نکات کلیدی خرید موتور از طریق مزایده موتور سیکلت

sarahaghighi021

New Member
مزایده موتور سیکلت یک فرآیند رقابتی است که در آن موتور سیکلت با اعلام قیمت پایه به مزایده گذاشته می شود و این قیمت ارائه شده مسلما ارزان تر از قیمتی است که توسط شرکت موتورسازی به فروش می رسد. مهم ترین دلایل مراجعه مردم برای خرید موتور سیکلت مزایده ای قیمت مناسب آن نسبت به قیمت کارخانه ای می باشد. در ادامه به نکاتی درباره خرید موتور مزایده ای می پردازیم.

1- جهت انتخاب موتور سیکلت کارکرده مدلی را انتخاب نمایید که پرطرفدار و جدید باشد؛ زیرا موتورهای دست دوم با توجه به کارایی که دارند با گذشت زمان دچار نقص و خرابی می شوند که جهت تعمیر آن باید بسیار هزینه نمود بنابراین بهترین گزینه این است که در پی خرید موتوری باشید که به روز تر و مدل بالاتر باشد تا لوازم آن در بازار وجود داشته باشد. علاوه بر آن درباره شرایط ضمانت نامه شرکت موتورسازی و نحوه ارائه خدمات آن نیز پرس و جو نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

2- پیشنهاد ما برای افرادی که تمایل به خرید موتور مزایده ای دارند این است که در مزایدات معتبر شرکت نمایند تا بعدها دچار ضرر و زیان نشوند و یک موتور سیکلت با کیفیت خریداری نمایند. چنانچه در رابطه با موتور سیکلت اطلاعات کافی ندارید بهتر است که از یک کارشناس جهت تایید سلامت موتور مزایده ای کمک بگیرید. تنها راه پیدا نمودن کارشناسان نیز مراجعه به سایت ها و شرکت های معتبر می باشد و با پرداخت هزینه ای کم خیالتان را از سلامت فنی موتور سیکلت آسوده نمایید.


3- یک نکته دیگر در هنگام شرکت در مزایده موتور سیکلت باید به آن توجه نمایید این است که یکسری اطلاعات در رابطه با مصرفی های موتور از فروشنده سوال نمایید و در هنگام کارشناسی موتور مواردی را نیز همزمان کنترل نمایید:

- وزنه فرمان موتور سیکلت

- اگزوز

- پدال دنده و ترمز

- گلگیر جلو عقی موتور

- فلاپ های بغل

- باک بنزین

تمامی قسمت های نام برده در بالا، هنگام زمین خوردگی و تصادف موتور جزو اولین نقاطی می باشند که دچار آسیب می شوند و تمامی خط و خش و شکستگی های قسمت های مذکور به دلیل زمین خوردگی موتور سیکلت می باشد که باید به آن توجه نمایید.

4- جهت اطلاع از خلافی موتور سیکلت مزایده ای نیاز است تا از طریق اپلیکیشن ها و یا مراکز پلیس 10+ اقدام به دریافت خلافی نمایید، اگر در بین استعلام خلافی یک موتور سیکلت متوجه جریمه زیاد بابت سرعت غیرمجاز آن شدید نسبت به انجین موتور حساسیت به خرج دهید و کارشناس فنی جهت بازدید از آن بیاورید. علاوه بر نکات فوق الذکر، در رابطه با بیمه موتور و مدت زمان باقی مانده آن نیز از فروشنده سوال نمایید که تاثیر بسزایی در قیمت موتور خواهد داشت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا