هدیه تبلیغاتی: ابزاری قدرتمند برای برندسازی

هدیه تبلیغاتی: ابزاری قدرتمند برای برندسازی​

تبلیغ کسب و کارها با استفاده از هدایای تبلیغاتی مناسب و شخصی سازی شده، روند آهسته ای دارد و به همین خاطر نمی‌توان موفقیت خود را از نظر سود و زیان اندازه گیری کرد. هدف اصلی از اهدای هدایای تبلیغاتی، افزایش ارتباط و شناخت و ایجاد یک منبع بلند مدت برای تبلیغاتی و سود آوری است. تأثیر هدایای تبلیغاتی در دراز مدت است که خود را نشان می‌دهد. به همین خاطر نباید انتظار داشته باشید که با استفاده از هدایای تبلیغاتی بتوانید در کوتاه مدت به سادگی کسب و کار خود را رشد دهید. این فرایند، طولانی مدت است و دارای مزایای فراوانی است، پس فقط از نگاه مادی و نقدینگی به این موضوع نگاه نکنید!

از جمله اصلی‌ترین مزایا و پیامدهای ارائه هدایای تبلیغاتی می‌توان به ایجاد وفاداری در مشتریان، افزایش آگاهی از برند، تقدیر و تشکر از زحمات کارمندان و کارکنان سازمان، حضور در ذهن ناخودآگاه مشتریان و… اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور می‌توان با انتخاب صحیح و اصولی هدایای تبلیغاتی، فروش را افزایش داد!؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

هدیه تبلیغاتی چیست؟
قبل از هر چیز بهتر است ابتدا با هدیه تبلیغاتی آشنا شویم. به صورت کلی به هر کالا و محصولی که برای مصرف کنندگان و مشتریان مفید باشد و تصویر برند شما را به همراه خود داشته باشد؛ به عنوان هدیه تبلیغاتی شناخته می‌شود. بهترین هدیه تبلیغاتی به مخاطبین هدف شما و تصویری که شرکت شما قصد دارد برای مشتریان و مخاطبین ایجاد کند بستگی دارد!

در حال حاضر انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی در بازار وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به ساعت تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، ساک دستی تبلیغاتی، محصولات چرمی تبلیغاتی و… اشاره کرد. برای اینکه بتوانید بهترین نوع هدیه تبلیغاتی را برای مشتریان خود انتخاب کنید، باید ابتدا آنها را خوب بشناسید که این موضوع نیازمند یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است!

چطور بهترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟
همیشه یکی از چالش‌های مهم و اصلی اکثرا کسب و کارها، انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مشتریان و مخاطبین هدف است. در صورت انتخاب درست، هدیه تبلیغاتی می‌تواند منجر به رشد و افزایش وفاداری مشتریان شود. از این رو انتخاب هدیه تبلیغاتی یک موضوع حائز اهمیت است.

در ادامه نکاتی مهم و اساسی را به شما معرفی می‌کنیم که در زمان سفارش و خرید انواع مختلف هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید.

۱- کالاهای پرکاربرد انتخاب کنید
زمانی که هدیه تبلیغاتی کاربردی برای مخاطبان خود انتخاب کنید، این افراد در طول هفته از این هدایا بیشتر استفاده می‌کنند و به همین خاطر نام و نشان تجاری شما در معرض دید آنها و سایرین قرار می‌گیرد. البته باید اضافه کرد که به صورت میانگین از هر ۵ نفر، ۱ نفر هدایای تبلیغاتی را دور می‌اندازد. پس قبل از اینکه اقدام به خرید هدیه تبلیغاتی کنید، به این سوال پاسخ دهید که آیا کالای تبلیغاتی مورد نظر شما استفاده مفیدی دارد؟

در صورتی که هدیه تبلیغاتی کاربردی برای مشتریان نداشته باشد، خیلی زود به خرده ریزه‌های بی مصرف تبدیل می‌شود و در نتیجه نمی‌تواند شما را حتی به اهداف تعیین شده تان، نزدیک کند!

۲- محصولات مرتبط با کسب و کار خود انتخاب کنید
برای تأثیر بیشتر، بهتر است هدایای تبلیغاتی را مرتبط با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید. هر چقدر که محصولات تبلیغاتی مثل فلاسک تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی و… ارتباط بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند، جذابیت و کشش بیشتری برای افراد خواهند داشت. برای مثال افرادی که در زمینه لوازم الکتریکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از فلش مموری تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی و… استفاده کنند.

۳- مخاطبان خود را به خوبی بشناسید
هر چقدر که بیشتر جامعه هدف خود را بشناسید، انتخاب‌های درست شما نیز بیشتر می‌شود. در واقع شناخت بهتر مشتریان باعث می‌شود تا بتوانید تأثیر ماندگاری در ذهن آنها ایجاد کنید. از جمله اصلی‌ترین عواملی که در چگونگی نگاه مشتریان به ارزش محصولات تبلیغاتی شما تأثیر زیادی دارند می‌توان به سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و شغل اشاره کرد.

برای اینکه بتوانید شناخت بهتری از مشتریان خود به دست بیاورید بهتر است به سوالات زیر به صورت دقیق پاسخ دهید:

آیا به مصرف کنندگان منفرد می‌فروشید یا به مشاغل؟

مشتریان شما مرد هستند یا زن؟

مشتریان شما چه رده سنی را پوشش می‌دهند؟

آیا مخاطبین شما ورزش‌کار هستند؟

پاسخ دهی به این سوالات به شما کمک می‌کند تا بتواند در انتخاب هدایای تبلیغاتی هوشمندانه‌تر عمل کنید.

۴- محصولات محبوب و دوست داشتنی را انتخاب کنید
در انتخاب هدایای تبلیغاتی بهتر است محصولات را انتخاب کرده و خریداری کنید و محبوبیت زیادی داشته باشند. این هدایا معمولا توسط افراد دور انداخته نمی‌شوند و می‌توانند در ذهن مخاطبین از برند شما یک تصویر مثبت و ماندگار ایجاد کنند. شما میتوانید با توجه به نوع مشتریان و مخاطبین هدف خود که ممکن است حتی شرکای تجاری شما باشند، از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبری مثل راساگیفت این اقلام و کالاهای محبوب را تهیه و خریداری کنید.


سخن پایانی
محصولات و هدایای تبلیغاتی باید به بهترین شکل ممکن و متناسب با نیازها و ارزش‌های کسب و کار شما انتخاب شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید، سلامت و حفاظت از محیط زیست است. اهدای کالاها و اقلامی که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند، می‌تواند برای مشتریان شما نیز پیامدهای مثبتی به همراه داشته باشد. اهدای محصولاتی که در آنها از پلاستیک کمتر استفاده شده است، برای حفاظت از محیط زیست مناسب‌تر هستند.

سوالات متداول
هدایای تبلیغاتی چه نوع هدایایی هستند؟
هدایای تبلیغاتی، اقلامی هستند که به‌صورت رایگان به مشتریان، کارمندان یا مخاطبان هدف اهدا می‌شوند، به‌منظور تبلیغ برند و ایجاد یک ارتباط مثبت.

بهترین زمان برای اهدای هدایای تبلیغاتی چه زمانی است؟
مناسبت‌های خاص مثل جشن‌ها، ایجاد یک محصول جدید، نمایشگاه‌ها یا حتی در مناسبت‌ها و روزهای تعطیل می‌توانند زمان‌های مناسبی برای اهدای محصولات و هدایای تبلیغاتی باشند.

آیا هدایای تبلیغاتی باید مرتبط با کسب‌وکار باشند؟
بله، هدایای مرتبط با کسب‌وکار به ایجاد شناخت بهتر برند و ارتباط عمیق‌تری با مشتریان کمک می‌کند. این هدایای معمولاً باید در راستای هویت برند شما باشند.

منبع مقاله
 
آرکیلا، تولیدی و پخش عمده ظروف چینی است که از مهر 1384 با هدف عرضه لوازم خانگی و صنعتی شروع به کار کرده است. این فروشگاه با آدرس www.arcilaco.com قابل دسترسی است و محصولات متنوعی از جمله انواع چینی هتلی، چینی کیلویی، ظروف درجه 3، لوازم آشپزخانه خانگی و صنعتی را به مشتریان ارائه می‌دهد. آرکیلا با استفاده از پشتوانه‌ای قدرتمند، محصولات ایرانی باکیفیت را بدون واسطه و با قیمت مناسب به فروش می‌رساند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا