هوش مصنوعی در as3

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام ، دوستان اگر بخواهیم پای خود را کمی از حد وب سایت و مالنی مدیا و کاتالوگ های الکترونیکی فراتر بزاریم به یکسری مسائل جدید بر می خوریم که قبلاً زیاد بهش پرداخته نشده ... مثلاً ما در بحث بازی ها مقوله ای مهمی داریم به نام هوش مصنوعی ، آیا برای پیاده سازی هوش مصنوعی در AS3 ما نیازمند متد ها و کدینگ به نوعی دیگه و متفاوت هستیم ؟ یا با استفاده از روش ها و متدهای معمول قابل پیاده سازی هست ؟ من در حال نوشتن یک بازی دوز هستم که سعی کردم در اون از قواعد OOP در حد توان و تخصص خودم استفاده کنم ، اما برای پاده سازی هوش مصنوعی اون مشکل دارم ، البته با استفاده از چند تا ضرب و تقسیم و استفاده از توابع Math و ... به یک نتایجی رسیدم اما منو ارضا نمی کنه و نمی شه اسمشو هوش مصنوعی گذاشت ، می خوام منو در این مورد راهنمایی کنید و کلاً جدا از مساله این بازی یک سری از اطلاعات در مورد هوش مصنوعی و تکنیک های پیاده سازی اون می خوام ... آیا هوش مصنوعی متدهای خاصی داره یا باید با استفاده همین روشهای معمول و کمی خلاقیت بیشتر باید پیاده سازی بشه ؟
 

BioDread

Banned
من خفن ترین هوش مصنوعی که دیدم
بازی دوز ان ربات کوچیک بود

واقعا پدیده و عجیب بود
اگه تو اینترنت بازی میکردم میگفتم حتما روبروم انسانه !!!
 

++Hadi++

Active Member
هوش مصنوعی

سلام
سیستم هوش مصنوعی در کامپیوتر به یه سری الگریتم های تصمیم گیری گفته می شه که شما طراحی می کنین تا کامپیوتر در شرایط گوناگون تصمیم مناسب و درستی رو اتخاذ کنه .
برای طراحی هوش مصنوعی کافیه به جریان اون بازی مسلط شین و بعد با شروط مختلف ، حالت های گوناگون رو ارزیابی کنین و در شرایط گوناگون ، بهترین تصمیماتو اتخاذ و دستورشو به رایانه بدین .
در نهایت در اغلب موارد به جایی می رسین که همه شرایط یکسان هستند و راهی به جز انتخاب رندوم نمی مونه که در این موارد هم به راحتی اعدادی رو بصورت رندوم بدست می یارین و به نسبت اعداد به دست اومده ، تصمیماتی رو با شرط می گیرین ...
در ضمن هوش بالای یه بازی یا یه برنامه نشاندهنده تسلط برنامه نویس و طراحش به جریان اون بازی و برنامه و حالت ها و تصمیمات مختلف و درست اون جریان هست . مثلا طراح یه بازی حرفه ای شطرنج باید خودش نابغه شطرنج باشه تا یه بازی با یه هوش مصنوعی فوق حرفه ای بسازه . یا طراحان call of duty اومدن و دیدن که مثلا یه سرباز چه موقع هایی بهتره نارنجک پرت کنه و چه موقع بهتره پشت یه سنگر یا دیوار خف کنه و کی لازمه چه تیری رو با چه سبکی شلیک کنه و کی لازمه با چاقو ما رو از پا در بیاره ... در انتها هم جریان تصمیم گیری های اون سرباز به حالت شرایط کاملا هم شانس و برابر می رسه که در اونها هم عددی رندوم انتخاب می شه و به نسبت شانس هر حالت و احتمالات هر حالت ، تصمیمات درست اتخاذ می شه . به مثال زیر نگاه بنداز :
فرض کن قراره با true شدن اون متغیر بولین ، سرباز شلیک کنه و با false شدنش ، اون سرباز نارنجک پرت کنه . شانس تیر اندازی 3/5 هست یعنی احتمال این حالت رو بیشتر می دیم که اون سربازه تیر اندازی کنه و احتمال کمی می دیم که اون نارنجک پرت کنه .
پس :
PHP:
var position:Boolean=false;
var newPosition:Number=Math.floor(Math.random()*5)+1;//اعداد 1 تا 5 بصورت رندوم
if(newPosition<4)
{
position=true;
   //شلیک کن
}
else
{
position=false;
   //نارنجک پرت کن
}
موفق باشین ...
 
آخرین ویرایش:

mohsensemsarpour

کاربر فعال
تعریف هادی ساده ترین و جالب ترین تعریف از هوش مصنوعی هست البته به نظر من و احتمال قوی خود آقا هادی ساده ترین نوع هوش مصنوعی چون مثلا اگر یک بازی شطرنج رو در نظر بگیرید دیگه رندوم بود به تنهایی معنی نداره و باید رندوم در کنار نوع و استراتژی بازی مد نظر باشه و همچنین تجزیه و تحلیل مهره ها و حرکت های حریف توسط رایانه که همون کاربر باشه که اونوقت هوش مصنوعی اصلی مشخص و مطرح می شه امیدوارم هر چه سریعتر بچه های اینجا سعی در تولید این گونه نرم افزارهای هوشمند بکنند

موفق باشید
 

++Hadi++

Active Member
البته محسن خان (با خنده :green:)
عرض کردم باید به شرایط اون بازی مسلط بود . در مورد بازی شطرنج یا دوز یا هر چیز دیگه ای باید دید چه تصمیماتی بهتره و اونا رو پیاده کرد . در نهایت وقتی تمامی شرایط یکسان هستند و و یا هر تصمیمی شانس خاصی داره باید از تابع رندوم استفاده کرد و دیگه راهی به جز انتخاب عدد یا اعدادی از بین چند عدد و تصمیم گیری به نسبت عدد نمی مونه ...
مثلا عرض کردم طراح حرفه ای یه بازی مثل call of duty باید کسی باشه که (البته طراحان بهتره ) تجربیات نظامی قوی داشته باشه و از استراتژی جنگ خبر داشته باشه تا بتونه هوش مصنوعی این بازی رو به بهترین وجه برسونه ...
در مورد شطرنج هم همینه باید طراحش یه بازیکن فوق حرفه ای شطرنج باشه تا بازی حرفه ای اونو بر پایه معادلات و توابع پیاده کنه ...
البته به قول شما این مورد خیلی پیچیده تر از این حرفاست و در این مورد هیچ حرفی نیست ...
بای...
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام .
در Game Workshop (سمینار بازی سازی)این مورد رو مطرح کردم و جواب این بود که :

یکسری پلتفرم های آماده برای پیاده سازی هوش مصنوعی در بازی ها موجود هست که هر کدوم کاربرد خودشون رو دارند . مثلاً برای بازی شطرنج یک پلتفرم موجود هست که میاد و مسیری رو شما رفتید بررسی می کنه و اگر مهره مورد نظر بعد از طی کردن اون مسیر در شرایطی که باید ، قرار نگرفت همون مسیر رو برمی گرده ومسیر رو حذف می کنه ...
البته طراحی و پیاده سازی این پلت فرم ها فرایند پیچیده ای هست .
با سپاس از جناب آقای فرید ارض پیما .

موفق باشید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا