعه فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی که در برنامه پنجم توسعه تدوین شده است به تصویب کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که سهم تجارت الکترونیکی در دنیا هشت هزار و 104 میلیارد دلار است و این موضوع نشان دهنده آن است که ما در ابتدای راه هستیم و باید کارهای زیادی در این حوزه انجام شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین دستاورد عصر انفجار اطلاعات را تحول عمیق در شیوه ها و سبک مدیریت امور دانست و تصریح کرد: در کشور ما و با توجه به اقداماتی که از گذشته شروع شده، توسعه خدمات الکترونیکی در همه حوزه ها، یکی از ضرورت هایی است که مورد توجه دولت دهم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر همین اساس و طی چند ماه گذشته و با هم اندیشی نخبگان این بخش، حوزه های کلیدی و کاربردی با توجه به اسناد بالا دستی تهیه و تدوین شده است.
وی تأکید کرد: بر همین اساس، چابک سازی دولت عدالت محور با توسعه فناوری اطلاعات، از جمله اهداف مورد نظر در این حوزه، مورد توجه قرار گرفته است.
مهندس رضا تقی پور با اشاره به محورهای اساسی در نظر گرفته شده، گفت: "دولت الکترونیکی" ، "تجارت و بانکداری الکترونیکی" ، "سلامت و رفاه الکترونیکی" و "توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی" از جمله اولویت های شناسایی شده در این حوزه است.
وی ضمن بیان این مطلب که در حوزه تجارت الکترونیکی فعالیت های گسترده ای صورت گرفته اظهار داشت: انتظار می رود تجارت الکترونیکی زمینه لازم را برای انجام فعالیت های تجاری با ارزان ترین، سریع ترین و سودآورترین روش فراهم کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تجارت الکترونیکی یکی از عرصه هایی است که می تواند مشاغل جدید را برای بکارگیری نیروی متقاضی کار موجود در جامعه ایجاد کند.
وی در خصوص مزایای این حوزه نیز گفت: افزایش سطح رفاه مردم، تسهیل و تسریع در دسترسی به اطلاعات جهانی و حذف واسطه های غیر ضرور از جمله مزایای بکارگیری تجارت الکترونیکی است.
مهندس تقی پور خاطرنشان کرد: باید افزایش سطح ضریب نفوذ باند پهن برای استفاده مراکز علمی و تحقیقاتی از جمله دانشگاه ها، سرلوحه کار قرار گیرد





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا