نکات مهم هنگام خرید ماوس پد

محال ممکن است از دسته کسانی باشید که ساعات زیادی از روز خود را با کامپیوتر سروکار داشته باشید و تا کنون به فکر خرید یک ماوس پد مناسب و باکیفیت برای خود نبوده باشید! باورش کمی سخت است اما داشتن یک ماوس پد مناسب با زمینه کاری شما کاربران رایانه ای از جمله نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشید و لیست بیست نیز به همین خاطر قصد دارد تا در ادامه این مطلب از خود شما را با یکسری از نکات مهم برای خرید ماوس پد آشنا نماید.

نکات مهم هنگام خرید ماوس پد
نکات مهم هنگام خرید ماوس پد


آشنایی با انواع مختلفی از ماوس پدها​

مدل های عادی:​

  • برای کاربرانی که با سیستم های رایانه ای بصورت روزانه سروکار دارند، طراحی و تولید شده اند.
  • ماوس پدهای عادی در ۲ نوع نرم و سخت در بازار موجود می باشند.
  • از مدل های نرم این نوع محصولات برای کارهایی با سرعت کم و از مدل های سخت برای انجام امور سرعتی در کامپیوتر استفاده می شود.


مدل های طبی:​

  • مناسب کسانی است که از درد مفصل خصوصا در قسمت مچ دستان خود رنج می برند.
  • این مدل از ماوس پدها دارای قسمتی ویژه برای قرار گرفتن مچ دست بر روی خود می باشند.
  • استافده از پدها طبی سبب کاهش فشار بر روی مچ دستان شما در دراز مدت خواهد شد.


مدل های مخصوص بازی (گیمینگ):​

  • این نوع از ماوس پدها تنها مخصوص گیمرها و بازیکنان حرفه ای دنیای بازی های دیجیتالی می باشند.
  • در سایزهای بزرگ طراحی و تولید می شوند تا حرکت ماوس بر روی آن ها با راحتی بیشتری صورت پذیرد.
  • کوچکترین سایز یک ماوس پد گیمینگ از بزرگترین سایز یک ماوس پد عادی هم بزرگتر است.
  • به دلیل ساختار خود از خستگی زود هنگام مچ دستان شما بازیکنان عزیز جلوگیری می کند.


نکات مهم هنگام خرید ماوس پد​

انتخاب نوع: اولین نکته در خصوص خرید ماوس پد توجه به نوع آن است که برای این منظور شما کاربران رایانه ای می توانید از بخش قبلی در همین مطلب به انتخاب نوع مورد نیاز خود از این مدل محصولات جانبی کامپیوتری بپردازید.

ابعاد محصول: نکته دوم در خصوص انتخاب و خرید ماوس پد توجه به ابعاد آن است که امروزه در سایزها و اندازه های گوناگونی از سوی تولید کنندگان داخلی و خارجی طراحی و سپس به بازار عرضه می شوند. ناگفته نماند در انتخاب ابعاد یک پد زیر ماوس حتما باید به اندازه ماوس خود و همچنین فضای قرار دادن پد بر روی میز کامپیوترتان توجه لازم را داشته باشید.

جنس آن: امروزه ماوس پدها با انواع مختلفی از متریال های: چرمی، شیشه ای، پارچه ای، چوبی و غیره طراحی و تولید می شوند که انتخاب هر یک از آن ها فقط و فقط بسته به سلیقه و میل شما کاربران عزیز دارد. البته که جنس ماوس پد اندکی بر روی حرکت آزادانه دست و همچنین نشانگر ماوس شما بر صفحه رایانه تان تاثیر خواهد گذاشت.

قسمت استراحتگاهی دست: برخی از پدها دارای قسمتی جهت قرار دادن مچ دست بر روی آن هستند که سبب می شود فشار به مراتب کمتری متوجه مچ دستان شما شود و به نوعی از خستگی زودهنگام دستان شما جلوگیری می کنند. با این حال مدل های بسیاری نیز در بازار وجود دارند که فاقد این قسمت های استراحتگاهی می باشند.

قابل شستشو: خیلی مهم است که پد ماوس شما از قابلیت شستشو و همچنین مقاومت در برابر جذب رطوبت و آب برخوردار باشد. این امر ضمن تمیزی همیشگی پد مورد نظر شما سبب افزایش طول عمر آن نیز برایتان خواهد شد.

رنگ و طرح ظاهری: همانطور که می دانید امروزه پدها در رنگ ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می شوند که انتخاب هر یک از آن ها تنها بسته به سلیقه و نظر شما دارد. اما با این حال توصیه می کنیم به هنگام خرید ماوس پد خود حتما به جلوه سیستم رایانه ای و همچنین رنگ ماوس خود نیم نگاهی داشته باشید.

قیمت ماوس پد: قیمت ماوس پد با توجه به تمام نکات مهمی که ما در این مطلب به شما کاربران عادی تا حرفه ای سیستم های کامپیوتری معرفی کردیم، مشخص می شود و حال این شما هستید که باید متناسب با نوع نیاز و همچنین بودجه ای که در اختیار کرده اید، یک پد زیبا و باکیفیت را برای خودتان خریداری نمایید.



در ادامه این مطلب از راهنمای خرید ماوس پد توجه شما را به مشاهده برترین مدل ها از این نوع محصولات جانبی جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این ماوس پدها در سایت جانبی تک از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا