[مقاله] نورپردازی فوق حرفه ای در Element3D با روش دیگر .

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به دوستان !
اینجای آموزشهای مربوط به مکس و المنت رو میزارم
در مورد رندر به تقاضای چند تا از دوستان
این ترفندی که میذارم رو کسی به کار نبرده و حتی اندرو هم اینکار رو نکرده هنوز ...
در این اموزش شما میتونید با مکس حتی نورپردازی یک صحنه ی معماری رو توی المنت انجام بدید.
امیدوارم خوشتون بیاد ...
این ترفند برای بازی سازی هم استفاده میشه !!!


ویدیوی آموزشی را از ایـــــنجا با حجم 10 مگابایت دانلود کنید .


نرم افزار های مورد نیاز :
3Ds Max 9 to 2013
After Effect CS4 to CS6
Element3D AfterFX Plugin
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این نور پردازی hdri اگه اشتباه نکنم
نه رفیق این نورپردازی Baked Map ــه !!!
من اینو تو بازی هایی که میساختم استفاده میکردم یهو به ذهنم زد تو المنتم امتحان کنم !!!!!!
تکنیک HDRI فرق فوکوله !!!!
شما وقتی خیلی از بازی هارو بازی میکنی
اول اینجوری نور ها روش پخته میشه بعد تو انجینر روش نور داینامیک اضافه میشه !!!
متاسفانه هنوز المنت اولشه و نور داینامیک نداره !!!
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
از اندرو حق کپی رایت بگیر . مواظب باش حقت ضایع نشه .
اشکالی نداره این همه استفاده کردیم چیزی نگفت !!! واسه پلاگین هاشم که اونقدر پول نمیدیم !!!
این همه ایده ی جالب داده اینم روش !!!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
اقا ممکنه تو سایت آپلود کنه
من تو دانلوش مشکل دارم

شرمنده اقا من نمیدونم چرا اصلا نمیتونم تو مجیدانلاین اپ کنم وسطش ارور میده
یکی از دوستان لطف کنه اپ کنه
 

1seda

Member
ممنون دوست عزیز دوستان کسی میتونه آپلود کنه
ممنون میشم این کار و بکنه
یا در جای دیگه آپلود کنه
این idm نمیزاره بره صفحه جدید و نمیزاره من بتونم دانلود کنم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ممنون دوست عزیز دوستان کسی میتونه آپلود کنه ممنون میشم این کار و بکنه یا در جای دیگه آپلود کنه این idm نمیزاره بره صفحه جدید و نمیزاره من بتونم دانلود کنم
خوب تو تنظیماتش تیک مرور گرش رو بردار !!!!و با خود مرورگر دان کن !!
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
اگه تا امروز جواب ندادم برمی گشت به همون مشکل لاگین سایت. ممنون از پیمودن راه های جدید و شیر کردنش با دیگران. ولی باید بگم این روش شما 100% غلطه و نه تنها کاربردی در ویدیو نداره هیچ ربطی هم به vray نداره. کاری که شما انجام می دی صرفا یک عکس از نتیجه ی رندر vray روی سوژه می ندازه و با تغییر زاویه دوربین ، نور و سایه هیچ تغییری نمی کنه. فرض کن شما نور رو پشت ساختمون انداختی بعد دوربین شروع می کنه به چرخیدن دور ساختمون خنده دار نیست نور و سایه نسبت به زاویه دوربین واکنش نشان نمی دن؟ .

عزیز من شما 1000بار هم که اصرار به vray کنی باید بگم هیچ طوری تو کتم نمی ره تلفیق vray با element 3d . شدنی نیست وقت خودتم هدر نده.
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
این تکنیک Render To Texture هستش و اکثرا در بازی سازی ها به کار میره
اگه به تمامی پک مدل های Element 3D هم دقت کنید میبینید که تکسچر ها به همین صورت خروجی گرفته شدن
فقط مشکلی که در این ویدئو آموزش وجود داره اینکه که شما از یه Direct Light استفاده کردید و این باعث میشه که ساختمانهای شما دارای Hard Shadow بشن و ممکنه در افتر افکت به مشکل بخورید .
بهتر بود در Vray گزینه Environment رو فعال میکردید تا یه نور یکنواخت سراسر ساختمون هاتونو فرا میگرفت و بعد عمل Render To Texture رو انجام میدادید .
به هر حال این روش بسیار عالیه تا بتونید تغریبا همه امکانات یه موتور رندر رو روی تکسچرتون پیاده کنید .

ممنون از شما بابت این آموزش
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
مصطفی جان شما دیگه چرا برادر من. این تکنیک بالاغیرتا چه ربطی به لایتینگ داره؟ این فقط یه جور تکستچرینگه که اصلا هم نیاز به وی ری نداره. مگه مپ های المنت جز یه اسپکولار و دیفیوز و نرمال چی داره که بشه اون نتیجه ی رندر وی ری رو تو المنت با محیط مچ لایت کرد.
 
آخرین ویرایش:

Mostafa-3D

Well-Known Member
مصطفی جان شما دیگه چرا برادر من. این تکنیک بالاغیرتا چه ربطی به لایتینگ داره؟ این فقط یه جور تکستچرینگه که اصلا هم نیاز به وی ری نداره. مگه مپ های المنت جز یه اسپکولار و دیفیوز و نرمال چی داره که بشه اون نتیجه ی رندر وی ری رو تو المنت با محیط مچ لایت کرد.

نه ببین بزار با یکی از همون مدلهای خود المنت یه مثال بزنم :
عکس زیر رو ببین :

مشاهده پیوست 89713

زیر اون دسته آهنی شکل یه سایه ای وجود داره . شاید اول به نظر برسه که این سایه توسط Element 3D بوجود اومده ولی اینطور نیست

حالا عکس زیر رو ببین :

nz3egitqtcg28s5h8m25.jpg

همونطوری که میبینی با اینکه دسته آهنی رو هم برداشتم بازم سایه وجود داره اونم یه این دلیله که سایه در اصل بر روی تکسچره :

l5xp9uor2as9i99gz8d.jpg

این همون عمل Render To Texture هستش . حالا این مپ ها میتونن Pass های متفاوتی داشته باشن مثل اسپکولار ، دیفیوز یا نرمال مپ و...

توی بازی سازی هم به همین صورته . در اکثر بازی ها بخش گسترده ای از سایه ها به کمک همین Render To Texture بوجود میان .
و این Render To Texture فقط یه سایه نیست و میتونه خیلی از ویژگی های یه موتور رندر در تکسچر پیاده کنه . و اینکه فقط مختص Vray هم نیست . یعنی فرقی نمیکنه موتور رندر شما چی باشه . مثلا ممکنه همین تکسچر مدلهای المت تری دی با Maxwell رندر شده باشه . ( مثلا شاید )
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
بله البته. تو بحث سورفیس تکستچرینگ از این تکنیک زیاد استفاده می شه. ولی بازم می گم مربوط به تکستچرینگه ارتباطی با لایتینگ نداره. یعنی اون سایه مثلا اگه سمت چپ سوژه باشه. همیشه همونجاست . حالا هر چی هم نور رو تو افترافکتز جابه جا کنی اون سایه هیچ تغییری نمی کنه.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نه ببین بزار با یکی از همون مدلهای خود المنت یه مثال بزنم : عکس زیر رو ببین : مشاهده پیوست 89713زیر اون دسته آهنی شکل یه سایه ای وجود داره . شاید اول به نظر برسه که این سایه توسط Element 3D بوجود اومده ولی اینطور نیست حالا عکس زیر رو ببین : مشاهده پیوست 89715همونطوری که میبینی با اینکه دسته آهنی رو هم برداشتم بازم سایه وجود داره اونم یه این دلیله که سایه در اصل بر روی تکسچره : مشاهده پیوست 89716این همون عمل Render To Texture هستش . حالا این مپ ها میتونن Pass های متفاوتی داشته باشن مثل اسپکولار ، دیفیوز یا نرمال مپ و... توی بازی سازی هم به همین صورته . در اکثر بازی ها بخش گسترده ای از سایه ها به کمک همین Render To Texture بوجود میان . و این Render To Texture فقط یه سایه نیست و میتونه خیلی از ویژگی های یه موتور رندر در تکسچر پیاده کنه . و اینکه فقط مختص Vray هم نیست . یعنی فرقی نمیکنه موتور رندر شما چی باشه . مثلا ممکنه همین تکسچر مدلهای المت تری دی با Maxwell رندر شده باشه . ( مثلا شاید )
سلام مصطفی جان قبل از هر حرفی باید بگم واقـــــــــــــــــــــعا سایت توپ و فوق العاده ای داری هروز توی سایتتم دیوانه کردی مارو !!! :دی
بهترین نرم افزار های توی عمرم رو اونجا پیدا کردم به لطف تو بعدم اونقدر سرگرمشون شدم که دیگه خودت میبینی نیومدم تو فروم !!!!ا
میدوارم همیشه سایتت پا برجا باشه ...
-----

حرف های شما کاملا درسته !!!
اما ...توی تکنیک بازی سازی نیازی به اینکار نیست چون دیگه قدیمی شده موتور رندر های جدید هم نورپردازیشون عالیه هم انسداد میحیطی شما کهاز من استاد تری !!!!
و استاد اینجا گفتی که :
و این Render To Texture فقط یه سایه نیست و میتونه خیلی از ویژگی های یه موتور رندر در تکسچر پیاده کنه . و اینکه فقط مختص Vray هم نیست . یعنی فرقی نمیکنه موتور رندر شما چی باشه . مثلا ممکنه همین تکسچر مدلهای المت تری دی با Maxwell رندر شده باشه . ( مثلا شاید )؟؟؟
من که نگفتم فقط با ویریه !!!!!این یه تکنیکه ....درضمن مگه تویه المنت سایه ها دینامیکه که به مشکل بر بخورم !!!!
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اگه تا امروز جواب ندادم برمی گشت به همون مشکل لاگین سایت. ممنون از پیمودن راه های جدید و شیر کردنش با دیگران. ولی باید بگم این روش شما 100% غلطه و نه تنها کاربردی در ویدیو نداره هیچ ربطی هم به vray نداره. کاری که شما انجام می دی صرفا یک عکس از نتیجه ی رندر vray روی سوژه می ندازه و با تغییر زاویه دوربین ، نور و سایه هیچ تغییری نمی کنه. فرض کن شما نور رو پشت ساختمون انداختی بعد دوربین شروع می کنه به چرخیدن دور ساختمون خنده دار نیست نور و سایه نسبت به زاویه دوربین واکنش نشان نمی دن؟ . عزیز من شما 1000بار هم که اصرار به vray کنی باید بگم هیچ طوری تو کتم نمی ره تلفیق vray با element 3d . شدنی نیست وقت خودتم هدر نده.
من که نگفتم ربطی به ویری داره آخه چی بگم بهشما ؟؟؟؟؟؟
بعدش هم که شما نمیتونی دلیل نمیشه 100 درصد غلطه و اینکه :



عزیز من شما 1000بار هم که اصرار به vray کنی باید بگم هیچ طوری تو کتم نمی ره تلفیق vray با element 3d . شدنی نیست وقت خودتم هدر نده.



اولا من بیکار نیستم 1000 بار با شما بحث کنم( و بقول خودت وقت خودم هم تلف کنم ... ) چون اینکه میخای باور کنی یا نکنی مشکل خودته داداش !!!
من میتونم و استفاده هم میکنم ، واسمم مهم نیست تو کت شما دوست عزیز میره یا نه!!!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا