نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

jahanpouyan

New Member

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد​

قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد نکات و مواردی وجود دارد که آگاهی از آنها ضروری است. به همین دلیل در این مطلب، نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد خود بدانید، آورده شده است تا برای جلسات لیزر آماده شوید و نتیجه مدنظر را به دست بیاورید.

۱- لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود​

شاید نتایج لیزر موهای زائد مانند جادو باشد اما این روش درمانی کاملاً علمی است! در واقع عملکرد لیزر بدین شکل است که در پوست‌های دارای موی سبک‌تر و رنگ روشن‌تر، با پرتویی متمرکز از نور مستقیم، رنگدانه فولیکول‌های مو را نشانه می‌گیرد و در پوست تیره‌تر، این پرتوها جذب خون شده و بعد توسط فولیکول مو جذب می‌شود و موهای زائد به این دو روش از بین می‌روند.

لیزر یک روش پزشکی محسوب می‌شود و به همین دلیل باید طبق قواعد خاصی انجام شود و شما باید قبل از رزرو کلینیک مناسب و انجام جلسات، همیشه از اعتبار کلینیک و به کارگیری تجهیزات مناسب مطمئن شوید.

۲- از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید​

اگر برای مدتی در معرض آفتاب قرار داشته‌اید، بهتر است جلسات لیزر موی خود را برای دو هفته بعد تنظیم کنید، زیرا لیزر باعث ایجاد لکه و التهاب بر روی پوست شما می‌شود. این نکته بدان معنی است که اگر شما در معرض آفتاب بوده‌اید یا برنزه کرده‌اید، احتمال سوختگی بالا خواهد بود. اگر در شهرهای ساحلی و گرم هستید بهتراست برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی، جلسات خود را در فصل پائیز یا زمستان شروع کنید.

شرایط لیزر موهای زائد بیکینی

۳- اپیلاسیون نکنید​

ریشه مو باید در فولیکول موجود باشد تا لیزر آن را شناسایی کند، بنابراین پیش از جلسات لیزر از اپیلاسیون، موم یا کرم‌های موبر که ریشه مو را بین می‌برند، استفاده نکنید. همچنین، اغلب توصیه می‌شود یک روز یا حتی نصف روز قبل از لیزر ، موهای بلند خود را تنها اصلاح کنید تا در حین لیزر نسوزند.

۴- از مرطوب کننده قبل و بعد از جلسات لیزر موهای زائد استفاده نکنید​

هنگامی که موعد مقرر برای لیزر درمانی فرارسید، اطمینان حاصل کنید که چربی پوست شما کاملا طبیعی است. در واقع پوست شما باید کاملاً تمیز و بدون حتی کمی کرم مرطوب کننده باشد. این کار 24 ساعت بعد از جلسه لیزر درمانی نیز باید انجام شود (به جز محصولات پیشنهادی توسط تکنسین)!

۶- در مشاوره صادق باشید​

لیزر موهای زائد یک روش درمانی-آرایشی است. به همین دلیل، مشاوره با پزشک برای مشخص‌شدن نوع پوست و مو و سایر موارد ضروری است. در این جلسات مشاوره باید در مورد انواع روش‌های درمانی یا داروهایی را که استفاده می‌کنید، صادق باشید تا ضرری برای شما نداشته باشد.

۷- برای اثر بخشی صبور باشید​

رسیدن به نتایج مورد نظر به بیش از یک جلسه لیزر نیاز دارد. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که هیچ کلینیکی نمی‌تواند ادعای 100 درصدی در مورد از بین رفتن موهای زائد را داشته باشد، زیرا رشد مجدد موها می‌تواند تحت تأثیر هورمون و سایر عوامل بیولوژیکی باشد.

قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد؟

همچنین برای کسب بهترین نتیجه صبور باشید و جلسات دوره لیزر خود را به طور منظم انجام دهید.

۸- از ورزش و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید​

ورزش و دوش گرم هر دو دمای بدن شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه باعث عرق کردن شما می‌شود که زمینه لازم برای پرورش باکتری در محل لیزر را فراهم کرده که منجر به عفونت می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود حداقل 24 ساعت پس از لیزر از انجام این کارها خودداری کنید.

سخن پایانی​

اکنون شما به یک آشنایی اولیه در مورد نحوه انجام لیزر موهای زائد رسیده‌اید و می‌دانید چه کارهایی را باید قبل و بعد از درمان انجام دهید. حال آماده هستید که به کلینیک معتبر مراجعه کنید و جلسات خود را بعد از مشاوره با پزشک متخصص آغاز نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا