Mahdi_Rashed
Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان محترم مجید آنلاینی . بلاخره بعد از 8 ماه تلاش مستمر برای طراحی یک موتور طراحی بازی کاملاً ایرانی , نسخه ی اول این موتور که توسط گروه طراحی و برنامه نویسی R.S.H.D و چند نفر از دوستان متخصص در برنامه نویسی ماتریس 3بعدی با مدیریت خودم در اومد . البته فعلاً نسخه ی تستی هست که چند تا Bug کوچیک و بزرگ داره .
ویژگی های این موتور طراحی به دیگر نمونه های ایرانی اینه که ورژن هسته ی موتور یا Core با Editor موتور کاملاً جداگانه فعالیت میکنه و به راحتی میشه هر کدوم رو بدون از دست دادن روابط بینشون تغییر داد .
این موتور تقریبا همه ی ویژگیهای یک موتور کامل رو داره . زبان برنامه نویسی Direct XNA با پوشش DirectX 10 و shader 3 هستش . همچنین زبانهای برنامه نویسی Shader هم داره . از 3 نوع سایه استفاده شده . Soft Shadow , Hard Shadow و Area Shadow . همه ی متریالها از قبیل Diffuse , Normal Bump , Opacity , Specular , Occlusion , Glow Map و Volume map رو پشتیبانی میکنه . خاصیتهایی مثل Reflection و Mirror هم داره .
این موتور از سیستم های ذره ای یا Particle سیستم هم پشتیبانی میکنه و تقریباً همه ی فرمتهای گرافیک و Autoformat های متغیر هم ساپورت میکنه . post FX های پیش فرضی مانند Fog . Glow . Lens و ... داره و همچنین خود کاربر هم میتونه بهش PostFX اضافه کنه .
از 3 فرمت 3 بعدی هم پشتیبانی میکنه . 3Ds , OBJ , DirectX و از هر دو نوع صفحه ی 3گوشه و 4 گوشه پشتیبانی میکنه
سیستم ایجاد زمین یا terrine هم داره . سیستم رنگ آمیزیش هم درونش هست .
سیستم مدیریت انیمیشن برای اشیا و کارکتر داره و شما میتونید کارکترتون رو توی محیط Main Core ریگ کنید و ولی این بخش هنوز در دست طراحیه .
Camera و 3 نوع Light داره ( Spot / Direct / Sun )
خیلی چیزای دیگه هم هست که بعضیهاش هنوز به Engine اضافه نشده . مثلاً خیلی از ویژگیهای Particle یا LOD و Dynamic که کدهاش از سیستم nvidia Phisix گرفته شده هنوز در دست طراحیه
این همه از ویژگی ها گفتم حالا هم معایب رو میگم
Editor برای اشیا 3بعدی نداره . یعنی اگه وسط کار دیدن یکی از اشیاتون مشکل داره توی طراحیش باید ببرین توی یک نرم افزار درستش کنید
Editor برای Texture هم نداره
نمیشه در حین کار نتیجه رو دید و باید حتماً اون رو توی حالت Debugger اجرا کنید تا مثلاً Paricle System دیده بشه .
قابلیت shortcut برای دکمه ها نداره
user Interface قابل تغییر نیست و سایز صفحه ی Engine روی 1024 در 768 ثابته .
سیستم Default نداره . یعنی اگه شما میخواین فلان وضعیت همیشگی باشه متاسفانه امکانش وجود نداره .
یک سری از bug ها و مشکلات داخل Engine هم میگم که هنوز در حال رفع شدنه
حجم فایل Package خیلی زیاد میشه
بارگذاره mesh طول میکشه
بارگذاره فایل برنامه با فرمت MCE طول میکشه
یک سری از کارتهای گرافیک ATI رو قبول نمیکنه ( این سری های 2 گیگگبایتی )
سایز ها رو قاطی پاتی نشون میده
و ...
امیدوارم که من و گروهم بتونیم این مشکلات رو رفع کنیم و یک Engine تمیز تحویل ایرانیای مشتاق طراحی بازی بدیم
یادم رفت بگم که خروجی های نهایی بازی و فایلهای package هم توسط خودمون نوشته شده و database های اون هم خودمون نوشتیم .
منتظر نظرات و انتقادات هستم .
3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره .
ممنون
ویژگی های این موتور طراحی به دیگر نمونه های ایرانی اینه که ورژن هسته ی موتور یا Core با Editor موتور کاملاً جداگانه فعالیت میکنه و به راحتی میشه هر کدوم رو بدون از دست دادن روابط بینشون تغییر داد .
این موتور تقریبا همه ی ویژگیهای یک موتور کامل رو داره . زبان برنامه نویسی Direct XNA با پوشش DirectX 10 و shader 3 هستش . همچنین زبانهای برنامه نویسی Shader هم داره . از 3 نوع سایه استفاده شده . Soft Shadow , Hard Shadow و Area Shadow . همه ی متریالها از قبیل Diffuse , Normal Bump , Opacity , Specular , Occlusion , Glow Map و Volume map رو پشتیبانی میکنه . خاصیتهایی مثل Reflection و Mirror هم داره .
این موتور از سیستم های ذره ای یا Particle سیستم هم پشتیبانی میکنه و تقریباً همه ی فرمتهای گرافیک و Autoformat های متغیر هم ساپورت میکنه . post FX های پیش فرضی مانند Fog . Glow . Lens و ... داره و همچنین خود کاربر هم میتونه بهش PostFX اضافه کنه .
از 3 فرمت 3 بعدی هم پشتیبانی میکنه . 3Ds , OBJ , DirectX و از هر دو نوع صفحه ی 3گوشه و 4 گوشه پشتیبانی میکنه
سیستم ایجاد زمین یا terrine هم داره . سیستم رنگ آمیزیش هم درونش هست .
سیستم مدیریت انیمیشن برای اشیا و کارکتر داره و شما میتونید کارکترتون رو توی محیط Main Core ریگ کنید و ولی این بخش هنوز در دست طراحیه .
Camera و 3 نوع Light داره ( Spot / Direct / Sun )
خیلی چیزای دیگه هم هست که بعضیهاش هنوز به Engine اضافه نشده . مثلاً خیلی از ویژگیهای Particle یا LOD و Dynamic که کدهاش از سیستم nvidia Phisix گرفته شده هنوز در دست طراحیه
این همه از ویژگی ها گفتم حالا هم معایب رو میگم
Editor برای اشیا 3بعدی نداره . یعنی اگه وسط کار دیدن یکی از اشیاتون مشکل داره توی طراحیش باید ببرین توی یک نرم افزار درستش کنید
Editor برای Texture هم نداره
نمیشه در حین کار نتیجه رو دید و باید حتماً اون رو توی حالت Debugger اجرا کنید تا مثلاً Paricle System دیده بشه .
قابلیت shortcut برای دکمه ها نداره
user Interface قابل تغییر نیست و سایز صفحه ی Engine روی 1024 در 768 ثابته .
سیستم Default نداره . یعنی اگه شما میخواین فلان وضعیت همیشگی باشه متاسفانه امکانش وجود نداره .
یک سری از bug ها و مشکلات داخل Engine هم میگم که هنوز در حال رفع شدنه
حجم فایل Package خیلی زیاد میشه
بارگذاره mesh طول میکشه
بارگذاره فایل برنامه با فرمت MCE طول میکشه
یک سری از کارتهای گرافیک ATI رو قبول نمیکنه ( این سری های 2 گیگگبایتی )
سایز ها رو قاطی پاتی نشون میده
و ...
امیدوارم که من و گروهم بتونیم این مشکلات رو رفع کنیم و یک Engine تمیز تحویل ایرانیای مشتاق طراحی بازی بدیم
یادم رفت بگم که خروجی های نهایی بازی و فایلهای package هم توسط خودمون نوشته شده و database های اون هم خودمون نوشتیم .
منتظر نظرات و انتقادات هستم .
3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره .
ممنون
پیوست ها
آخرین ویرایش: