نکاتی برای استفاده از ویژگی های Story اینستاگرام

nasrin1363

New Member
ساختن استوری ها بسیار شبیه به snapchat می باشد
استوری متشکل از عکس ها و فیلم های موقتی است که پشت سر هم، به صورت اسلایدی نمایش داده می شوند، درست مانند یک داستان (story).
چگونه یک استوری بسازیم:
  1. بر روی دکمه به علاوه (+) در قسمت بالایی سمت چپ صفحه خود بزنید یا در قسمت feed خود انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  2. بر روی دکمه دایره ای در پایین صفحه بزنید تا عکس بگیرید یا بر روی این دکمه انگشت خود را فشار دهید تا فیلم گرفته شود. می توانید یک اتفاق زنده را نشان دهید، از boomerang استفاده کنید یا برنامه را بر روی حالت hands-free قرار دهید.
  3. عکس ها و فیلم ها را با نوشته یا اضافه کردن خط و خطوطی که دوست دارید، ویرایش کنید. اگر بر روی آیکون مداد بزنید، ۳ نوع مداد موجود می باشد. سومین مداد، باعث می شود چیزی که کشیده اید یا نوشته اید، مانند تابلوهای نئونی نمایش داده شود.
  4. بر روی Done بزنید تا استوری شما ذخیره شود.
  5. بر روی دکمه Add Your Story بزنید تا استوری شما به اشتراک گذاشته شود. همچنین می توانید بر روی آیکون Save برای ذخیره شدن عکس یا فیلم بر روی گوشی خود، بزنید. اگر بر روی آیکون فلش کلیک کنید، می توانید آن عکس را همانند استوری برای یکی از دوستان خود بفرستید. فقط کافی است your Story را یک دار کنید و شخصی را که می خواهید با او به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. به محض اینکه او، عکس را ببیند، آن عکس از بین می رود.
می خوید عکس ها یا فیلم های بیشتری را در استوری خود قرار دهید که به صورت اسلایدی نمایش داده شوند؟ کافی است این مراحل را تکرار کنید. هر عکسی که در استوری خود قرار می دهید، ۲۴ ساعت بعد برداشته می شود.
عکس ها و فیلم های در استوری، به صورت سری و اسلاید قابل نمایش برای افراد دیگر می باشند. دایره رنگی که دور عکس پروفایل شما پدیدار می شود، به دوستان شما نشان می دهد، عکس و فیلم در استوری خود گذاشته اید و عکس پروفایل تان در قسمت بالای feed دنبال کنندگان تان قرار می گیرد. تنها کاری که باید بکنند، زدن بر روی عکس پروفایل شما است تا استوری شما را ببینند.
اگر این عادت را دارید که در رسانه های اجتماعی چیزی را به اشتراک می گذارید اما بعد از آن پشیمان می شوید، خبر خوبی برای شما داریم! در استوری اینستاگرام می توانید، فیلم یا عکسی که گذاشته اید را حذف کنید. بر روی ۳ نقطه ای که در سمت راست پایین عکس یا فیلم خود وجود دارد، بزنید، سپس آن را حذف کنید.
اضافه کردن عکس های گالری و Snap به استوری
وقتی با اسنپ چت، عکس گرفتید، بر روید دکمه Download بزنید تا در قسمت گالری ذخیره شود. برای آنکه از عکس های گالری خود در استوری استفاده کنید، اینستاگرام را باز کنید، به قسمت استوری وارد شوید و انگشت خود را به پایین بکشید. تمامی عکس های گالری شما بالا می آید، که شامل عکس هایی که در اسنپ چت گرفته اید نیز می شود.فقط نکته ای که باید توجه کنید این است که از عکس هایی می توانید استفاده کنید که در ۲۴ ساعت گذشته گرفته باشید.
Boomerang، فیلم زنده و فیلم گرفتن بدون درگیری دست!
Boomerang، فیلم های کوتاهی می سازد که مدام عقب و جلو می شوند. هر Boomerangیی که در ۲۴ ساعت گذشته ساخته باشید، می توانید در استوری به اشتراک بگذارید، دقیقا مانند عکس های گوشی.
جذاب کردن عکس ها و فیلم ها
یکی از بهترین چیزها در مورد اسنپ چت، این است که می توانید به عکس های خود چیزهای دیگر و خنده دار اضافه کنید. استوری هم ویژگی به دلخواه در آوردن (customazation) عکس را دارد.
می توانید بعد از گذاشتن فیلتر، بر روی عکس خود استیکرهایی نیز بگذارید. دکمه استیکر را در کنار ابزار نوشتن و کشیدن می توانید پیدا کنید. بر روی آیکون اسمایلی لبخند بزنید، در این جا می توانید استیکرهایی مربوط به آب و هوا، زمان و مکان فعلی نیز بگذارید. همچنین استیکرهایی مربوط به تعطیلات مختلف وجود دارد. وقتی یکی از استیکرها را انتخاب کنید، می توانید آن را بر روی عکس جا به جا کنیدو اندازه آن را تغییر دهید.
سپس می توانید نوشته های زنده و شادی بر روی عکس خود بگذارید. برای اضافه کردن نوشته بر روی آیکون Text در سمت راست بالای صفحه بزنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. اگر رنگ مورد نظر خود را پیدا نکردید، بر روی پالت رنگ انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا رنگ های بیشتری برای شما به نمایش در بیایند.
عکس ها را فراموش کنید و یک تصویر هنری بسازید
آیا نمی خواهید عکسی را به اشتراک بگذارید و فقط نیاز به بوم نقاشی برای نوشتن یا کشیدن دارید؟ از هر چه که می خواهید عکس بگیرید، سپس وارد ابزار کشیدن نقاشی شوید. رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس انگشت خود را بر روی عکس بگذارید. بر روی عکس نگه دارید. کم کم رنگ مورد نظر شما سر تاسر صفحه را پر خواهد کرد. حال شما یک بوم نقاشی خالی دارید.
برای آنکه بر روی بوم خود خطوط و نقطه هایی ایجاد کنید، بر روی ابزار کشیدن نقاشی (Drawing tool) و سپس بر روی قلم تقطه ای (pointed marker) در بالای صفحه بزنید، رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی دکمه ۳ نقطه ای در پایین سمت چپ صفحه بزنید. در اینجا می توانید اندازه قلم خود را بزرگ یا کوچک کنید. حال برای گذاشتن نقطه های پشت سرهم، فقط انگشت خود را بر روی هر جایی که می خواهید بزنید. اگر انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید، اندازه نقطه بزرگ تر می شود.
برای کشیدن خط، مراحل قبل را طی کنید، اما به جای قلم نقطه ای، قلم زاویه دار (angled marker) را انتخاب کنید. سپس با زدن بر روی صفحه خطوط نمایان می شوند.
تگ (tag) کردن افراد
وقتی در یک استوری، نوشته ای اضافه می کنید، می توانید با اضافه کردن علامت @ و در ادامه نام کاربری شخص مورد نظرتان، آن فرد تگ می شود. اگر کسی را که شما را دنبال نکرده است، تگ کنید، برای او درخواستی فرستاده خواهد شد.
چرخیدن در استوری بسیار آسان است
وقتی در حال چرخیدن در استوری دوستان خود هستید، با کشیدن انگشت خود به سمت راست، به استوری قبلی می روید، و با کشیدن انگشت به سمت چپ، به استوری بعد می روید و با زدن بر روی صفحه، عکس یا فیلمی که نشان داده شده است را رد می کنید.
برای آنکه بخواهید بر روی یک عکس توقف بیشتری داشته باشید، می توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه آن را متوقف کنید. و برای ادامه دادن، انگشت خود را بردارید. این کار همچنین برای فیلم نیز عملی می باشد. برای پخش دوباره فیلم انگشت خود را به عقب و جلو بکشید.
feed ستوری بر چه اساس مرتب می شود
شما افراد مختلفی را در feed استوری خود می بینیدو اینکه ترتیب آنها به چه صورت است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از موارد، بی صدا کردن (muting) است. اگر فردی را mute کنید، استوری های او به آخر feed می رود. تا وقتی که unmute نشوند در همان جا می مانند. این باعث می شود استوری بقیه افراد جلوتر باشد.
عامل دیگر خود اینستاگرام است. اینستاگرام، سیستمی دارد که سعی در پیش بینی آن دارد که شما چه چیزهایی را دوست دارید که ببینید، بر این اساس آنها در ابتدا برای شما قرار می دهد. خارج از افرادی که دنبال کرده اید- و اینستاگرام حدس می زند شما دوست داشته باشید که آنها را ببینید- استوری های آنها را به شما پیشنهاد می دهد. کسی که اخیرا بیشتر پست گذاشته جلوتر خواهد بود.
برروی استوری ها نمی توانید نظر بگذارید، اما می توانید پیام دهید
می توانید به طور مستقیم از استوری دوست خود برای او پیام بفرستید. در گوشه سمت چپ گوشه پایینی تصویر، Send Message را می بینید. بر روی آن بزنید و هر آنچه که می خواهید در آن بنویسید و بفرستید.
دور کردن افراد مزاحم
اگر از دیدن استوری فرد خاصی، حس خوشایندی به شما دست نمی دهد، می توانید آنها را mute کنید. بر روی آیکون استوری فرد مورد نظر، در قسمت بالای feed، انگشت خود را نگه دارید. پنجره ای باز می شود که به شما اجازه mute کردن را می دهد.
mute کردن به این معنا نیست که به طور کلی از استوری پاک می شود. با این کار فقط در قسمت feed استوری ها، عقب تر می روند و به صورت خودکار باز نمی شوند مگر آنکه خودتان بخواهید آن را باز کنید.
استوری های خود را از هر کسی که می خواهید پنهان کنید
شما می توانید مشخص کنید چه کسی استوری های شما را ببیند و چه کسی آنها را نبیند. به پروفایل خود بروید بر روی علامت خورشید در iOS یا بر روی ۳ نقطه در اندروید در سمت راست بالای صفحه، بزنید. Story Setting را از منو انتخاب کنبد و سپس بر روی Hide My Story From بزنید. سپس هر کسی را که می خواهید انتخاب کنید. و بر روی Done بزنید. کسانی که انتخاب کردید، هنوز هم می توانند پست ها و پروفایل شما را ببینند، فقط دیگر استوری های شما را نخواهند دید.
همچنین می توانید، برای افراد خاصی، پیام فرستان از طریق استوری را مسدود کنید. به پروفایل خود بروید بر روی علامت خورشید در iOS یا بر روی ۳ نقطه در اندروید در سمت راست بالای صفحه، بزنید. در Story Setting یک گزینه را از لیست انتخاب کنید. می توانید Everyone را انتخاب کنید، که اجازه می دهد همه نظر دهند، People You Follow فقط به کسانی که شمارا دنبال کرده اند اجازه نظر می دهد و Off به هیچ کس اجازه نظر دادن نمی دهد.
استوری های خود را برای همیشه ذخیره کنید
اگر نمی خواهید استوری که به اشتراک گذاشته اید برای همیشه از بین برود، می توانید آن را بر روی گوشی خود دانلود کنید. استوری خود را باز کنید و بر روی ۳ نقطه ای در سمت راست پایین عکس یا فیلم وجود دارد، بزنید. سپس بر روی Save Photo بزنید.
با این کار به راحتی استوری های خود را در به طور خودکار در گالری گوشی خود ذخیره می کنید. به صفحه پروفایل خود بروید و منو را باز کنید، سپس بر روی Story Settings بزنید. Always Save Photos and Videos را روشن کنید. همچنین وقتی در صفحه استوری هستید، می توانید بر روی آیکون چرخ دهنده بزنید و گزینه Always Save Photos and Videos را روشن کنید.
عکس ها را به صورت منظم در اینستاگرام پست کنید
اگر می خواهید عکس ها و فیلم ها همیشه در دسترس و قابل دیدن باشند، آنها را در پروفایل خود قرار دهید. استوری خود را باز کنید، بر روی ۳ نقطه ای که در سمت راست پایین عکس یا فیلم وجود دارد، بزنید و بر روی Share as Post بزنید. سپس می توانید فیلتر، توضیحات و مکان را به آن اضافه کنید. وقتی تمامی این کار ها را کردید بر روی Share بزنید.
ببینید چه کسی استوری های شما را نگاه می کند
کنجکاو هستید چه کسی استوری های شما را نگاه می کند؟ استوری خود را باز کنید و با انگشت خود صفحه را به بالا بکشید. در پایین صفحه تعداد افرادی که استوری شما را دیده اند و نام آنها، آورده شده است. فقط شما این اطلاعات را می بینید.

لینک های See More
صفحات افراد مشهوری که مورد تایید قرار گرفته اند، در پایین استوری های خود لینک های “See More” دارند. برای دیدن آنها، انگشت خود را به بالا بکشید و آن لینک را با مرورگر خود اینستاگرام ببینید. این ویژگی در حال حاضر فقط برای چنین صفحاتی است و هنوز برای تمامی افراد قابل دسترس نشده است.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
لینک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا