ورک استیشن Workstation چیست؟

تعریف ورک استیشن چیست ؟

یک کامپیوتر اختصاصی برای یک یا گروهی از کاربران در نظر گرفته شده است که مایل به انجام کارهای حرفه ای یا تجاری و انجام یک فعالیت گروهی هستند. کامپیوتر ایستگاه کاری این توانایی را دارد که از یک یا چند نمایشگر و پردازنده با قدرت پردازش بیشتری نسبت به رایانه های شخصی معمولی پشتیبانی کند. یک ایستگاه کاری این قابلیت را دارد که چندین کار را همزمان انجام دهد. این ظرفیت بیشتر از ظرفیت رایانه های شخصی است. این توانایی با افزودن رم بیشتر و افزایش داریوهای مختلف به دست می آید. به طور کلی می توان گفت که ایستگاه های کاری به دلیل پشتیبانی از RAM، CPU، VGA بسیار محبوب هستند. رایانه‌های ایستگاه کاری امنیت، طول عمر و مقرون به صرفه‌تر را با سخت‌افزار بادوام‌تر و قابل اعتمادتر نسبت به رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌کنند.

برای خرید مانیتور استوک HP کلیک کنید

پردازنده مورد استفاده در رایانه های ایستگاه کاری

کامپیوترهای ایستگاه کاری بر خلاف کامپیوترهای معمولی قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده سری زئون اینتل را دارند که در نوع خود کارایی، سرعت و امنیت بالایی را به همراه دارند. این پردازنده ها در سیستم های پردازش حرفه ای مانند سرورها استفاده می شوند. به دلیل استفاده از چنین پردازنده‌هایی، ایستگاه‌های کاری در دسته‌های حرفه‌ای و رده بالا طبقه‌بندی می‌شوند، در حالی که خود ایستگاه‌های کاری نیز دارای طبقه‌بندی محصول هستند و طبقات پایین، متوسط و بالا را پوشش می‌دهند. تعداد هسته های ارائه شده توسط پردازنده در این رتبه بندی تاثیر دارد.

تجهیزاتی که برای ایجاد یک ایستگاه کاری به آن نیاز داریم عبارتند از:

رم تصحیح کننده خطا (EEC) که می تواند از بروز خطا در پردازش های سنگین جلوگیری کند.

سوکت های اضافی برای افزودن اسلات های رم بیشتر که امکان پردازش بهتر را فراهم می کند.

استفاده از چندین سوکت پردازنده که بسته به نوع مادربرد می تواند تا چهار پردازنده را پشتیبانی کند.

دارای چندین خروجی گرافیکی برای نمایش تصویر در چندین صفحه یا صفحه نمایش خاص.

یک سیستم عامل قابل اعتماد با ساختارهایی که بتواند نیازهای کاربر را برآورده کند.

کارت های گرافیکی با سرعت و عملکرد بالا برای تصاویر با کیفیت تر

در حال حاضر انواع مختلفی از کامپیوترهای شرکت هایی مانند HPE، Samsung، IBM، DELL، Apple و Microsoft در بازار وجود دارد. اگرچه همه این ایستگاه های کاری در تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری متفاوت هستند، اما همگی به گونه ای طراحی شده اند که قدرت پردازش بالایی را در اختیار گروهی از کاربران قرار دهند.
ذخیره اطلاعات در رایانه ایستگاه کاری

در یک ایستگاه کاری به دلیل پشتیبانی از هارد های متعدد، امکان پشتیبانی از فناوری RAID وجود دارد، بنابراین امنیت اطلاعات سیستم افزایش می یابد و بسته به نوع RAID اجرا شده، مزایای مختلفی به سیستم شما تعلق می گیرد. اگر یک یا چند هارد دیسک از کار بیفتد، سیستم می تواند بدون خرابی به کار خود ادامه دهد.

رم و حافظه در سیستم های ایستگاه کاری

رم و حافظه در هر سیستم پردازشی بر کارایی و سرعت و حتی امنیت سیستم تاثیر می گذارد و از آنجایی که رم و حافظه با کد ECC یا تصحیح خطا در ایستگاه های کاری استفاده می شود، همه این مزیت ها را در کنار هم خواهید داشت. پشتیبانی از ظرفیت های مختلف رم حتی تا ترابایت و همچنین تعداد زیادی اسلات DIMM از نکات مهم در سیستم های Workstation می باشد.

تفاوت بین سیستم های نسل بعدی و ایستگاه های کاری چیست؟
ایستگاه های کاری کامپیوترهای قدرتمندی هستند که می توانند منابع سخت افزاری و نرم افزاری را بین چندین کاربر به اشتراک بگذارند. آنها همچنین می توانند از دیگر منابع سخت افزاری شبکه استفاده کنند. با این حال، رایانه‌های شخصی یا رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند از قدرت سخت‌افزاری خوبی بهره‌مند شوند، اما از نظر اشتراک‌گذاری منابع، امکانات محدودتری دارند. از نظر قیمت، بسته به تجهیزات سخت افزاری مورد استفاده، ورک استیشن اصلی ممکن است قیمت مناسبی برای شما داشته باشد.
 

keshavarz_milad

New Member
من هم لپ تاپ استوک خریداری کردم و هم ویدئو پروژکتور استوک، خواستم تجربیاتم رو با دوستان به اشتراک بزارم، ویدئو پروژکتور استوک رو من با بهترین قیمت تقریبا از سایت مهراگین خریداری کردم که آدرس سایتش mehragin.com هست، واقعا راضی بودن، 9 تا پروژکتور برای محیط آموزشی تهیه کردیم که بعد از 1 سال یکیشون چراغش به مشکل خورد و تعمیرات و خدمات پس از فروش رو هم خود مجموعه مهراگین برامون انجام داد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا