نور نمای ساختمان

masoudkhoshtip

New Member
با سلام سال نو مبارک
دوستان اول لازمه بگم من تازه با تری دی مکس آشنا شدم.مبتدی مبتدی هستم
برای شروع کار یه نما کشیدم. وی ری هم بلد نیسم.وولی میخام با تری دی زیر باکس های توی نما نور بندازم مثل نور های شلنگی.ولی بلد نیسم.ممنون میشم اول به بنده راهنمایی کنید بعد نظراتتون را راجع به کارم بشنوم و راهنماییم کنید.بعدشم من تکسچر های آجر جدید و سنگ و.. را ازکجا باید بیارم؟اگه کسی داره بزاره ممنون12.jpg
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

در مورد texture میتونی از سایت www.cgtextures.com استفاده کنی، یکی از بهترین سایت هایی که بصورت رایگان Texture در اختیار کاربران قرار میده

اما در مورد نور بفرمایید از MentalRay مکس برای رندر استفاده میفرمایید یا Scanline تا خدمتتون عرض کنم از چه روشی کار رو جلو ببرید، اما در کل چون در سطوح شما منحنی وجود نداره

میتونید از نورهای photometric بصورت Free Light استفاده کنید و نوع ( Emit light from ( shape رو روی حالت line یا Rectangle قرار بدید و اگه سایه براتون مهم نیست اون رو غیر فعال بفرمایید.

البته اگر به فعالیت معماری علاقه دارید برای رندر، با اون که MentalRay خوبه اما Vray گزینه مناسب تریه.

موفق باشید.
 

masoudkhoshtip

New Member
مرسی از راهنماییتون .والا من فقط گزینه رندر را از منو مربوطه میزنم و رندر میگیرم.از این دو مورد که گفتید چیزی سر در نیوردم.بعدن در مورد اون سایت یه چیزی که هست اینه که اصلا تکسچرهاش به درد کارهای معماری مدرن ایران نمیخوره مخصوصا آجرهاش.بعدش من از نور فتومتریک که استفاده میکنم موقع رندر گیری صفحم خیلی روشن ونور زیاد میشه. در کل اگه یه روند مناسب واسه نور ورندر گیری واسه کارم واسم بگید ممنون میشم.بازم تشکر.راستس نظرتون را راجع به نمای بنده نگفتید.من فق لیسانس سازه هستم رشتم عمرانه ولی علاقه خاصی به معماری و طراحی نما دارم وهمین ها را هم از مهندس احسان دهقانی که توی همین سایت هم هستند یادگرفتم.ممنون
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

در مورد تکسچر دلیل معرفی این سایت به خاطر اینه که شما به راحتی میتونی به دامنه گسترده ای از تکسچرها دسترسی داشته باشید و ضمنا اکثر تکسچرها بصورت Tile آماده شدن و دانلودش رایگانه...

یه نگاهی به فولدر Brick/Modern/Clean در این سایت بندازید شاید تکسچر مورد نظرتون رو پیدا بکنید، در غیر اینصورت باید زحمت بکشید از رفیق شفیقمون Google جون استفاده بفرمایید و با کمی صرف وقت

تکسچر مورد نظرتون رو پیدا بفرمایید به شرطی که قابلیت دانلود رایگان اون وجود داشته باشه.

در مورد نور Photometric ازداخل تنظیمات اون در بخش Intensity بجای استفاده از واحدهای اندازه گیری نور مثل cd یا lm با فعال کردن چک مقابل فیلدی که علامت درصد جلوی اون قرار داره بسادگی میتونید شدت نورتون رو کنترل کنید.

در مورد نوع رندر کننده کافیه از کلید F10 استفاده کنید و در پنجره تنظیمات رندر در بخش Common در پایین پنجره در Assign Renderer Rollout روبروی گزینه Production یه نگاهی بندازید تا ببینید در حال استفاده از کدوم رندر کننده هستید.

اما اگه به این زمینه کاری علاقه مند هستید باید میزان مطالعات خودتون رو گسترش بدید تا به شکل بهتری با محیط مکس و سیستم های رندر اون آشنا بشید، و موضوع به این راحتی نیست که بشه در یک پست شیوه مناسب نورپردازی

رو فرا گرفت.

امیدوارم مفید بوده باشه.

موفق باشید
 

gold_cat

Active Member
سلام دوست عزیز منم اوایل این طوری رندر می گرفتم! خب اولین چیزی که بنظر من باید دنبالش باشی کار کردن با یه موتور رندر خوبه مثل Vray یا منتال البته برای معماری اکثراً vray استفاده می شه، بعد این کار باید با متریال ها و نورهای مختص همون موتور آشنا بشی تا بتونی کنترل بهتری روی خروجی داشته باشی. ولی اگر کارت عجلیه و می خوای سریع تحویل بدی بره....از همون حالات عادی (اسکن لاین) با این تفاوت که یه نور دی لایت (نور دی لایت: از کنترل پنل قسمت کریت قسمت سیستم)استفاده کن بعدشم نور پردازی پیشرفته حالت اسکن لاین رو روشن کن(از منوی رندرینگ حالت لایت ترایسر عدد بانسس رو هم رو 1 یا 2 بزار) بعدشم یه رنگ آبی روشن به بک گراند کارت بده و خروجی بگیر
 

gold_cat

Active Member
در مورد تکسچر ها هم مجموعه توتال تکسچر رو تهیه کن خیال خودتو راحت کن!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا