همه چيز در باره دومين

zarixzari

New Member
خدمت اساتيد محترم سلام
ببخشيد در مجيد آنلاين جايي مناسب تر براي طرح اين مطلب پيدا نكردم
چه سايت هايي است كه دومين را به صورت مستقيم ثبت مي‌كند. ميدانيم كه هاست فروش هاي ايراني خود شان دومين ثبت نمي‌كنند بلكه واسطه هستند حالا سايت هايي كه اين هاست فروشان از آنها دومين مي‌گيرند كدام هستند؟
 
آخرین ویرایش:

DANG3R

Member
نام دامنه - بخش اول - دامین چیست؟

همیشه انتخاب یک دامنه برای افرادی که تازه به دنیای وب آمده اند کار دشواری بوده.انتخاب صحیح نام دامنه برای تجارت شما در اینترنت حیاتیست، یک انتخاب اشتباه و یک نام دامنه‌ی بد میتواند تاثیرات منفی زیادی در تجارت انلاین شما بگذارد. یک دامین خوب اصولا باید کوتاه ، ساده در به حافظه سپردن و در عین حال نشان دهنده‌ی برند شما باشد.
در این سری از مقالات شما را با مفاهیم اولیه ،اصطلاحات و انواع دامین‌های اینترنتی آشنا خواهیم کرد، پس از مطالعه‌ی این سری از مقالات راه هموارتری در انتخاب نام دامنه‌های جدید خواهید داشت.

۱-تولد دامنه‌های اینترنتی
در سال ۱۹۸۳ برای ساده سازی فرایند به حافظه سپردن و حفظ نمودن ادرسهای اینترنتی که متشکل از اعداد (ادرس هایIP) بود DNS یا Domain Name Service بوجود آمد. کار DNS تبدیل همان اعداد به خروف الفباست!در این روش شما بجای به خاطر سپردن چند عدد بی ربط و گنگ،کافیست یه نام را بخاطر بسپارید.
DNS از ساختار سرویسهای قدیمی تری استفاده مینمود اما تولد DNS را میتوان آغاز استفاده از حروف بجای اعداد دانست.

۱۵سال از بوجود آمدن ICANN میگذرد، آیکان متولی دومینهای اینترنتی در تمام دنیاست، آیکان مرجع قانونگذاری و سیاستگذاری تمام دامنه‌های اینترنتی میباشد. در واقع آیکان ناظر برحقوق ثبت کنندگان دامنه در وب است.

نام هر دامنه از دو بخش تشکیل شده است، نام اختیاری و پسوند دامنه . امروزه پسوندهای زیادی در دنیا بوجود امده است که میتوان آنها را بصورت
الف- پسوندهای عمومی، gTLD یا generic Top-Level Domain :که معروفترین پسوند عمومی دامنه را میتوان پسوند com دانست که امروزه برای وب سایتهای شخصی گرفته تا بزرگترین شرکتهای دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.اصولا یافتن نام مناسب با توجه به پرطرفدار بودن و عمر طولانی این پسوند کار بسیار دشواریست.از دیگر پسوندها عمومی میتوان به net و org اشاره کرد.

ب- پسوندهای سرزمینی، ccTLD یا CountryCode Top-Level Domain : این نوع پسوند ویژه‌ی هر کشور میباشد و براساس نام کشورها به آنها تعلق میگیرد.برای نمونه پسوند ir برای دامنه‌های کاربران ایرانی و پسوند uk برای انگلستان. این نوع پسوند نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، نامهای زیبایی که پسوندهای عمومی آن قبلا به ثبت رسیده را در این نوع پسوندها میتوان یافت.


ثبت دامنه:
برای ثبت دامنه دو روش کلی را میتوان بیان کرد:
الف- ثبت از طریق سرویس دهندگان میزبانی وب
ب- ثبت بصورت مستقیم در رجیسترارهای(registrar)
رجیسترارها، شرکتهایی هستند که با مجوز مستقیم از آیکان امکان ثبت دامنه‌های gTLD را دارند.رجیسترها همچنین ممکن است امکان ثبت دامنه‌های ccTLD را نیز داشته باشند. ثبت دامنه‌های ccTLD کاملا بر عهده‌ی مرکز ثبت دامنه‌ی هر کشور است (بطور مثال در ایران مرکز فیزیک نظری مسئول ثبت دامنه‌های ir میباشد) و این مرکز تصمیم میگیرد که چه رجیسترارهایی امکان ثبت دامنه را تحت آن ccTLD داشته باشند.

منبع این مقاله :
کد:
http://www.smashingmagazine.com/2009/07/26/get-creative-with-your-domain-names/
قسمت‌های بعدی بزودی منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب :
http://www.fahomag.com/index.php/articles/60-domain-article/260-short-background-information

نویسنده : آقای مظفری
منبع : مجله فارسی هاستینگ ، FahoMag
 

it2net

Member
جالب بود
دامنه های دات کام اگه دزدیده بشه چجوری میشه برگردوند؟
مثلا شرکت ثبت کننده برداره برای خودش
 

L-B

Well-Known Member
چه جوری میشه که اطلاعات من وقتی هوییز میگیرم میاد ؟ از تلفن گرفته تا ادرس ... من نخوام اینا بیاد باید چی کار کنم ؟
 

neda_salehi

New Member
باید به مدیر هاست بگی اطلاعات دومینت رو لوک کنه که البته شاید نکنه من قبلا خواستم که اینکارو کنن اما گفت باید از اول میگفتی!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا