وب سایت های واکنشگرا (Responsive web sites)

fariba.k

New Member
وب سایت های واکنشگرا (Responsive web sites)




سایت های واکنشگرا به سایت هایی گفته میشوند که با تغییر دستگاه مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند و ... از خود واکنش نشان داده و با تغییر رزولوشن، تغییر خواهند کرد. در این سایت ها بر خلاف وب سایت های قدیمی و فاقد ویژگی Responsive، نمایش اطلاعات و تصاویر در ابعاد مختلف با مشکل مواجه نخواهد بود و دیگر هیچ zoom in و zoom out در کار نیست.
این تکنیک به کمک ویژگی های جدید Media Queries که در CSS3 تعریف شده است و همچنین طراحی های شناور( Fluid Proportion-Based Grids) وب سایت را قادر خواهد کرد تا بدون نیاز به ایجاد نسخه های مختلف برای دستگاه های متفاوت، با تغییر رزولوشن، محتویات صفحه نیز انعطاف پذیر شوند. در واقع در وب سایت های ریسپانسیو، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود و با کمک خاصیت Media در تگ Link با توجه به سایز صفحه، CSS مربوط به آن بارگذاری خواهد شد.

چرا وب سایت های ریسپانسیو؟




سایت های واکنش گرا به دلیل اینکه بازدید کننده را در محدودیت استفاده از دستگاه قرار نمی دهند و وی می تواند با ابزار های مختلف، سایت را به صورت مطلوب مشاهده نماید، کاربر پسندتر از بقیه وب سایت ها محسوب می شوند. تقریبا 15 درصد کاربران، وب سایت های مورد نیازشان را با گوشی های هوشمند خود مشاهده می نمایند. بنابراین در صورتی که سایت شما ریسپانسیو باشد، تعداد بازدید کنندگان شما بالا خواهد رفت و این مورد در بالا رفتن رتبه سایت شما کمک شایانی خواهد نمود.
سایت های ریسپانسیو، SEO friendly هستند چرا که تمام محتویات داخل و خارج سایت را در وسط صفحه قرار می دهند.

چگونه از صحت عملکرد سایت واکنشگرا خود با خبر شویم؟




امروزه سایت های بسیاری هستند که میتوانید پس از طراحی سایت ریسپانسیو خود با انتخاب اندازه (برحسب پیکسل) مورد نظر خود و یا دستگاه مربوطه، آنها را بررسی نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا