هر سوالی در مورد 3D Max دارین بپرسین !

Nala

New Member
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
امیدوارم در این تاپیک بتونم به سوالاتون جواب بدم :)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
با سلام
اول باید بگم چقدر خوب!:oops:
دوم اگه به تاپیک " راهنمایی در مورد توابع Modify " برای پیشرفت سریعش کمک کنین هم خیلی عالی تر میشه
سوم سوالم:
این سوال قبلا" هم البته پرسیده شده بوده اما جوابی نیمده بود حالا اگه شما بتونین کمک کنین خیلی خوب میشه
وقتی ما یه مدل می سازیم تمام قطعاتش به هم وصلن اگه بخواهیم مثلا" بازوشو خم کنیم چندتا راه هست که اگه شما زحمت بکشین بگین چه راه هایی و مدیفایر Skin رو هم توضیح بدین که ممنون میشم
 

peyman185

New Member
سوال

می خواستم بپرسم این dvd cg academy مال ورژن 6 3ds max هست
آیا برای آموزش مشکلی ایجاد نمی کنه؟
برای 3ds max 8 هم مفیده ?
ممنون
[email protected]
 

SARGON

Member
كاربر محترم Nala :
من مدتي است با ماكس كارميكنم وميخواستم راهنمائي كنيد كه چگونه ميتوانم يك پيكره كامل را بصورت مش خودم بسازم بطور مثال چگونه ميشود مش مثلآ مجسمه آذادي را از روي چند عكس از جهت هاي مختلف آن مجسمه بدست آورد متشكر خواهم بود از راهنماي هاي شما ، اگر هم به كتاب خاصي اشاره كنيد البته به زبان فارسي ابتياع خواهم نمود .
 

alizap

Member
سلام من یه چند وقتی هست که با مکس کار میکنم... دارم یه تلویزیون میسازم که برای ساخت لوگوی تلویزیون گیر کردم... اگه میشه کمکم کنید!!! در ضمن میخوام لوگو برجسته نباشه و نازک و کاغذی باشه...
 

pythoN

Active Member
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
امیدوارم در این تاپیک بتونم به سوالاتون جواب بدم
پس کوشی

دوم اگه به تاپیک " راهنمایی در مورد توابع Modify " برای پیشرفت سریعش کمک کنین هم خیلی عالی تر میشه
قبلا ایجاد شده بگرد پیدا می کنی
وقتی ما یه مدل می سازیم تمام قطعاتش به هم وصلن اگه بخواهیم مثلا" بازوشو خم کنیم چندتا راه هست که اگه شما زحمت بکشین بگین چه راه هایی و مدیفایر Skin رو هم توضیح بدین که ممنون میشم
خوب راه های که توی max هست چنتای هست که همشون به یه قانون link & skin ختم میشه .
در مورد مدیفای اسکین هم اول باید توجه داشته باشی که mesh یا poly تو دقیقا همتراز و یکسان با bone ها باشه . بعد از اعمال skin به شیع روی دکمیه add کلیک کن و bone ها رو سلکت کن و روی المنت ها کار کن همین اگه متوجه نشدی بگو .

می خواستم بپرسم این dvd cg academy مال ورژن 6 3ds max هست
آیا برای آموزش مشکلی ایجاد نمی کنه؟
برای 3ds max 8 هم مفیده ?
ممنون
خیر ایجاد نمیکنه . فقت باید بعدش بروز باشی . در ضمن چرا مکس 8

من مدتي است با ماكس كارميكنم وميخواستم راهنمائي كنيد كه چگونه ميتوانم يك پيكره كامل را بصورت مش خودم بسازم بطور مثال چگونه ميشود مش مثلآ مجسمه آذادي را از روي چند عكس از جهت هاي مختلف آن مجسمه بدست آورد متشكر خواهم بود از راهنماي هاي شما ، اگر هم به كتاب خاصي اشاره كنيد البته به زبان فارسي ابتياع خواهم نمود
 

pythoN

Active Member
سلام من یه چند وقتی هست که با مکس کار میکنم... دارم یه تلویزیون میسازم که برای ساخت لوگوی تلویزیون گیر کردم... اگه میشه کمکم کنید!!! در ضمن میخوام لوگو برجسته نباشه و نازک و کاغذی باشه...
یک باکس بساز و مش Logo رو کامل کن .
بعد برو به متریال ادیتور و و map خودتو وارد کن ( که قبلا ساختی )
map رو اختصاص بده به mesh همین .
 

alizap

Member
python جان من که عقلم به اونجاها قد نمیده فارسی بگو عزیز ببینم چی میگی!!! مش لوگو رو کامل کن یعنی چی؟؟؟
 

pythoN

Active Member
python جان من که عقلم به اونجاها قد نمیده فارسی بگو عزیز ببینم چی میگی!!! مش لوگو رو کامل کن یعنی چی؟؟؟
مش (mesh) به شیعی میگن که دارای یه حجم باشه و به شکل یک مدل دربیاد .
یعنی اگه لوگوی تو یه کاغذ یک باکس بدون ارتفاع بساز یا خیلی کم ارتفاع . بعد اگه جای خواصی قرار میگیره متناسب با اون فضا ادیتش کن .
بغیشو فکر کنم متوجه شدی اما اگه بازم توضیح خواستی بگو .
 

Tonino

Member
سلام من یه چند وقتی هست که با مکس کار میکنم... دارم یه تلویزیون میسازم که برای ساخت لوگوی تلویزیون گیر کردم... اگه میشه کمکم کنید!!! در ضمن میخوام لوگو برجسته نباشه و نازک و کاغذی باشه...
شما يه تكسچر از لوگوي مورد نظر خود بسازيد. سپس يه ماسك در فتوشاپ ساخته و تكسچر لوگو را در پنجره متريال اديتور بر Diffuse انداخته و ماسك را بر Tracparency. به همين سادگي.
 

alizap

Member
Tonino جان اگه میشه یه کم واضح تر توضیح بده...
البته شرمنده ما اینقدر شما و python رو ازار میدیم!!
 

alizap

Member
python جان اگه میشه چند تا آموزش ساده و باحال بذار!!!
ممنون میشم...
 

pythoN

Active Member
ببین یه سیگار ساده ترین ساختار رو داره.
وارد قسمت create شو از قسمت geometry رول extended primitives رو انتخاب کن .
بعد روی دکمه ی chamfercyl کلیک کن و این ابعاد رو وارد کن
radius 6
height 103
fillet 1.5
height segs 3
fillet segs 4
side 4
cap segs 1
با بقیه کاری نداشته باش

یه کپی ازش بگیر با گرفتن کلید شیفت و با ابزار scale ( توجه داشته باش که کمی کوچک کنی )

یه مقدار کپی رو به جلو حرکت بده .
به قسمت create و بعد geometry برو و از رول compound objects رو انتخاب کن
روی دکمه ی boolean کلیک کن در قسمت operation این دستور رو تیک بزن subtraction B-A (یادت باشه دکمه copy هم تیک خورده باشه )
و روی دکمه ی pick operand B کلیک کن . و شکل اصلی رو انتخاب کن .
از پانل modifier دستور slice رو انتخاب کن . روی دکمه ی + کنار مدیفای slice رو بزن . حالا slice plane رو انتخاب کن . حالا جسم کپی رو به عقب بیار این قراره محتویات داخلش باشه .
این متریال ها رو هم دانلود کن و در پنجره ی متریال ادیتور . در پانل map و جلوی دکمه ی diffuse color بگذار . ( توی دوتا قسمت جدا . و متریال ها رو به شکل ها اختصاص بده
و یه کم گیزمو رو به داخل بکش تا حالت گردی سر شیع از بین بره .
 

پیوست ها

  • 117.5 کیلوبایت بازدیدها: 3

جدیدترین ارسال ها

بالا