نکات مهم خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی]

این روزها تقریبا همه ی افراد علاوه بر حافظه داخلی موبایل خود، یک کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] هم استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را بر روی موبایل خود ذخیره کنند. در این مقاله می توانید نکات مهم در خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] را مطالعه کنید تا بتوانید یک مموری کارت خوب را متناسب با نیاز خود تهیه کنید و از شر کمبود فضای ذخیره سازی در موبایلتان راحت شوید!



نکات مهم خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی]
نکات مهم خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی]


نکات مهم در خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] چه مواردی هستند؟​

شما برای گوشی، دوربین، یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر به مموری کارت نیاز دارید، شاید فکر کنید که خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] microSD کار ساده ای است اما باید بدانید که نکاتی وجود دارد که هنگام خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] باید به آن ها توجه کنید و از اهمیت بالایی برخوردارند.



۱- سازگاری مموری کارت با موبایل و گجت​

به طور کلی کارت های حافظه با سه فرمت SDHC ،SD و SDXC تولید می شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. با این حال تمامی گجت های مجهز به درگاه SD قادر به پشتیبانی از تمامی فرمت ها نیستند و قبل از خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] می بایست از ویژگی های دستگاه خود به طور کامل مطلع باشید. معمولا در صورتی که موبایلتان کارت های حافظه ای با ظرفیت بالاتر از ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می کنند، هر ۳ مدل ذکر شده را می توانید تهیه کنید و روی موبایل خود استفاده کنید.



۲- ظرفیت کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی]​

این مورد از دو جهت مورد اهمیت است. اول آن که موبایل یا گجت شما باید از مقدار فضای مموری کارت پشتیبانی کند. به عنوان مثال یک موبایل تا سقف ۲۵۶ گیگابایت کارت های حافظه را پشتیبانی می کند و در این صورت شما نمی توانید یک SD کارت ۵۱۲ گیگابایتی را به آن متصل کنید. همچنین شما برای خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی]، باید به نیاز خود هم توجه کنید و محصولی را انتخاب کنید که فضای مورد نیاز شما را تامین کند.



۳- سرعت بالا​

فرمت‌های SDHC و SDXC تنها می‌ توانند از سرعت فوق العاده بالا (UHS) پشتیبانی کنند (مدارهای سریعتری دارند که کاربر را قادر می‌سازد تا اطلاعات را سریعتر انتقال دهد) سه نسخه از UHS وجود دارد که شامل UHS-I (با سرعت باس ۱۰۴ مگابایت در ثانیه)، UHS-II (با حداکثر سرعت باس ۳۱۲ مگابایت در ثانیه) و UHS-III ( با سرعت باس ۶۲۴ مگابایت در ثانیه) می‌ شود. به منظور افزایش عملکرد UHS، سخت افزار شما باید بتواند از آن پشتیبانی کند. کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] UHS در اسلات‌های قدیمی تر کار می‌ کند اما سرعت باس به ۲۵ مگابایت در ثانیه کاهش پیدا می‌ کند.



۴- کیفیت ساخت و عملکرد​

شرکت ها و کمپانی های بزرگ و معروفی هستند که اقدام به ساخت و تولید مموری کارت می کنند. تعدادی از این شرکت ها معروف و مقبول هستند که محصولاتی با کیفیت تولید می کنند و دارای استانداردهای جهانی هستند.

این بازار در همه ی نقاط دنیا دارای تولید کننده های مخربی است که محصولاتی بی کیفیت می سازند و به عنوان مموری کارت های متفرقه وارد بازار می شوند و به دست مصرف کنندگان می رسد. باید توجه داشته باشید که این محصولات را خریداری نکنید و یک کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] با کیفیت را برای موبایلتان مورد استفاده قرار دهید.

با نکات مهم در خرید کارت حافظه [مموری کارت + رم گوشی] در این مطلب از سایت جانبی تک آشنا شدید و حالا می توانید یک مموری کارت خوب و متناسب را خریداری کنید و مشکل کمبود فضای ذخیره سازی را برطرف نمایید. اگر در رابطه با این موضوع سوالی دارید می توانید آن را در بخش نظرات درج کنید تا در اسروع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا