همه چیز درباره ارتودنسی لینگوال

reyhanas

Member
ارتودنسی لینگوال که به آن بریس‌های مخفی یا پشت دندانی نیز شناخته می‌شوند، یک تکنیک درمانی برای صاف کردن دندان ها است که از همان اصول تکنیک‌های سنتی استفاده می‌کند در حالیکه در آن بریس‌ها روی سطح داخلی دندان‌ها قرار می‌گیرند. خوبی این ارتودنسی این است که بریس های ارتودنسی لینگوال قابل رویت نیستند و هنگام لبخند نامرئی هستند که این موضوع باعث افزایش محبوبیتش در میان افراد بخصوص بزرگسالان شده است. این بریس ها کاملا شخصی سازی شده هستند و با دقت بسیار بالایی توسط دکتر ارتودنسی نصب می شوند.

آیا ارتودنسی لینگوال می تواند مشکل اوربایت را رفع کند؟

اوربایت زمانی است که فک بالا و دندان ها فک بالایی جلوتر از دندان ها و فک پایینی قرار می گیرند که به آن مال اکلوژن نیز گفته می شود. بریس‌های لینگوال می‌توانند با اعمال فشار به دندان‌های خاص، اوربایت را برطرف کنند تا آنها را به موقعیت مورد نظر منتقل کند. اگر نگران اوربایت خود هستید اما نمی خواهید مردم بدانند که در حال درمان هستید، این بریس ها یک راه حل عالی برای شما هستند. اگر به این نوع ارتودنسی علاقه دارید، بهتر است با ارتودنتیست خود صحبت کنید که در طول یک جلسه مشاوره با شما، مزایا و معایب این نوع ارتودنسی را با شما در میان خواهد گذاشت. بریس های لینگوال برای
ارتودنسی کودکان و بزرگسالان در رفع ناهنجاری های دندان و فک محبوبیت زیادی دارد.

باید ها و نبایدهای ارتودنسی لینگوال

در حالی که این بریس‌ها ممکن است ظریف‌تر از بریس‌های معمولی باشند، اما باید توجه کنید که همچنان بریس‌ها هستند! بنابراین در مورد غذاهایی که می خورید، همچنان محدودیت هایی خواهید داشت. هنگام مصرف هر چیزی مخصوصا سفت یا جویدنی باید مراقب باشید زیرا ممکن است سیم را خم کرده یا بشکنید. شما باید دو بار در روز به آرامی دندان‌ها و لثه‌های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا مواد غذایی که می‌توانند باعث تشکیل پلاک شوند را از بین ببرید.

در برخی موارد، درمان شما ممکن است به استفاده از نوارهای لاستیکی برای کمک به حرکت دندان‌ها در موقعیت خود نیاز داشته باشد. متخصص ارتودنسی روش صحیح استفاده از باندهای لاستیکی را به شما نشان می دهد، اما این روش درمانی مستلزم این است که در استفاده از آنها کوشا باشید. شما باید برای خوردن و مسواک زدن آنها را بردارید تا وقتی دهانتان را باز می کنید نشکنند.

با بریس های لینگوال چه چیزی می توانید بخورید؟

هنگام گرفتن این بریس‌ها، گاهی اوقات بیماران نگران تأثیر آن بر رژیم غذایی خود هستند. در حالی که ممکن است لازم باشد هنگام استفاده از بریس‌ها از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید، اما غذاهای خوشمزه بسیاری وجود دارد که می‌توانید در طول درمان ارتودنسی لینگوال بخورید. این شامل برخی از غذاهای مورد علاقه شما مانند نان، پوره سیب زمینی و پنکیک است. هنگامی که تصمیم می گیرید با این بریس ها چه بخورید، بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که قند کمی دارند و نیازی به جویدن زیاد ندارند. برخی از گزینه های غذایی شامل برخی از گزینه ها شامل برنج، پاستا، نان، پوره سیب زمینی، سوپ، پنیر و... است.

غذاهایی که در طول درمان ارتودنسی لینگوال نباید بخورید:
  • غذاهای جویدنی
  • غذاهای چسبنده مانند کارامل، آدامس
  • غذاهای ترد مانند چیپس و ذرت بو داده
  • غذاهای قندی مانند آب نبات
  • غذاهای سفت مانند آجیل
  • غذاهایی که باید آنها را به شدت گاز بزنید مانند سیب، هویج خام و ذرت
آیا ارتودنسی لینگوال درد دارد؟

هنگامی که بریس های لینگوال برای اولین بار نصب می شوند یا برای چند بار اول تنظیم می شوند، ممکن است کمی در داخل دهان خود احساس ناراحتی کنید. این درد کاملاً طبیعی است و با موم ارتودنسی، غذاهای سرد و داروهای مسکن بدون نسخه قابل رفع است.

بریس های لینگوال یا بریس های شفاف؟ کدام بهتر است؟

بریس‌های لینگوال و بریس های شفاف، هر دو گزینه‌های عالی برای افرادی است که به دنبال روشی محتاطانه‌تر از درمان ارتودنسی هستند. با این حال، آنها به روش های مختلف کار می کنند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بریس‌های لینگوال گزینه‌ای جذاب برای کسانی است که می‌خواهند از ظاهر بریس‌ها اجتناب کنند، اما شایان ذکر است که چون نزدیک زبان می‌نشینند، ممکن است در اوایل درمان در صحبت کردن خود با مشکل مواجه شوید. در حالی که گفتار شما با گذشت زمان بهبود می یابد، ممکن است در ابتدا برای برخی از بیماران این موضوع مسئله باشد. همچنین، بریس‌های لینگوال گاهی اوقات نیاز به استفاده از باندهای لاستیکی (علاوه بر براکت‌ها و سیم‌های قوس) دارند تا به هدایت دندان‌های شما در تراز صحیح خود کمک کنند. متأسفانه، عدم استفاده از باندهای لاستیکی، منجر به تاثیر کمتری می شود.

با این حال،
تراز کننده های شفاف، به جای براکت ها و سیم های چسبانده شده، از سینی های تراز کننده پلاستیکی شفاف جداشدنی برای صاف کردن تدریجی دندان ها استفاده کنید. مزیت این نوع ارتودنسی این است که می توانید ترازهای شفاف را برای وعده های غذایی خود از دهان خارج کنید. با این حال، هر ساعتی که از ترازهای شفاف خود استفاده نمی کنید، ایجاد لبخند زیبا برای شما به تاخیر می افتد!

مدت زمان ارتودنسی لینگوال نسبت به ارتودنسی معمولی

مانند بسیاری از درمان های ارتودنسی، بازه های زمانی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور متوسط، مدت زمان درمان ارتودنسی لینگوال مشابه ارتودنسی معمولی است. فقط براکت‌های لینگوال که در سطح داخلی دندان‌ها قرار دارند، تمیز نگه داشتن آن‌ها سخت‌تر است، بنابراین به یاد داشته باشید که زمان کافی را برای تمیز کردن بریس‌های لینگوال خود اختصاص دهید و به طور منظم با ارتودنتیست خود زمانی برای معاینه بگذارید. با داشتن
بهترین دکتر ارتودنسی، بریس های لینگوال به اندازه بریس های معمولی موثر هستند، با این حال، زمان مورد نیاز برای درمان با توجه به پیچیدگی هر درمان متفاوت است. در حالی که ترازهای شفاف ممکن است برخی از مشکلات تراز قدامی را حل کنند، بریس های لینگوال ممکن است گزینه بهتری برای درمان های جامع تر باشند. متخصص ارتودنسی شما در مورد بهترین گزینه درمانی برای هر مورد شخصیبه شما مشاوره ارائه می دهد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا