همراه‌اول خواب cpها را برآشفت

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

شرکت ارتباطات سيار ايران با ارسال صورتحساب‌هاي ميلياردي تحت عنوان بدهي معوقه به شرکت‌هاي ارسال کننده پيامک‌هاي انبوه، خواب آرام آنان را در آستانه برگزاري مزايده انتخاب پيمانکاران جديد تامين محتوا برآشفت.

به گزارش عصرارتباط، همراه‌اول در صورتحساب ارسالي، بدهي معوقه مرکز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع را بيش از دو ميليارد و 700 ميليون تومان، شرکت رهياب رايانه‌گستر را بيش از يک ميليارد و 600 ميليون تومان و شرکت آتيه داده‌پرداز را 230 ميليون تومان عنوان کرده است.

شرکت ارتباطات سيار ايران براساس قراردادي که با CPها منعقد کرده، باید ميزان ترافيک اين شرکت‌ها را محاسبه و براساس آن براي آنها صورتحساب ارسال مي‌کرده اما به نظر مي‌رسد اين شرکت تاکنون به خود اظهاري آنها اکتفا کرده بوده و فاکتورهاي ارسالي را براساس آنچه که آنان خود اظهار مي‌کردند، صادر کرده است.

هرچند که هنوز مشخص نشده اين اختلافات مالي ناشي از خود اظهاري است و يا نحوه محاسبات مالي اما اختلاف فاحشي نيز ميان صورتحساب‌هاي سه شرکت که فقط محدود به هشت‌ماه اخير نيز است، مشاهده مي‌شود.

به نظر مي‌رسد همراه اولي‌ها به منظور برگزاري مزايده انتخاب پيمانکاران جديد خود قصد دارند تا با شرکت‌هاي فعلي تسويه کرده و مطالبات خود را از آنها دريافت کنند.

محمدرضا حائري يزدي - مديرعامل مرکز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا)- درباره صورتحساب ارسال شده با اشاره به اينکه اين اختلاف حساب ممکن است در هر قراردادي رخ دهد، ابراز اميدواري کرد تا اين موضوع به زودي رفع شود.

او با بيان اينکه از شرکت ارتباطات سيار ايران درخواست کرده‌ايم تا جلسه‌اي براي حل و فصل اين موضوع برگزار کند، افزود: به نظر مي‌رسد همراه اول در راستاي برگزاري مزايده جديد قصد صاف کردن اختلاف حساب‌ها را دارد.

امير جليلوند - مديرعامل آتيه داده‌پرداز- نيز در اين باره، گفت: تاکنون تمامي ‌صورتحساب‌هاي ارسالي را تسويه کرده‌ايم اما به نظر مي‌رسد اختلاف حساب ارسالي بر سر تعداد پيامک‌هاي ارسال شده است.

او با اشاره به اينکه هر دو ماه يکبار صورتحساب دريافتي از سوي شرکت ارتباطات سيار ايران را پرداخت کرده‌ايم، افزود: تنها به مدت هشت ماه پرداخت‌ها براساس خود اظهاري بوده و مابقي آن براساس محاسبات شرکت ارتباطات سيار ايران پرداخت شده است.

جليلوند گفت: به نظر مي‌رسد مغايرت مالي رخ داده ناشي از محاسبه هزينه پيامک‌هاي ارسالي به زبان فارسي و لاتين باشد که پس از بررسي مجدد آن، از رقم اعلام شده کاسته خواهد شد.

او ادامه داد: اختلاف حساب رخ داده تا اندازه‌اي طبيعي است زيرا حجم پيام کوتاه‌هاي ارسالي زياد بوده و احتمال بروز چنين مغايرتي در آن وجود دارد.

جليلوند ابراز اميدواري کرد که با برگزاري جلسه‌اي با مديران شرکت ارتباطات سيار ايران، مغايرت‌هاي پيش آمده برطرف شود.

در اين ميان جلالي- مديرعامل رهياب رايانه گستر- نيز درحالي از ارسال نشدن اين صورتحساب براي اين شرکت خبر داد که در ادامه صحبت‌هاي خود افزود: اما شنيده‌ايم به زودي قرار است اين صورتحساب براي ما ارسال شود.

قرارداد سه شرکت رهياب، آتيه داده‌پرداز و مگفا که براي نخستين‌بار از سوي شرکت ارتباطات سيار ايران به عنوان پيمانکاران ارسال پيامک‌هاي انبوه برگزيده شده بودند، پايان سال 86 به اتمام رسيده و تاکنون در موعدهاي مختلف تمديد شده است.

درحاليکه 14 ماه از اتمام قرارداد شرکت ارتباطات سيار ايران با سه شرکت ارسال‌کننده پيامک‌هاي انبوه مي‌گذرد و هر چند وقت يکبار خبرهايي مبني بر برگزاري دور جديد مزايده آن منتشر مي‌شود، اما هنوز نه اسناد مزايده آن نهايي شده و نه زمان انتشار فراخوان آن منتشر شده است.

مديران شرکت ارتباطات سيار ايران ارائه سرويس‌هاي جديدي که قرار است عرضه کنند را منوط به راه‌اندازي تيمچه که قرار است بستر عرضه سرويس‌هاي ارزش افزوده باشد، عنوان مي‌کنند و زنجيره راه‌اندازي تيمچه نيز به برگزاري مزايده تامين‌کنندگان محتوا که همان CPها خواهند بود، وابسته است.

در مزايده جديد انتخاب شرکت‌هاي پيمانکار ارسال پيامک‌هاي انبوه که از سوي شرکت ارتباطات سيار ايران برگزار خواهد شد، چهار شرکت با محدوده کاري مشخص انتخاب خواهند شد و هر يک از شرکت‌هاي برنده حيطه فعاليت مشخصي را خواهند داشت و در بخش‌هاي ارسال پيامک‌هاي انبوه، ارسال پيامک‌هاي قراردادي با نهادها و سازمان‌هاي مختلف، توليد برنامه و محتوا فعاليت خواهند کرد.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا