نور در عکاسی

fahmi

Member
عکاسی ماهیت خود را از نور می یابد . در واقع ممکن است شما بگویید که عکاسی چیزی جز کنترل . ثبت و ضبط نور نیست . هنگامی که شما یک تصویر عکاسی می گیرید ( چه روی فیلم و چه با استفاده یک دوربین دیجیتال ), جلوه ای از نور را ذخیره سازی می کنید به گونه ای که بتوان آن را دوباره برای لذت دیگران به نمایش گذاشت . فایل های تصویری دیجیتال و فایل های فیلمی , نور را به گونه ای موثر ذخیره می کنند تا بتوان آن را برای ایجاد حساسیت مشابه به منظور مشاهده ی نور انعکاسی از صحنه ی در مکان اول باز آفرینی کرد .
نور عنصر کلیدی است که عکاسی را ممکن می سازد . نور از خورشید یا منابع نور مصنوعی پخش می شود و بر اجسام موجود در جهان می تابد . هنگامی که انرژی نور در تماس با یک جسم قرار میگیرد , از آن عبور می کند . جذب آن می شود و توسط جسم منعکس می گردد . نور منعکس شده به گونه ای از جسم خارج می شود که بتواند به مسیر خود در تمامی جهات ادامه دهد . سپس چشمان شما این نور را مشاهده می کنند و دوربین شما آن را ضبط می کند . در واقع , صحنه ای که شما قادر به دیدن آن هستید , به عنوان پاسخی به تاثیر انرژی نور روی اعصاب بینایی شما در ذهن ساخته می شود . نور منعکس شده از صحنه خیلی بیشتر از آن است تا به شما اجازه دهد صحنه را ببینید . نور تنها یک منبع روشنایی نیست . به بیان دیگر , نور صحنه ی پیش روی شماست , چون این نور , آن چیزی است که مغز شما قادر به پردازش آن به عنوان تصویر دریافتی است .
هر جسم ؛ ویژگی های انعکاسی خاص خود را دارد . همین موضوع سبب می شود که بعضی طول موج ها جذب و باقی منعکس شوند . تصویر برداری در واقع ضبط نور منعکس شده هنگام عبور از لنز های شماست . بهینه سازی این تصویر در تاریکخانه های دیجیتالی شامل بررسی نور پخش شده از نمایشگر شما به منظور تولید یک تصویر کامل است . تصویر چاپی نهایی این حلقه را تنگ تر می کند و نور را از کاغذ منعکس می کند تا تصویری خلق شود که شما در نظر داشتید


منبع : تالار گفتگوی کیش مهر

 

جدیدترین ارسال ها

بالا