همکاری در ایجاد یک خبر گذاری عمومی

alimosavi

Active Member
سلام

من قصد ایجاد یک خبر گزاری عمومی رو دارم .

می خوام توی این سایت هر کسی بتونه خبر مورد علاقشو بنویسه و کاربران رسمی سایت آزاد باشند نظراتشون رو در مورد هر خبر بنویسند.

اخبار سایت قابل امتیاز دهی و چینش توسط امتیازشون هستند همینطور به نویسنده ها هم می شه امتیاز داد.

خبر گزاری یک بخش فروم هم خواهد داشت که اعضا می توانند در مورد مسائل روز تبادل نظر کنند.

کلا مسائل فنی با خودم هست و الان حدود 40 درصد کار انجام شده .


حالا می خوام یک تیم ایده تشکیل بدیم .

هیچی توی اینجور مسائل مهمتر از ایده نیست . نمی خوام هم هر کسی بیاد یک ایده بده بزاره بره می خوام خودش هم دنبال ایدش رو بگیره و اونو پیش ببره ( با مذاکره با برنامه نویس )

اگر می خواهید عضو تیم ایده گزاری شوید اینجا بیان کنید.


بعد از 1 ماه که اصول سایت آماده شد اونو بطور آزمایشی راه اندازی می کنیم و بعد می ریم سراغ تک تک ایده ها .
 

nevisande

Active Member
ایده خوبیه.
مشابه هم داره.
اما علی جان اینو هم در نظر داشته باش که اگه بخوای یه دموکراسی واقعی رو راه بندازی سریعا فیلتر میشی و عواقب بعدیشم که معلومه.
من پیشنهاد میکنم که بیشتر فکر کنی.
 

alimosavi

Active Member
فیلتر شدن هم مسئله ای هست که باید کاملا روش فکر کرد.

البته یکسری تمهیداتی رو از قبل رعایت می کنیم مثل ایجاد یک گروه نظزارت دقیق با امکان flag کردن عناوین و برچسب شایعه یا دروغ زدن به اخبار خاص .

البته چون عقیده ی سیاسی خودم خیلی چپ نیست فکر کنم توی اینکار مشکل خاصی نداشته باشم.
 

nateghi_1987

New Member
من يادم هست كه يك زماني در فكر ساخت سايتي با نام ديالكتيك بودم و دامنش رو هم ثبت كردم. با شركتي هم قرارداد بستيم و قرار شد 900 تومن بگيرن و كار رو براي دو ماه كليد بزنن. منتها وسط كار دوستان عنايت كردند و جا زدن. طرح كلي از اين قرار بود كه يك پايگاهي باشه تا هركس مقالات مورد نظرش رو بياره و بزاره اونجا. بعد همين سيستم امتياز دهي براي اون مقالات باشه. البته من خيلي آكادميك فكر مي كنم. و بخاطر همين طرحم خيلي خشك بود. اما در نهايت خيلي جالب از آب در مي اومد(به نظر خودم). در مورد طرح شما هم فكر كنم حرف دوستمون خيلي قابل قبول هست و از طرفي اينكار رو قبلا بالاترين انجام داده. فكر كنم به فكر ساخت يك وب با ايده اي نو باشيد بهتره.
 

alimosavi

Active Member
اینکا هنوز انجام نشده .

من از اینکار قصد سیاسی خاصی دارم . اکثر خبرگزاری های موجود یا کاملا دوم خردادی هستند یا کاملا راستگرا.

من یک تیم متعادل توشون پیدا نکردم که واقعیت ها رو بگن. البته من 80 درصد انرژی خودم رو می خوام رو قسمت اینگلیسی سایت بگذارم.

حالا یک لیست از ایده هایی که تا الان به فکرم رسیده و روش کار کردم و در حال اتمام هست رو می گم. شاید شما بگید بلند پروازانه هست ولی چون خودم تموم این ایده ها رو دارم پیاده می کنم می گم اینا اصلا بلند پروزاه نیست و در حال تکمیل هست.

اینو هم بگم من در اینجا دنبال کمک کننده توی برنامه نویسیش نمی گردم تنها دنبال ایجاد یک تیم یده هستم که ایده های ساده و مفیدشون رو بگن.

لیست چیزهایی که در حال طراحی هست)

مطالب سایت در دو قسمت مقاله و اخبار تقسیم بندی می شه .
اخبار به دو بخش رسمی و شایعه تقسیم می شه .
فقط در قسمت مقالات امکان امتیاز دهی هست. ( و چینش مطالب بر اساس امتیاز و یا نویسنده )
اعضا یک پروفایل کامل از خودشون در صفحه شخصیشون دارند.
یک وبلاگ ساده به هر خبر نگار تعلق می گره.
خبر نگار شدن در این سایت بسیار راحت هست و فقط بید درخواست تکمیل بشه.
هر کاربری به هر خبر می تونه انگ دروغ یا غیر واقعی بودن رو بزنند و اون خبر توسط مدیر بررسی بشه.
یک دامنه جدید که بصورت سابدامین به هر عضوی یک سایت کامل رایگان با فروشگاه تحویل بده. و بصورت زیر مجموعه ای از سایت اصلی باشه.
یک زیر مجموعه دیگر در یک دامین دیگر برای ایجاد سایت کسب درآمد ز اینترنت ( این قسمت 3 ماه کار لازم داره )
یک مکان برای گذاشتن تبلیغات ( با پرداخت پول) بصورت کاملا جدا

ویکسری امکانات دیگه که درحال آما ده شدن هست.

حالا می خوا یک تیم ( منظورم یک تیم مشخص با ایده هایی مشخص هست ) تشکیل بدم که ایده هایی که بنظرشون مفید میاد رو به من بگند. ( از محل درآمد ون ایده درصدی به صاحب ایده تعلق می گیره )
 

nateghi_1987

New Member
ببين عزيز
من قبلا هم گفتم. اينكار در بخش مقالات كار بسيار گسترده اي خواهد بود و از طرفي خشك. به طوريكه كمتر كسي بياد و در محيط اينچنيني آكادميك مجازي وقت بزار. البته من كاملا به شخصه با اين نظر شما موافقم. اما باز خورد اين طرح شما رو ميشه امروز در مقايسه ويكي پديا و بالاترين ديد.
در مورد بخش خبريش هم واقعا نميشه به اين راحتي گفت كه چندتا مدير باشن كه خبر واقعي رو از خبر دروغ تشخيص بدن. خبر امروز در عرصه جهاني محلي براي رقابت سياست مدارا و طرح هاي راهبردي و جهت دهي هدف دار اذهان عمومي كه براشونم فرق نمي كنه كه مردم در مورد فلان مسئله اشتباه كنن بلكه براشون مهمه كه مردم در مورد فلان مسئله همونطور كه اونا مي خوان فكر كنند. مثل شبكه خبر ايران و صداي آمريكا. هر دو بر طبق اونچه مواضعشون ميطلبه حرف مي زنن و اصلا رسالت يك خبرگذاري رو ندارن. اونوقت مديران شما بيان از روي اين اخبار ببين چه خبري صحت داره يا نه. بايد براي اين نقص فكري كنيد.
من پيشنهاد مي كنم از هر جاي دنيا يك نماينده بگيريد كه واقعيت اخبار رو بره و ببينه. كه اين هم خيلي سخته.
اما من حداقل ياد گرفتم كه تو اين دنيا هيچ چيز نشدني نيست!
 

alimosavi

Active Member
خب من هم برای همین نیاز به یک تیم ایده گزاری دارم. باید با مشورت دید بهترین راه چیه.

مثلا می شه اولن خبر نگاران رو بعد از درخواست کاربران و با تایید شماره تلفن و تموم مشخصات انتخاب کرد و در حین کار به خبر نگارانی که امتیازشون بالاتر می ره نقش ناظر رو داد.

البته چیز های دیگر هم می شه . کلا با مشورت بهترین تصمیم می تونه گرفته بشه.

دوما سیستم خبر گزاری های ایرانی بسیار ساده هست که تنها یکطرفه هست و اصلا بحث و گفتگویی برای هیچ قسمتش در نظر گرفته نشده. من کلا نیاز به یک خبر گزاری واقعا عمومی رو خودم احساس می کنم.

مثلا این چند خبر توجه من رو جلب می کنه :
در فلان تاریخ روزنامه فلان و فلان ستون خامنندگانشون دقیقا یک متن داشته یا مثلا دیروز روزنامه ای از احمدی نژاد بخاطر مصاحبش انتقاد کرده در حالی که اصلا مصاحبه برگزار نشده.

این اخبار رو وقتی می شنوم واقعا از شدت تعجب و روداری بعضی ها شاخ درمی آورم. الان هم که اکثر شبه خبر گزاری اینترنتی فقط و فقط از خط و جناح خودشون حمایت می کنند و هیچ کس به مردم هیچگونه اهمیتی نمی ده.
مثلا هیچ کس اعتراض نمی کنه که چند جلسه مجلس الان با تاخیر برگزار شده یا اصلا برگزار نشده بخاطر غیبت چند نماینده اونوقت اسم مجلس هفتم رو اصولگرا می گزارند.

کلا هدف اصلی من اینه که یک جایی بستر سازی بشه که هر کس با هر گونه تفکری بتونه حرفشو بگه. من از 3 سال پیش این تصمیم رو داشتم و بهیچ وجه بخاطر مشکلات پیش رو کوتاه نمی یام.

و برای این تصمیم دارم قسمت اینگلیسیش هم رابندازم که می دونم چقدر فضای ذهنی مردم دنیا از واقعیت ها دور هست .
توی اکثر فروم ها من میزان ناآگاهی مردم دنیا رو می بینم.

خلاصه من در حال تکمیل برنامه نویسی و جمع کردن سایت هستم و نیاز به کسای دارم که توی تصمیم گیراهام با اونا مشورت کنم.
هر کی می خواد توی این گروه عضو بشه من استقبال می کنم.

اعضای این گروه هم حداکثر 10 نفر خواهد بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا