نکاتی درباره فلاورباکس چوبی

leilaaw

New Member
فلاور باکس چوبی جعبه های کاشت محبوب برای گیاهان، توت فرنگی، گل های یکساله و پیاز هستند زیرا در پاسیو جذاب به نظر می رسند و به عنوان ظروف کاشت ارزان هستند. اکثر جعبه ها دارای شکاف های بزرگ بین تخته ها یا به صورت جعبه های چوبی جامد هستند. در اینجا نحوه تبدیل هر یک از انواع جعبه ها به جعبه کاشت و تنظیم گل، سبزیجات، گیاهان و انواع توت ها برای رشد آورده شده است.

فلاورباکس چوبی
چگونه یک فلاورباکس چوبی را به یک گلدان باغ تبدیل کنیم

1. جعبه خود را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید گیاهان و گل‌های یکساله بکارید، یک جعبه چوبی با عمق حداقل 12 اینچ و برای سبزیجات و گیاهان چند ساله به طور ایده‌آل 18 اینچ عمق انتخاب کنید. به دنبال جعبه های چوبی محکم باشید که اگر بازیافت شوند، در شرایط خوبی هستند. هنگام استفاده از جعبه هایی که رنگ آمیزی شده اند یا تحت درمان شیمیایی هستند، از آنها برای خوراکی ها استفاده نکنید.

برای جعبه‌هایی که از کناره‌های تخته‌ای ساخته شده‌اند، سعی کنید آن‌هایی را انتخاب کنید که فاصله بین تخته‌ها کمتر از ۲ اینچ باشد - در غیر این صورت، آستری که اضافه می‌کنید به سمت بیرون خم می‌شود و جذاب به نظر نمی‌رسد.

2. فلاور باکس را تمیز کنید. اگر یک جعبه بازیافتی را به جعبه کاشت تبدیل می کنید، ابتدا داخل و خارج آن را با استفاده از یک برس سفت تمیز کنید تا برای کاشت آماده شود.



فلاور باکس تراس

3. زهکشی را بررسی کنید. گیاهان برای رشد در ظروف نیاز به زهکشی خوب دارند. جعبه‌هایی که کف آن‌ها تراشه‌دار هستند معمولاً به سرعت تخلیه می‌شوند - گاهی اوقات خیلی سریع، اما در مرحله بعد به آن خواهیم رسید. جعبه هایی که از تخته هایی با فاصله کمتر ساخته شده اند ممکن است به سوراخ های زهکشی اضافه شوند.

با پر کردن فلاور باکس با آب و مشاهده سرعت تخلیه آن، یک بررسی سریع زهکشی انجام دهید. اگر به راحتی تمام شود، شما خوب هستید. اگر آب به آرامی تمام می شود (مانند یک وان حمام با زهکشی کند)، باید چندین سوراخ زهکشی را قبل از کاشت سوراخ کنید.


seattle-wa-brandon-and-rebecca-sarah-greenman-img~3131d8ab0064eb2d_4-7276-1-044adc7.jpg

4. جعبه را خط بکشید. بسته به نوع جعبه چوبی شما و نحوه استفاده از آن، به احتمال زیاد قبل از کاشت باید یک آستر اضافه کنید. جعبه هایی با شکاف های بزرگ بین تخته ها نیاز به یک آستر دارند تا خاک و آب مستقیماً از جعبه خارج نشود. جعبه های جامد برای جلوگیری از هدر رفتن خاک نیازی به آستر ندارند، اما می توانند از یک آستر پلاستیکی (با سوراخ هایی در پایه برای زهکشی) استفاده کنند تا به عنوان یک بلوک رطوبت عمل کند تا از پوسیدگی جلوگیری کند.

از پلاستیک سنگین (برای زهکشی چند سوراخ در قسمت پایین آن)، پارچه منظره، کرفس یا ترکیبی از پلاستیک سنگین و کرفس برای خط کشی کل داخل جعبه استفاده کنید. آن را به اندازه برش دهید و منگنه کنید یا در جای خود میخ کنید.

مزیت استفاده از آستر پلاستیکی (به تنهایی یا در ترکیب با کرفس) این است که به حفظ آب در داخل مخزن خاک و جلوگیری از پوسیدگی ظرف چوبی کمک می کند. آسترهای پلاستیکی ممکن است برای رشد سبزیجات در آفتاب کامل منطقی نباشند، جایی که ممکن است خطر شستشو در خاک وجود داشته باشد.

کرفس بین شکاف ها زیبا به نظر می رسد اما قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد فقط یک فصل دوام می آورد.


home-design.jpg

5. با خاک گلدان پر کنید. فلاور باکس را با خاک گلدان تازه پر کنید و در آن زمان هر گونه اصلاحی مانند کمپوست اضافه کنید. در این مرحله می توانید یک بار دیگر زهکشی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که جعبه آستردار به درستی تخلیه می شود. آب را داخل جعبه بریزید و اگر تخلیه نشد، ممکن است لازم باشد سوراخ های بیشتری در آستر ایجاد کنید.

6. آن را بکارید. استارت های گیاه را به آرامی در خاک گلدان قرار دهید و اطراف کناره ها را با خاک بیشتری پر کنید. اگر گیاهان را از بذر شروع می کنید، خاک را مرطوب کنید و بذرها را در عمق و فاصله توصیه شده در بسته بکارید. گیاه آب شروع می شود یا به خوبی بذر می دهد و ظرف را در نور مناسب برای گیاهان قرار دهید.


فلاورباکس چوبی

استفاده از جعبه به عنوان ظرف تزئینی. اگر قصد دارید گلدان های مهد کودک را مستقیماً در جعبه چوبی فرو کنید، در مورد سوراخ های زهکشی یا پوشش جعبه نگران نباشید. تا زمانی که جعبه تخلیه می شود، شما آماده رفتن هستید. اگر از گلدان های مهد کودک در فضای باز استفاده می کنید، چند اینچ سنگریزه در پایین جعبه پخش کنید و سپس آنها را در جعبه قرار دهید.


home-design.jpg

انتخاب گیاهان

مانند انتخاب گیاهان برای هر ظرف، گیاهانی را انتخاب کنید که در عمق خاک جعبه چوبی به خوبی رشد کنند.
  • اگر عمق جعبه شما کمتر از 12 اینچ است، آن را برای کاشت ساکولنت های با ریشه کم عمق ، پیاز و توت فرنگی رزرو کنید.
  • از جعبه هایی به عمق حدود 12 اینچ برای کاشت گل ها و گیاهان یک ساله مانند ریحان ، جعفری ، آویشن ، پیازچه و ترخون استفاده کنید.
  • جعبه هایی به عمق 12 تا 18 اینچ می توانند سبزیجات چند ساله و متوسط مانند بادمجان ، فلفل و کدو را در خود جای دهند.
  • جعبه هایی با عمق بیش از 18 اینچ برای کاشت خوراکی های بزرگ مانند گوجه فرنگی و سبزیجات ریشه دار مانند سیب زمینی و سیب زمینی ذخیره کنید.
به خاطر داشته باشید که جعبه های کم عمق سریعتر از آنهایی که دارای مخزن خاک عمیق هستند خشک می شوند. اگر یک جعبه با خاک کمتر از 12 اینچ در آفتاب کامل قرار داده شود، باید آن را به دقت زیر نظر داشته باشید تا از خشک شدن آن مطمئن شوید.

نحوه پرورش گیاهان در فلاورباکس چوبی


dallas-tx-paige-morse-sarah-greenman-img~11110d93009fa4ff_4-4010-1-11510e7.jpg

چگونه از پوسیدگی جلوگیری کنیم
فلاورباکس چوبی حاوی خاک مرطوب که به طور مداوم در معرض آب قرار می گیرند در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند و قطعا پس از سال ها کاشت کمی فرسوده به نظر می رسند. پوشاندن جعبه‌ها با پلاستیک، استفاده از سبدها یا کاشت‌ها در داخل جعبه‌ها، بلند کردن آنها از سطح زمین با بالابرها و اجازه ندادن به خاک بیش از حد خیس شدن، می‌تواند به افزایش عمر جعبه شما کمک کند.

حتی با وجود این اقدامات احتیاطی، جعبه های گلدان جعبه برای چند فصل ظاهر خوبی خواهند داشت، اما طول عمر گلدان های سرامیکی را ندارند.


small-space-container-garden-diy-edible-gardens-img~df815ba607016729_4-5171-1-cf9ff99.jpg



جعبه‌های چوبی را کجا می‌توان یافت . فروشگاه های باغ و خانه اغلب جعبه های چوبی قدیمی را می فروشند که به خوبی کار می کنند. ممکن است خوش شانس باشید و یک جعبه چوبی پیدا کنید که توسط یک فروشگاه مواد غذایی یا در بازار کشاورزان دور انداخته شده است.

به دنبال مواردی باشید که حداقل 12 اینچ عمق دارند، در حالت ایده آل نزدیکتر به 18 اینچ، تا گزینه های رشد خود را گسترش دهید. اگر واقعاً خوش شانس هستید، می توانید یک جعبه چوبی ساخته شده از چوب سرخ یا سدر بخرید - هر دو چوب در برابر پوسیدگی مقاوم هستند و ماندگاری طولانی دارند.


dreamywhitesonline-com-dreamy-whites-img~53311cf50d8f0148_4-9389-1-09965ff.jpg

جعبه های قدیمی نقاشی شده. اگر می‌خواهید در جعبه‌های خود مواد خوراکی بکارید، مراقب فلاورباکس چوبی قدیمی رنگ‌شده باشید. اینها اغلب آنهایی هستند که بیشترین ویژگی را دارند، اما رنگها ممکن است حاوی سرب باشند - بهتر است از کاشت هر گونه خوراکی دوری کنید. در عوض، از جعبه‌ها برای گل‌ها استفاده کنید یا آن‌ها را برای جعبه‌های ذخیره‌سازی داخل خانه رزرو کنید. همچنین می توانید وجود سرب را با یک کیت خانگی از فروشگاه سخت افزار تست کنید. نحوه پرورش سبزیجات در ظروف
 

جدیدترین ارسال ها

بالا