نکاتی در مورد صرفه جویی در هزینه ی کامپیوتر

rominaa

New Member
امروزه کامپیوتر وسیله ای ضروری به حساب می آید اما می تواند هزینه ای زیاد به دنبال داشته باشد. نکات زیر به شما نشان می دهند که چگونه می توان کامپیوتری خریداری کرد و از آن استفاده نمود، به گونه ای که مبلغ زیادی بابت آن نپردازید.

 فقط چیزی را بخرید که به آن نیاز دارید. شما به راحتی می توانید قیمت سنگینی را با حافظه، برنامه ها و ویژگی هایی که به آن ها نیاز ندارید و از آنها استفاده نخواهید کرد ، متحمل شوید. یک کامپیوتر با قیمت اقتصادی، با کمترین قیمت نیاز شما را برطرف می کند. اگر تمام کاری که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید چک کردن ایمیل، گشت و گذار در اینترنت و پردازش متون باشد ، به یک مدل ساده و ابتدایی نیاز دارید. تصمیم بگیرید که برای مکان موردنظر شما کامپیوتر رومیزی مناسب است یا لپ تاپ. مشخص کنید که از کامپیوتر برای انجام چه کارهایی می خواهید استفاده کنید و این موضوع را برای تعیین ویژگیهای کامپیوتر، راهنمای خود قرار دهید. در اینترنت جستجو کنید تا متوجه شوید برنامه های موردنظر شما به چه میزان حافظه برای اجرا شدن نیاز دارند. ممکن است کارتان با یک نوت بوک کوچک و ارزان راه بیفتد که جالب هم به نظر می آید.
 به دنبال گارانتی های تمدید شده و طولانی مدت نباشید. با وجودی که ضمانت نامه های تولیدکنندگان برای اقلامی همچون کامپیوتر چیز خوبی است،اما متخصصان مالی همچون کلارک هوارد به مردم توصیه می کنند که از خریدن ضمانت نامه های طولانی مدت خودداری کنند زیرا وقتی که از ارزش کامپیوترها به سرعت و در سال اول استفاده از آنها کاسته می شود، هزینه ی گارانتی از ارزش واقعی کامپیوتر بیشتر می شود. پس اندازهای خود را با افزودنی های زیاد روی کالا از دست ندهید.
 کامپیوتر دست دوم بخرید. چه می خواهید یک کامپیوتر یا یک نرم افزار برای آن بخرید، نوع کارکرده ی آن را خریداری کنید. بازارهای زیادی برای سخت افزار و نرم افزار دست دوم در دسترس است که می توانید فقط به اندازه ی قسمتی از قیمت کالای نو، برای آنها بپردازید.
 از نرم افزارهای رایگان استفاده کنید. یک کامپیوتر کم هزینه،اما بدون نرم افزار، فقط یک جعبه است. خوشبختانه در فضای اینترنت نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارد، از بازی ها گرفته تا برنامه های آفیس و آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی. برای هرکاری که بخواهید با کامپیوتر انجام دهید، یک نرم افزار رایگان در دسترس است. با یک جستجو در گوگل تعداد زیادی منبع برای نرم افزارهای رایگان پیدا می کنید. یکی از این سایت های مربوط به فناوری Cnet.com است که نرم افزارهای مختلف رایگان برای دانلود در آن وجود دارد.
 تنظیمات کامپیوتر خود را اصلاح کنید. استفاده ی به صرفه از کامپیوتر حتی به انرژي مورد استفاده توسط دستگاه نیز تعمیم داده می شود. هر کامپیوتر تنظیماتی برای ذخیره انرژی دارد که کاربر می تواند آن را خودش اصلاح کند. تنظیمات کارخانه برای اکثر دستگاه ها بر اساس بیشترین درجه ی استفاده ی بهینه از انرژی نیستند؛ پس به قسمت control panel بروید و تنظیمات قطعاتی مانند اسکرین سیور و مانیتور را خود انجام دهید. از لحظه ای که تغییرات را انجام می دهید، شروع به ذخیره ی انرژی می نمایید.
 جوهر چاپگر را تکان دهید و همان کارتریج را دوباره پر کنید. جوهر چاپگر می تواند یکی از گرانترین قسمتهای سیستم کامپیوتر شما باشد. قبل از آنکه کارتریجی که سیستم می گوید خالی شده را دور بیندازید، آن را درآورده، تکان بدهید و دوباره در جای خود قرار دهید. باز هم می توانید از آن استفاده ی بیشتری بکنید. و سرانجام هنگامی که کاملا خالی شد، بجای اینکه آن را دور بیندازید و یک کارتریج نو بخرید، همان کارتریج قبلی را دوباره پر کنید.
www.haminaa.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا