هواپیما به دلیل امکانات، سرعت و امنیتی که دارد، همیشه دارای طرفداران زیادی بوده است. شاید تصور کنید که بلیط هواپیما به نسبت سایر بلیط های وسایل نقلیه از هزینه بالاتری برخوردار باشد، اما در هیچ وسیله نقلیه ای مانند هواپیما امکانات و سرعت نخواهد داشت. با وجود امنیت و امکانات هواپیما برخی از افراد قبل از استفاده از این وسیله استرس دارند. اگر جز کسانی هستید که در قبل از پرواز دچار استرس و دلهره می شوید این مطلب از سایت ما را مورد مطالعه قرار دهید. دانستن این نکات کیفیت سفر شما را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.
نکاتی که باید قبل از پرواز رعایت کنید

هواپیما به دلیل امکانات، سرعت و امنیتی که دارد، همیشه دارای طرفداران زیادی بوده است. شاید تصور کنید که بلیط هواپیما به نسبت سایر بلیط های وسایل نقلیه از هزینه بالاتری برخوردار باشد، اما در هیچ وسیله نقلیه ای مانند هواپیما امکانات و سرعت نخواهد داشت. با وجود امنیت و امکانات هواپیما برخی از افراد قبل از استفاده از این وسیله استرس دارند. اگر جز کسانی هستید که در قبل از پرواز دچار استرس و دلهره می شوید این مطلب از سایت ما را مورد مطالعه قرار دهید. دانستن این نکات کیفیت سفر شما را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

قبل از پرواز کارهای خود را چک کنید

در هنگام خرید بلیط هواپیما به میزان باری که در آینده با خود به همراه می برید توجه کنید. میزان بار اضافه می تواند شما را مشمول جریمه کند و هزینه های سفر شما را افزایش دهد. این کار بسیار ساده است قبل از پرواز بلیط خود را چک کنید و میزان بار دریافتی را مشاهده نمایید. برای این که چمدان های سبک تری داشته باشید، از برداشتن وسایل غیر ضروری دوری نماید.
در ساعت ذکر شده بلیط به فرودگاه مراجعه کنید

یکی از کارهایی که می تواند از استرس شما کم کند تا اینکه از پرواز جا نمانید، حاضر شدن در فرودگاه زودتر از موعد پرواز است. طبق قوانین باید پروازهای داخلی یک و نیم ساعت و در پروازهای خارجی سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. دلیل زودتر رسیدن به فرودگاه انجام کارهایی است که قبل از پرواز باید آنها را انجام دهید.

"معمولا هواپیما مکلف است بر طبق ساعت پروازی که در بلیط معین شده پرواز را انجام دهد. اگر تاخیری در این ساعت انجام پذیرد، شرکت هواپیمایی ملزم به انجام اقدامات عمومی و خصوصی است. در این مواقع باید نماینده شرکت هواپیمایی در بین مسافران حضور پیدا کرده و در این باره اطلاع ‌رسانی کند و همچنین از طریق سیستم اطلاعات پرواز در این خصوص اطلاع‌رسانی کند. این مقوله در طبقه بندی اقدامات عمومی تعریف شده است" (منبع)

ترمینال فرودگاهی مخصوص پرواز را بشناسید

هر ایرانی از ترمینال های در نظر گرفته برای خود استفاده می کند. توجه داشته باشید حد فاصل ترمینال ها چندین کیلومتر فاصله وجود دارد. به یاد داشته باشید که قبل از مسافرت و پرواز از ترمینال در نظر گرفته برای پرواز خود اطلاع پیدا کنید. این کار می تواند از سردرگمی های شما کم کند. با استفاده از این تکنیک خرید بلیط هواپیما شما با شیرینی های فراوان همراه خواهد بود. کلافگی یکی از مشکلاتی است که مسافران در هنگام مراجعه به فرودگاه مسافران با آن دست و پنجه نرم میکنند.

صبح پرواز کنید

برای اینکه بتوانید با آرامش بیشتری به مسافرت بپردازید، در هنگام رزرو بلیط هواپیما بازه زمانی صبح را برای سفر انتخاب کنید. با این کار علاوه بر اینکه بلیط ارزان هواپیما را خریداری می کنید، از ایستادن در صف های طولانی در امان خواهید بود. در بازه زمانی صبح فرودگاه نسبت ب سایر زبان ها خلوت است و طی کردن مراحل چک بلیط و بار وقت زیادی نمی گیرد.

وسایل ممنوعه را ممنوع کنید

با خود وسایل ممنوعه سفر را به همراه نداشته باشید. داشتن این وسایل می تواند وقت زیادی از شما در بازه زمانی قبل از پرواز بگیرد. وسایل تیز، آتش زا و منفجره از جمله وسایل ممنوعه ای است که می توان به آنها اشاره کرد.

۲۰۲۰۱۲۱۶_۱۹۵۱۵۶


کیف دستی داشته باشید

به جز چمدان در یک کیف دستی کوچک و مطمئن سعی کنید علاوه بر چمدان یک کیف دستی همراه داشته باشید که در آن وسایل ضروری بلیط، داروها مدارک و پول نقد را بگذارید. کیف دستی را با خود به داخل هواپیما ببرید تا همیشه در دسترس شما باشد. در حفظ این کیف دستی کوشا باشید.

بلیط را بدون دردسر استرداد کنید

استرداد بلیط هواپیما میتواند یکی از عوامی باشد که استرس را به شما قالب کند. با دانستن قوانین استرداد بلیط هواپیما به نحوه خیلی ساده می توانید بلیط هواپیما مورد نظر خود را به هر دلیلی استرداد کنید.

بلیط هواپیما را از سایت های معتبر خریداری کنید

از جمله مهمترین مواردی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید مراجعه به سایت های معتبر بلیط هواپیما است. سایت های معتبر خرید بلیط هواپیما میتواند نگرانی شما را بابت اعتبار بلیط خریداری شده مطمئن سازد. قیمت بلیط هواپیما در این نوع سایت ها مناسب بوده و خیال شما را بابت هزینه راحت می کند. تیک بان یکی از جامع ترین سایت های فروش بلیط هواپیما با برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه ای و تمام وقت بهترین سفر هوایی را برای شما فراهم می کند. تیک بان، قاصدک، علی بابا و مستر بلیط جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور به شمار می روند. برای خرید بلیط هواپیما از طریق این سایت کافی است کلمه تیک بان یا عبارت tikban را جستجو نمایید.

تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. سایت تیک بان از سال 1393 فعالیت های مربوط به حمل و نقل در سفرهای هوایی را آغاز کرده است. این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

#همه-با-هم-کرونا-را-شکست-می-دهیم

عزیزان پرستار و دکتر در بیمارستان ها و درمانگاه ها با بیماری کرونا در حال جنگ هستند. برای کمک به این عزیزان از مسافرت های غیرضروری خود خودداری کنید. در سفرهای ضروری مسائل بهداشتی را کاملا رعایت نمایید. باید دست به دست هم دهیم تا کشور عزیز ما ایران را از شر ویروس کرونا راحت کنیم. هر چه بیشتر رعایت کنیم زودتر به حالت عادی زندگی بر خواهیم گشت. منبع : ۵۵ آنلاین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا