نکاتی درباره طراحی دکوراسیون داخلی پذیرش هتل

شاید بهتر باشد تا در ابتدا به چند نکته بدیهی و ساده اشاره کنیم و پس از آن نکات حرفه ای را در قالب سر تیتر ها برای شما عنوان کنیم. از ابتدایی ترین نکات، وجود روشنایی و نور کافی در قسمت پذیرش هتل است. بهتر است تا جای ممکن این قسمت را با نور کافی طراحی کنید تا به مخاطب در دیدار اول خود تصور وهم انگیز و خسته کننده از هتل شما دست ندهد.


پس از آن نیز باید فضای کافی را در دکوراسیون پذیرش هتل خود در نظر بگیرید. مطمئنا هر هتل در زمانی از سال، مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جذب میکند. این قسمت را به صورتی طراحی کنید که در زمان شلوغی، باعث ایجاد یک ذهنیت بد در مخاطبان داخل و خارج از هتل نشود.


به عنوان آخرین نکته ساده و بدیهی نیز باید به تمیز بودن پذیرش هتل اشاره کرد. شاید این موضوع در نگاه اول به دکوراسیون و طراحی داخلی مرتبط نباشد اما باید دقت داشت که اغلب اوقات، پذیرش هتل در مقابل “در” قرار دارد و باید به صورتی طراحی شود که دائما مستعد دریافت گرد و خاک و آلودگی از بیرون نباشد.


۱) شخصیت مخاطب خود را تعریف کنید

قرار نیست هتل شما در پایین شهر، دارای یک دکوراسیون پذیرش چند ده میلیونی باشد. احتمالا اغلب افرادی که برای استقرار در هتل به پایین شهر مراجعه میکنند، قصد اقامت در یک هتل ارزانقیمت را دارند و شاید این نوع دکوراسیون باعث گمراهی آنان شود. پس در ابتدا شخصیت مخاطب خود را تعریف کنید و او را از نظر وسع مالی بررسی کنید.


سپس نسبت به این شخصیت اقدام به طراحی دکوراسیون پذیرش هتل و تمامی هتل خود کنید.


۲) هماهنگی را حفظ کنید

شاید دکوراسیون پذیرش مدرن، برای یک هتل با نما و دکوراسیون سنتی مناسب نباشد. پس بهتر است تا جای ممکن هماهنگی را حفظ کنید و نمایی را در پذیرش هتل به نمایش بگذارید که در دیگر قسمت ها نیز مورد انتظار است.


۳) از اهمیت در ورودی غافل نشوید

راه ورود به پیشخوان هتل، درِ ورودی است. باید به کیفیت این قسمت در جهت استفاده مخاطبان اهمیت دهید. در ابتدا به درب ورودی توجه کنید. درب های کشویی و یا چرخنده بهترین انتخاب هستند.
اغلب مسافران همراه با چمدان های چرخ‌دار وارد این بخش میشوند پس کف آن باید به صورتی طراحی شود که چرخ های چمدان بر روی آن به راحتی حرکت کنند. علاوه بر این وجود یک فرش قرمز و دیگر تزئینات میتواند به زیبایی این قسمت بیافزاید. در نهایت باید به محافظت از آب و هوای ورودی هتل نسبت به بیرون آن توجه کنید و دقت داشته باشید که هوای گرم، سرد و گرد و خاک به آن وارد نشود.


۴) میز پذیرش هتل چگونه باشد؟

شاید میز پذیرش چیزی بیشتر از نصف دکوراسیون پذیرش هتل را به خود اختصاص دهد. اهمیت این میز بسیار بالاست و حتی برخی از طراحان داخلی، قسمت اعظم بودجه مالیِ طراحی را به این میز اختصاص می‌دهند.


اینکه در ساخت میز پذیرش هتل چه متریالی به کار رود به طرحی که طراح در نظر دارد وابسته است. اما در هرحال وجود شیشه یکی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش زیبایی آن شود. وجود رنگ شاد از دیگر موارد بسیارمهم در زیبایی این میز است. البته رنگ های متناقض و متضاد هم اگر با دقت به کار گرفته شوند باعث ایجاد فضایی جذاب و دلباز خواهند شد.


اگر قرار است افراد زیادی در روبرو و پشت میز پذیرش هتل شما بایستند، اندازه آن را با تعداد آنها سِت کنید. مطمئنا در صورت محدودیت اندازه این میز، در زمان شلوغی هتل به مشکلات زیادی برمیخورید. به هیچ عنوان فراموش نکنید که وجود چند صندلی در قسمت پذیرش هتل تا چه حد میتواند باعث راحتی مشتریان شما شود.



منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا