joopress

New Member
یکی از مشکلات و معضل های که همیشه خانم و گاهی اوقات آقایان با آن درگیر هستند رشد زیاد از حد مو در برخی از نواحی های قسمت بدن است که سبب می شود فرد مجبور شود به صورت مرتب آنها را از بین ببرد.
موهای زائد یا موهای ناخواسته به صورت موضعی در بدن ایجاد می گردند که عموما غیرمعمولی می باشند و به دلیل رنگ تیره ی که دارند سبب می شود تا غیر طبیعی بودن آنها بیشتر در معرض دید باشد. بیشترین محلی که این موها رشد می کنند در قسمت های لب فوقانی ، چانه ، نواحی دو سمت صورت، از محل ناف به سمت پایین و در فرورفتگی کمر ، به رنگ تیره و سیاه می باشند.
روش های از بین بردن موهای زائد
باید بدانید که پیدا کردن روشی که بتواند به صورت کامل موهای شکم ، پا ، زیر بغل یا گردن، گوش ، بازو و ناحیه تناسلی و کشاله ران هم کار راحتی نمی باشد و به صورت کلی برای حذف کردن موهای زائد دو روش را داریم :
1)روش های دائمی
2)روش های موقتی
انواع دستگاه لیزر موهای زائد

برای برطرف کردن موهای زائد وسایل مختلفی استفاده می گردد ، در روش قطعی حذف موهای زائد پرتو لیزر با انرژی کم برای ناتوان نموئن و تخریب فولیکول‌های رشد فعال مو استفاده می شود.
بسته به نوع پوست ، بزرگی مو و ضخامت و رنگ و محل ناحیه تحت درمان لیزر موهای زائد ، زمان بندی جلسات درمان و یکی از وسایل ترکیبی یا وسایل زیر به کار گرفته می شود:
• لیزر الکساندرایت
• لیزر روبی (یاقوت)
• لیزر Nd:YAG
• سیستم نور پالسی شدید
• لیزر دایود
رفع موهای زائد با لیزر
برای اینکه در لیزر موهای زائد هیچ آسیبی به شبکیه یا قرنیه وارد نشود از یک چشم بند محافظ چشم استفاده می شود . موی محل مورد نظر اگر که نیازی به اصلاح باشد باید به گونه ی اصلاح گردد که از بلندی آن روی پوست چند میلی متر بیشتر نباشد. از ابزار سرد کننده یا ژل سرد بخصوصی در جهت حفاظت از لایه های خارجی استفاده می گردد که افزون بر اثر حفاظتی آن ، به علت سهولت نفوذ نور لیزر درون پوست می توانند بر کارکرد روش حذف موهای زائد با لیزر افزوده کند.
لیزر چه اثراتی بر روی موهای زائد داشته است ؟
• کم شدن میزان موها
• کم شدن سرعت رشد مو
• نازک تر شدن موها
• رنگ موها کم رنگ می شود که همه ی این دلایل سبب می شود که محل درمان طبیعی تر جلوه دهد.
مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد
مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد خیلی نیست. منتها برخی نکات را بایستی رعایت کرد. از بین بردن موهای زائد امروزه از مسائلی است که افراد بسیار به آن توجه داشته اند و برای آن روش های مختلفی بکار گرفته شده است . امروزه لیزر از جمله روش های که بسیار کاربرد داشته است و افراد زیادی از آن استقبال کرده است .
لیزر مو به واسطه نوعی نور صورت می گیرد که در طول موج خاصی به پوست می رسد . اما بسته به کدام بخش از پوست برای آن در نظر گرفته شده طول موج نوری متفاوت می باشد.
باید دقت داشته باشید که پیش از عمل لیزر موهای زائد و بعد از آن فرد می تواند نکاتی را رعایت کند که نتایج بهتری از این موضوع حاصل شود . در ادامه برخی از شرایط بیان شده است:
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد
1)باید بعد از انجام لیزر تا حدود یک ساعت از انجام دادن تمرین های بدنی سنگین خودداری کرد.
2)بعد از انجام لیزر ممکن است پوست حساس شود توصیه می شود که تا 3 هفته از اپیلاسیون یا بند انداختم استفاده نشود.
3)شخصی که عمل لیزر را انجام داده است تا 1 و نیم ماه نباید در برابر معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد و باید از آفتاب دوری نماید.
4)برای پیشگیری کردن از آسیب های پوستی بهتر است شخص از ضد آفتاب SPF 15 استفاده نماید .
5) بخش های که لیزر شده نباید دستکاری یا سایده شوند.
6)فردی که لیزر را انجام داده است می تواند برای آب رسانی به پوست خود از یک کرم مرطوب کننده استفاده نماید.
7)هیچ وقت نباید پس از انجام لیزر از کرم های که دارای مواد شیمیایی هستند یا قوی می باشند مانند بنزوئیل استفاده کرد .
لیزر موهای زائد و شیردهی
خانم های باردار و شیرده دارای شرایط ویژه ی هستند ، در دوران بارداری این افراد با تغییرهای هورمونی بدن روبرو می باشند که باید از انجام لیزر جلوگیری کنند . در زمان شیردهی و بارداری بروز هایپرپیگمنتاسیون افزایش پیدا می کند ، هنگامی که عمل لیزر در دوران شیردهی صورت بگیرد موجب می شود در ملانین ها تغییراتی شکل بگیرد پس توصیه می شود از انجام این کار خوداری گردد . در دوران بارداری نیز به بانوان توصیه میشود که لیزر را انجام ندهند.

تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورتی است؟
برای رفع موهای زائد با لیزر به صورت کامل از سه روش استفاده می شود که عبارت اند از:
الکترولیز ؛ لیزر ؛ دارو
اگر لیزر صورت بگیرد سبب می شود که موهای زائد نازک تر شوند و همچنین میزان آنها کم شود ، اگر می خواهید موها به صورت کامل از بین بروند نیاز است که لیزرموهای زائد صورت گیرد و شخص هر 4 تا6 جلسه لیزر درمانی را باید انجام بدهد.
لیزر موهای زائد به عنوان یک روش درمانی قطعی می باشد البته این کار به شرط این است که بیمار دارای مشکلات هورمونی نباشد، در صورتی که شخص این مشکلات را نداشته باشد می توان به سرعت سبب حذف موهای زائد شد و برای همیشه این موها از بین بروند.
طبق توصیه و پیشنهاد متخصصان کلینیک های زیبایی بهتر است بیمار به تعداد جلسات پزشک خود دقت کند و حتما آنها را دنبال نماید تا به صورت قطعی با موهای زائد خداحافظی نماید.
آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
باید توجه داشته باشیم که اصلا هیچ دردی نخواهد داشت ، در صورتی که شخص حساس می باشد پیشنهاد می شود که از پماد های بی حسی برای این کار استفاده گردد.
چه زمانی پس از لیزر موهای زائد شخص می تواند آفتاب بگیرد؟
طبق توصیه متخصصان و پزشکان ، شخص بعد از اینکه عمل لیزر را انجام داد باید به مدت 3 ماه از آفتاب گرفتن جلوگیری نماید.
انجام عمل لیزر برای چه افرادی ضرر دارد؟
1)بانوان شیرده و باردار بهتر است از لیزر موهای زائد خوداری نمایند
2) افرادی که دارای بیماری های عصبی هستند نباید لیزر را انجام بدهند.
3) اگر شخص در بدن خود ، در ناحیه که قصد دارد عمل لیزر انجام شود دارای زخم یا عفونت است بایداز لیزر خودداری نماید.
آیا لیزر موهای زائد می تواند برای باروری و غدد لنفاوی تاثیری داشته باشد؟
در پاسخ این سوال باید بگوییم که خیر . اگر انجام عمل لیزر بر روی ناحیه بیکینی و زیر بغل صورت بگیرد هیچ گونه ی تاثیری بر روی تخمدان یا بافت سینه ها نداشته و همچنین هیچ تاثیر از لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی مشاهده نشده است و شخص می تواند با خیال راحت به انجام عمل لیزر بپردازد.
اقدامات بعد از لیزر موهای زائد
در بین جلسه های لیزر توصیه می شود که شخص از کند موها و بند انداختن جلوگیری کند ، همواره به شخص توصیه می شود که از 14 روز پیش این کارهای را انجام ندهد و در زمان لیزر فقط برای حذف موهای زائد از تیغ استفاده نماید.
چه ارتباطی میان رنگ پوست و اثربخشی لیزر موهای زائد وجود دارد؟
افرادی که رنگ پوست تیره دارند ، با انجام لیزر دیر به نتیجه می رسند به معنی دیگر در صورتی که در وضعیت عادی تعداد جلسه ها درمانی 6 جلسه باشد ، افرادی که پوست تیره داشته اند باید 8تا9 جلسه به کیلینک های زیبایی مراجعه نمایند. پیشنهاد می شود کسانی که سولاریوم یا آفتاب گرفته اند ، تا هنگامی رنگ پوستشان به بهبودی کافی نرسیده از درمان لیزر درمانی استفاده نکنند.
لیزر موهای زائد به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟ افرادی که بیماری های خاصی مانند لوتوس داشته اند، با انجام چنین لیزرهای در واقع بر شدت بیماری خود افزوده اند . در اصل درصورتی که دچار بیماری خاصی هستید باید پیش از آنکه کاری انجام دهید با یک پزشک متخصص مشورت کنید . کسانی که دارای باتری قلبی هستند باید حتما با پزشک خود در این باره مشورت های لازم را انجام دهند.
تعداد جلسات لیزر موهای زائد
برای لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر رها تعداد جلسه های نیاز می باشد.
برای هر شخص تعداد جلسه های که نیاز است به نژاد ، ضخامت و خیلی عوامل دیگر مرتبط می باشد در صورتی که این میزان تقریبی می شود که برای هر ناحیه از بدن به چه جلساتی نیاز است:
لیزر موهای زائد صورت
معمولا برای اینکه به صورت کامل موهای زائد صورت را از بین برد به 4 جلسه نیاز است در برخی از شرایط افراد باید برای حذف این موها 8 جلسه را به کار بگیرند.
لیزر موهای زائد بدن
برخی از قسمت های بدن مانند دست و پا ،تنه، زیربغل، کشاله ران هستند که با انجام لیزر صورت می گیرند ، در این نواحی می توان از لیزر کمک گرفت که بسیار هم موفق می باشد چون در قسمت های حساسی مثل زیربغل که افراد با روش قدیمی از بین می برند به غدد لنفاوی آسیب جدی وارد می شد در صورتی که هیچ آسیبی با لیزر موهای زائد به غددلنفاوی وارد نمی شد بلکه فقط به راحتی موهای زائد این قسمت از بین می روند.
برای نواحی گفته شده به 4جلسه نیاز می باشد در صورتی که این موضوع می تواند برای افراد 5 تا 6 جلسه باشد. عموما در کلینیک زیبایی ما افراد از لیزر موهای زائد 4 الی 6 می باشد. خوشبختانه امروز در حیطه لیزر موهای زائد هم تکنولوژی پیشرفت کرده و هم دستگاهه جدیدتر شده اند که می توان در نواحی ژنیتال از آن نیز استفاده کرد.
هزینه لیزر موهای زائد
هزینه لیزر موهای زائد | نمی توان به صورت دقیق به مبلغ آن اشاره کرد زیرا به زمان و جسات ها و ناحیه مورد نظر و … بستگی دارد، و نوع دستگاه نیز بسیار تاثیر پذیر در قیمت می باشد. مسئله دیگری که بسیار مهم است خود شخص است که دارای چه نوع پوست و موی می باشد . طبیعی است که اشخاصی که دارای پوستی هستند که زودتر به نتیجه می رسند از هزینه ی و زمان کمتری برخوردارند.مثلا افرادی که پوست سبزه یا گندمگون یا افرادی که موهای ظریف و باریکی دارندبه تعداد جلسات زیادتری نیازمند هستند. در شرایط عادی برای رفع موهای زائد بین 6 تا8 جلسه نیاز می باشد.


هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر رها
قیمت لیزر موهای زائد به توجه به هر شخص و نیازهای او معین می شود . در کلینیک لیزر رها رضایت مشتری در درجه اول قرار دارد و با توجه به نوع پوستی شخص و جنس مو میزان جلسانی که نیاز میباشد هزینه آنها معین می شود. لازم است بدانید که در برخی از شرایط و مناسب ها توسط کلینیک لیزر رها به مشتریان عزیز تخفیف داده می شود .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا