هماهنگی تغییر زاویه های دید یک شخص واقعی با یک زمینه سه بعدی که شخص در آن قرار دارد.

donyayemajazi

New Member
با سلام
من یه سوال کاملا کاملا تخصصی دارم. لطفا راهنماییم کنید.

من میخوام یه شخص رو درحالیکه حرکات طبیعی خودشو داره رو در یک صحنه ی سه بعدی که در مایا مدلسازی کردم قرار بدم بطوریکه اگه مثلا دوربین رو بدور شخص بچرخونیم و زاویه دیدمون نسبت به شخص تغییر کنه، به همان میزان زاویه ی دیدمون نسبت به صحنه ی سه بعدی نیز تغییر کنه
به عبارت دیگه: همونطور که با چرخش دوربین ابعاد مختلفی از شخص واقعیمون رو میبینیم،به همون نسبت نیز ابعاد مختلفی از صحنه ی سه بعدی مون و اشیای موجود در آن رو ببینیم.
(مچ بودن تغییر زوایای شخص و صحنه ی سه بعدی در مقابل حرکات دوربین)
بی صبرانه منتظر راهنمایی شما عزیزان هستم.
با تشکر:rose:
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
آموزشهای matchmovie تا دلت بخواد تو اینترنت هست .

شما تو تصویربرداری (که احتمالا پرده سبز هست باید نشانه گذاری انجام بدین تا این علامتها توسط نرم افزارهای مخصوص این کار مثل boujou , pfhoe ,..... فر یم به فریم و خیلی دقیق ردیابی بشه و همینطور فاصله نسبت به خود نقاط علامت گذاری هم محاسبه بشه و همیطور camera solve نیز انجام میشه و ..

دیتای ترکینگ رو در مایا وارد می کنید و و شئیتون رو ایجاد می کنید و چند تا کار دیگه انجام می دید و تمام .

اگه آموزشهاش رو از اینترنت ببینی قشتگ متوجه میشی .

موفق باشی .. :paint:
 

donyayemajazi

New Member
دوست عزیز از راهنماییت بی نهایت ممنونم. میخواستم بدونم میشه با نرم افزارهای مایا و افترافکت این کارو انجام داد؟ آخه من با نرم افزارهایی که گفتید کار نکردم و تا حدودی با مایا و افترافکت آشنا هستم:rose:.
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بله . چرا نمیشه . :wink:
با مایا هم میتونید ترک حرفه ای و دقیق انجام بدید .

پیشنهاد می کنم سری آموزشی محصول digital toturial که دقیقا با مایا ترک رو انجام می ده رو ببینید .

موفق باشید :rose:
 

donyayemajazi

New Member
اینکه دوربین چطور حرکت کنه و به چپ یا راست بره یا بالا یا پایین و یا بچرخه اصلا مد نظر من نیست مهم مچ بودن تغییرات زاویه دیدمان نسبت به شخص باصحنه در اثر هر حرکت آزادانه ی دوربین هستش.بزارید یه مثال بزنم. فرض کنید شما با یه دوربین از روبروی صورت یه شخص در حال فیلمبرداری هستید و بعد در حالیکه همچنان شخص را هدف قرار داده اید و شخص همچنان سرجای خود ثابت است به چپ یا راست حرکت میکنید خوب طبیعیه که اینبار شما شخص رو از زاویه دیگه ای غیر از روبرو میبینید.مثلا اگه 90 درجه دورش چرخیده باشید و شخص سر جای خودش همچنان ثابت بوده باشه،شما اینبار نیم رخ شخص رو میبینید.به عبارت دیگه شخص رو از بعد دیگه ای میبینید و زاویه ی دید شما نسبت به شخص تغییر کرده و همچنین اشیایی هم که در اون صحنه بودن با این چرخش 90 درجه حالا از بعد دیگه ای دیده میشن.
خوب حالاسوال من اینه که چطوری میشه این شخص رو در یک صحنه ی مجازی سه بعدی که خودم در مایا مدلسازی کردم و اشیایی دلخواهی هم در اون وجود داره قرار بدم و وقتیکه این چرخش مثلا90 درجه ای بدور شخص انجام میشه،همونطور که شخص رو از بعد و زاویه دیگه ای(در این مثال نیمرخ)میبینم،به همون نسبت ،اشیای موجود در صحنه مجازی که مدلسازی کرده ام هم از بعد و زاویه ی دیگه ای دیده بشن یعنی ((((تغییرات زاویه دیدمون نسبت به شخص و صحنه ی مجازی که در اثر جابجایی دوربین بوجود میاد کاملا هماهنگ و مچ باشه و این حس ایجاد بشه که اون شخص واقعا در اون صحنه ی مجازی قرار داره))))
امیدوارم متوجه منضورم شده باشید.:rose:
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
آموزش نشانه گزاری روی پرده سبز برای ترکینگ رو کسی بلده؟
 
سلام
در مورد اون نقاطی که گفتید باید رد یابی بشه این نقاط چه خصوصیت هایی باید داشته باشه منظورم از نظر رنگ و نمیدونم جنسیت هست
ایا این نقاطی که میگید باید بگذاریم از لحاظ صنعتی ساخته شده هستند و در بازار تهیه کرد یا نه خودمون باید بسازیم و روش ساخت خاصی داره که نرم ا فزار بتونه اونها رو بشناسه
 

M Like Mother

کاربر متخصص فیلم سازی
سلام
در مورد اون نقاطی که گفتید باید رد یابی بشه این نقاط چه خصوصیت هایی باید داشته باشه منظورم از نظر رنگ و نمیدونم جنسیت هست
ایا این نقاطی که میگید باید بگذاریم از لحاظ صنعتی ساخته شده هستند و در بازار تهیه کرد یا نه خودمون باید بسازیم و روش ساخت خاصی داره که نرم ا فزار بتونه اونها رو بشناسه

سلام
من خودم با این نقاط کار نکردم اما پشت صحنه تبلیغات ایرانی یا فیلمها و حتی کلیپ کوجی زادوری رو که دیدم یه نقاط + سفید رنگ بود که شما می تونید با نوار چسب کاغذی سفید خودتون بزنید به پرده

اما کجاها باید باشند خیلی سادست. وقتی خودت داری شات مورد نظر رو می گیری باید فکر کنی تو اون شات نقاطی باشند که به درد ترکینگ بخورند همین. فرمول خاصی نداره حالا لانگ شات میگیری یا کلوز آپ باید شات رو از ویزور نگاه کنی ببنی نقاط به خوبی باشند تا تراکر دچار اشتباه نشه
بدرود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا