در این نوشته سعی میکنیم آخرین روشهای طراحی سایت را با هم بررسی کنیم. همینطور در این نوشته به بعضی از امکانات، منابع و خدمات در جهت راه اندازی این روشها در پروژههای شما اشاره میشود.
اول: عکسها در طراحی سایت: عکسهای بزرگ به منزله پس زمینه
مجموعه تصاویرها نقش مهمی در ارتباط دیجیتالی ایفا مینمایند، به این علت که در تجارت الکترونیک، فروشگاه، نمونه کارها یا یک وبلاگ کاربران با عکسها ارتباط زیادی برقرار میکنند. تصاویر طبیعی و ساده که بر جذابیت این مجموعه اضافه میکند. خیلی از سایت با به کارگیری تصاویری از Unsplash سایت خود را تزیین میکنند.
تصاویر بزرگ به منزله سرتیترها به کار میروند که تصاویر طبیعی و واقعی اثر ویژهای را دارا هستند، و بدیل خوبی برای تصاویری هستند که با اضافه کاری بسیاری همراه میباشند. به ویژه به کارگیری تصویر گروهی (در دستههای کاری و شرکتهایی با اندازه متوسط) رایج میباشد. مخاطبان در هنگام خرید و گزینش خدمات بر مبنای حواسشان عمل مینمایند. با استفاده از تصاویر با کیفیت زیاد کالایهایتان را که مسلما بر حس اعتماد بیشتر مشتری خواهد افزود بهره ببرید و اشتیاق به خرید کالا را در مشتری افزایش بدهید.
دوم: ویدئو به منزله پس زمینه در طراحی سایت
کلا بازگویی یک داستان مفصل قادر است اثرگذار باشد. عکسهای متحرک ایدهها و حسهای درونی را راحتتر به کاربر انتقال میدهند. پیشتر هم به کارگیری از ویدیو در جهت شناساندن کسب و کار اجرای در سایت بود. در سالهای اخیر این روش گسترش یافته و با ابزارهای گرافیک سه بعدی و فیلمها با کیفیت اچ دی رشد زیادی کرده است.
سوم: روش به کار گیری اسم برند شخصی در طراحی سایت
اسم برند تجاری در وهله نخست کسب و کار را دور یک فرد معین به ذهن میآورد. شخصیت و نحوه درک اشخاص از شما خیلی فرق دارد. فوکوس اصلی برند شرکت شخصی این است که شما را همانطور که میپسندید به مخاطبان معرفی کند، منظور پایان دادن به حدس زنی و ارائه تصویری روشن از شما به همراه کسب و کارتان میباشد.
چهارم: روش بالاتر از رسپانسیو، برتری طراحی منطبق با تلفن همراه
شیوههای به کارگیری سایت روز به روز در حال عوض شدن میباشند هستند و نمیتوان از ترافیک چشم پوشی کرد اگر موفق شدن در بازار فعلی را خواهان هستید در این راستا آنچه مهم است آت است که بیشتر مخاطبان از طریق تلفن همراه خودشان به فضای مجازی متصل میشوند تا رایانه خانگی و لپ تاپ. کاربران سایتهایی را که ورژن بهینه سازی شده موبایل عرضه نمیکنند همراه با تجربه ناپسند ارزیابی قسمتهای سایت ول میکنند.
با گرفتن یک روش براساس سازگاری با تلفن همراه در موقع طراحی و یا طراحی دوباره سایت این اطمینان به دشت میاید که شما به طور بالقوه بسیاری از کاربران سایت را دست کم از لحاظ آسانی بهره گیری و ایجاد ارتباط با سایت جذب کنید. در این گام سفارش میشود که فوکوس بر محتوا و فعالیت نمایشی سایت بکنید نه در بهره گیری از خصوصاتهای پیشرفته، نظیر تحرک، حی پی اس، مونیتور لمسی و غیره که در روی میزیها نمیتوان آنها را نمایش داد.
پنجم: روش ماژولار در طراحی سایت
طراحی سایت براساس ماژولار که به آن طراحی شبکهای هم گفته میشود، همینطور به منزله شیوه طراحی کارت / کاشی مشهور میباشد، در عرصه طراحی سایت خیلی هم تازه نمیباشد. ولی با توجه به المانهای آن و مطرح شدن توانایی واکنشگرایی خیلی از قبل مهم شده است. در این روش طراحی طوری میباشد که در مونیتور بزرگ چندین کاشی یا سلول در عرض به همراه هم قرار میگیرند و با کوچکتر گشتن مونیتور کاشیها یا همان سلولهای به حالت قطاری دنباله دار نشان داده میشوند.
ششم: روش طراحی تک صفحهای
در این مدل از سایتها، قسمتهای گوناگون فقط با اسکرول نمودن، پیمایش به بالا و پایین یا دو طرف و بدون احتیاج به کلیک کردن قابل دستیابی میباشد. در این سایتها لینک به سایر صفحهها خیلی کم صورت میگیرد و یا اصلا انجام نمیشود و همه دادههای سایتتان برروی یک صفحه قرار میگیرد. برای خیلی از سایتهایی که محتوای بیشتری ندارند این روش خوب میباشد. در اینگونه طراحی سایتها فقط مهمترین مطالب در پیش چشم مخاطبان قرار میگیرد و بقیه موارد اضافی حذف میشوند.
هفتم: روش طراحی تخت یا فلت
در طراحی سایت فلت هیچ گونه فاکتور سه بعدی به کار نمیرود و همه تصاویر، آیکونهای، مطالب، افکتها و غیره به حالت دو بعدی میباشند یکی از مهمترین علتهای جذابیت و محبوب شدن طراحی سایت تخت، سبک بودن آن است.
نخستین شروع حرکت به سمت طراحی تخت از طریق ویندوز هشت بود و بعدها سیستم iOS تازه طراحی تخت را منطمتر کرد و در حال حاضر به منزله یک ترند مورد پسند بوسیله طراحان نرم افزار، سایت و گرافیک برای خودش جا باز کرده است حتی کارت ویزیتها، بروشورها و بنرها هم به صورت تخت و فقط با یک رنگ و یک فونت معین طراحی میگردند.
آخرین ویرایش: