نکاتی مربوط به عکاسی کودک

omidrap

New Member
1:استفاده از غیرقابل پیش بینی بودن کودکان
نوزادان غیرقابل پیش بینی هستند ، بنابراین انتظار می رود که تکان بخورند یا اینکه اشک بریزند. از اینکه دوربین را از جای مناسب خود تکان دهید نترسید زیرا اگر بتوانید 30 عکس خودکار را بگیرید فوق العاده عمل کرده اید زیرا نوزادان غیر قابل پیش بینی هستند و میتوانید تصاویر جالبی بگیرید. با فرض اینکه مقدار مناسبی از نور روز داشته باشید ، یک ISO 100-400 انتخاب کنید و از دیافراگم گسترده (f / 2.8-f / 8) برای DOF کم عمق (عمق میدان) استفاده کنید. برای گرفتن عکس 2 ، 3 ، 4 یا 5 عکس در چند ثانیه از حالت عکسبرداری مداوم در دوربین استفاده کنید.
04v_1.jpg


2:روشنایی را بررسی کنید
برای بهترین عکس های کودک ، در هنگام روز که نور طبیعی زیادی وجود دارد ، عکس بگیرید. نور طبیعی جلوه ای لطیف به پوست کودک می بخشد. در صورت امکان از نور پنجره استفاده کرده و از آفتاب خشن پرهیز کنید زیرا امکان دارد روی صورت کودک سایه بیندازد و همچنین برای پوست کودک ناسالم است.
لنز استاندارد 50 میلی متر برای این نوع تصویر ایده آل است. شماره گیری حالت را به حالت AV (اولویت دیافراگم) قرار بدین ، یک ISO بالا و دیافراگم گسترده را انتخاب کنید. بگذارید دوربین سرعت صحیح شاتر را انتخاب کند. برای پر کردن نقاط تاریک از یک فلاش خارجی (با یک دیفیوزر) استفاده کنید.
j24l_2.jpg


3:گرفتن لبخند کودک
در هنگام عکاسی از نوزادان ، ممکن است لازم باشد که این مسئله را رفع کنید کنید. این امر می تواند شامل ایجاد چهره های خنده دار ، بازی پنهان کودک و ... باشد. روش های بسیاری وجود دارد که می توانید لبخند را بر روی لبهای کودک ایجاد کنید. برای گرفتن لحظه باید سریع کار کنید بنابراین باید سرعت شاتر سریع 1/500 یا بیشتر را انتخاب کنید ، از دیافراگم گسترده ای (f / 1.8-f / 4) برای پس زمینه تاری استفاده کنید و عکس بگیرید.
xxg7_3.jpg


4:زمینه های ساده
عکس های ساده کودک معمولا بهتر هستند؛ نیازی به زمینه های درهم و برهم و یا بیش از حد روشن نیست.
یک راه عالی برای گرفتن یک عکس که به نظر حرفه ای باشد ، گرفتن مقداری پارچه سفید ، خاکستری و گذاشتن آن روی دو صندلی است. پارچه را در نزدیکی یک پنجره بزرگ قرار دهید که کودک همراه با چند اسباب بازی روی آن قرار دهید. شماره گیری حالت را به حالت AV (اولویت دیافراگم) تبدیل کرده و دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر نور پنجره خیلی روشن نیست ، فشار ISO را بالا ببرید.
yqk_4.jpg


5:عکس خود را به یادماندنی کنید
برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی ، سعی کنید کودک را که در حال بازی با خانواده و دوستان است ، گیر بندازید و عکس بگیرید. خواهر و برادر ، به خصوص اگر هم سن باشند می توانند جذابیت بیشتری به عکس اضافه کنند - آنها را به بازی دوستانه ، غذا خوردن یا تعامل با همدیگر مجبور کنید. صندلی بچه ها را در یک منطقه ای قرار دهید که دارای نور طبیعی زیادی است ، مانند یک پنجره بزرگ.
برای اطمینان از داشتن عکس تیز از تنظیمات خودکار استفاده کنید و به دوربین اجازه دهید در صورت لزوم فلاش را انتخاب کند.
acj0_5.jpg


6:ماجراجو باشید
تصاویر سیاه و سفید کلاسیک برای عکاسی از نوزادان مناسب هستند. شماره گیری حالت را به حالت AV (اولویت دیافراگم) تبدیل کنید و یک دیافراگم بزرگ برای یک پس زمینه نرم و تار انتخاب کنید. از حالت اندازه گیری نقطه از چهره کودک استفاده کنید. هنگام عکسبرداری در تک رنگ ، کنتراست را در نظر بگیرید. زمینه های سیاه و سفید برجسته ترین خواهد بود ، و کنتراست در نورپردازی نیز جلوه ای چشمگیر خواهد داد.
74wl_6.jpg


منبع:sanazresi
منبع:dooorbin

 

جدیدترین ارسال ها

بالا