نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین

Amir_edius

Member
خوب حالا تقریبا با اصول نورپردازی کمی آشنا شدید

ما در ژانر های مختلف ، نورپردازی های مختلفی داریم

مثلا نورپردازی فیلم های جنایی با یک فیلم مستند یا یک ویدئو کلیپ در حوزه های مختلفی تعریف می شه .

شما در یک پلان از یک فیلم جنایی برای تاثیر گذاری بیشتر از نورهای تخت و خشن استفاده می کنید و نور آمبیانس هم از کمترین مقدار برخوردار می باشد ( پلان داخلی )

در همین ژانر در یک محیط خارجی معمولا از نورهای با فیلتر های آبی ( یک دوم ) و بدون کنتراست استفاده می شود که البته در موارد مختلف تعریف های مختلفی هم دارد
 
آخرین ویرایش:

Amir_edius

Member
در یک فیلم مستند که البته انواع مختلفی هم دارد دارای نورپردازی خاص می باشد.

مثلا مستند داستانی با مستند روایی یا مستند آموزشی تفاوت های بسیاری دارند و معمولا پسوند آنها تعریف کننده نوع نورپردازی آنها می باشند

شما در یک فیلم آموزشی باید از نورهای آمبیانس به وفور استفاده کنید و تصویری نرم را ایجاد کنید ولی در تصویربرداری های جزئیات می توانید از نور های تخت و اسپات هم استفاده کنید

ولی مستند داستانی نورپردازی شبیه ویدئو کلیپ هم می تواند داشته باشد
 

Amir_edius

Member
در ویدئو کلیپ نور در خدمت اهداف کارگردان است و اصولا کارگردانان ویدئو کلیپ خودشان طراحی نور را انجام می دهند

شما در ویدئو کلیپ با یک سری فریم که هر کدام پلان نقاشی شده افکار کارگردان است مواجه هستید

ممکن است درک یک انسان معمولی از یک ویدئو کلیپ درک ناقصی باشد و لی کارگردان سعی می کند این معانی را برای هم سهل و آسان کند

در ویدئو کلیپ های آلترناتیو اساتید زیبایی شناسی و فلسفه نقش بسزایی دارند و نور کمک بزرگی به آنها می کند
 

Amir_edius

Member
من مطالبم را بسیار کلی توضیح دادم و بحث در این حواشی بسیار است

حالا از دوستان دیگر در خواست دارم اطلاعات و تجربه خودشان را در این تاپیک قرار دهند و در مورد آنها به بحث بپردازیم

من فکر میکنم ذکر یک تجربه توسط شما ، استارت نوشتن یک کتاب در مورد مسائل فنی می باشد

یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا