erfangroup
New Member
سال 2024 با فرا رسیدنش، نشانهای از تحولات و تغییرات چشمگیر در صنعت طراحی بسته بندی دارد. این سال، یک پله دیگر به سوی نوآوری های متنوع و جذاب در زمینه طراحی بسته بندی است که نه تنها به بهبود وظیفه حفظ و حمایت از محتوای درونی محصولات، بلکه به ایجاد تجربههای بیشتر و متفاوت برای مصرفکنندگان میپردازد.
طراحی بسته بندی در دنیای امروز دیگر فقط محدود به تأمین ایمنی و سلامت محصولات نیست؛ بلکه به یک هنر و علم ترکیبی از ابتکار، فناوری و تجربه مصرفکننده تبدیل شده است. از توسعه مواد قابل تجدیدپذیر تا بهکارگیری هوش مصنوعی در بسته بندی، همه به دنبال بهبود عملکرد و جذابیت بیشتر و در نهایت فروش هستند.
در این وبلاگ، با نگاهی نزدیکتر به ترندها و نوآوریهایی که در سال 2024 در زمینه طراحی بسته بندی پیش بینی میشوند، آشنا خواهیم شد. این تحلیل با هدف روشن کردن چگونگی تأثیر این ترندها بر صنعت بسته بندی و تجربه مصرفکنندگان، نقشهای از آیندهای فعال و پویا در این زمینه را ارائه میدهد. با هم،به دنیای خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته بندی 2024 خواهیم پرداخت.
استفاده از تایپوگرافی بزرگ در طراحی بسته بندی سبب میشود تا پیام های قاطعانه برند شما با صدای بلند اعلام شود. بنابراین در هجمه محصولات فروشگاه این سبک از طراحی بسته بندی بسیار ترند شده است.


این ترند سبب میشود تا علاوه بر تمرکز بر استراتژی اصلی برند، به مسائل محیط زیستی هم توجه داشته باشد و از مصرف گرایی فاصله بگیرد.





از موفق ترین نمونه های استفاده از پترن در طراحی بسته بندی میتوان به پترن برندهای گوچی، لویی ویتون و دولچه گابانا اشاره کرد.
استفاده از نقوشی که به محصول شما اشاره دارد میتواند راهنما و ترغیب کننده خرید مشتریان باشد.
مشاهده پیوست هل-هلچین-پترن.jpg
دیگر نیاز به گفتن نیست که در اکثر مواقع این ظاهر محصول شماست که تعیین میکند مخاطب چه قضاوتی درمورد کل ماهیت محصول شما داشته باشد. اضافه کردن یک بافت فیزیکی روی طراحی بسته بندی تان باعث میشود انعکاسی از تجربه خرید محصول را به مصرف کننده بدهد.


طراحی بسته بندی در دنیای امروز دیگر فقط محدود به تأمین ایمنی و سلامت محصولات نیست؛ بلکه به یک هنر و علم ترکیبی از ابتکار، فناوری و تجربه مصرفکننده تبدیل شده است. از توسعه مواد قابل تجدیدپذیر تا بهکارگیری هوش مصنوعی در بسته بندی، همه به دنبال بهبود عملکرد و جذابیت بیشتر و در نهایت فروش هستند.
در این وبلاگ، با نگاهی نزدیکتر به ترندها و نوآوریهایی که در سال 2024 در زمینه طراحی بسته بندی پیش بینی میشوند، آشنا خواهیم شد. این تحلیل با هدف روشن کردن چگونگی تأثیر این ترندها بر صنعت بسته بندی و تجربه مصرفکنندگان، نقشهای از آیندهای فعال و پویا در این زمینه را ارائه میدهد. با هم،به دنیای خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته بندی 2024 خواهیم پرداخت.
- تایپوگرافی بزرگ
استفاده از تایپوگرافی بزرگ در طراحی بسته بندی سبب میشود تا پیام های قاطعانه برند شما با صدای بلند اعلام شود. بنابراین در هجمه محصولات فروشگاه این سبک از طراحی بسته بندی بسیار ترند شده است.

- تضاد در نقوش، رنگ و معنا

- بسته بندی مینیمال
این ترند سبب میشود تا علاوه بر تمرکز بر استراتژی اصلی برند، به مسائل محیط زیستی هم توجه داشته باشد و از مصرف گرایی فاصله بگیرد.

- بسته بندی های رنگی

- از تصاویر غافل نشوید!


- استفاده از نقوش در طراحی بسته بندی

از موفق ترین نمونه های استفاده از پترن در طراحی بسته بندی میتوان به پترن برندهای گوچی، لویی ویتون و دولچه گابانا اشاره کرد.
استفاده از نقوشی که به محصول شما اشاره دارد میتواند راهنما و ترغیب کننده خرید مشتریان باشد.
مشاهده پیوست هل-هلچین-پترن.jpg
- بافت و تکسچر جانی دوباره به محصول تان میبخشد
دیگر نیاز به گفتن نیست که در اکثر مواقع این ظاهر محصول شماست که تعیین میکند مخاطب چه قضاوتی درمورد کل ماهیت محصول شما داشته باشد. اضافه کردن یک بافت فیزیکی روی طراحی بسته بندی تان باعث میشود انعکاسی از تجربه خرید محصول را به مصرف کننده بدهد.

