نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان محترم مجید آنلاینی . بلاخره بعد از 8 ماه تلاش مستمر برای طراحی یک موتور طراحی بازی کاملاً ایرانی , نسخه ی اول این موتور که توسط گروه طراحی و برنامه نویسی R.S.H.D و چند نفر از دوستان متخصص در برنامه نویسی ماتریس 3بعدی با مدیریت خودم در اومد . البته فعلاً نسخه ی تستی هست که چند تا Bug کوچیک و بزرگ داره .
ویژگی های این موتور طراحی به دیگر نمونه های ایرانی اینه که ورژن هسته ی موتور یا Core با Editor موتور کاملاً جداگانه فعالیت میکنه و به راحتی میشه هر کدوم رو بدون از دست دادن روابط بینشون تغییر داد .
این موتور تقریبا همه ی ویژگیهای یک موتور کامل رو داره . زبان برنامه نویسی Direct XNA با پوشش DirectX 10 و shader 3 هستش . همچنین زبانهای برنامه نویسی Shader هم داره . از 3 نوع سایه استفاده شده . Soft Shadow , Hard Shadow و Area Shadow . همه ی متریالها از قبیل Diffuse , Normal Bump , Opacity , Specular , Occlusion , Glow Map و Volume map رو پشتیبانی میکنه . خاصیتهایی مثل Reflection و Mirror هم داره .
این موتور از سیستم های ذره ای یا Particle سیستم هم پشتیبانی میکنه و تقریباً همه ی فرمتهای گرافیک و Autoformat های متغیر هم ساپورت میکنه . post FX های پیش فرضی مانند Fog . Glow . Lens و ... داره و همچنین خود کاربر هم میتونه بهش PostFX اضافه کنه .
از 3 فرمت 3 بعدی هم پشتیبانی میکنه . 3Ds , OBJ , DirectX و از هر دو نوع صفحه ی 3گوشه و 4 گوشه پشتیبانی میکنه
سیستم ایجاد زمین یا terrine هم داره . سیستم رنگ آمیزیش هم درونش هست .
سیستم مدیریت انیمیشن برای اشیا و کارکتر داره و شما میتونید کارکترتون رو توی محیط Main Core ریگ کنید و ولی این بخش هنوز در دست طراحیه .
Camera و 3 نوع Light داره ( Spot / Direct / Sun )
خیلی چیزای دیگه هم هست که بعضیهاش هنوز به Engine اضافه نشده . مثلاً خیلی از ویژگیهای Particle یا LOD و Dynamic که کدهاش از سیستم nvidia Phisix گرفته شده هنوز در دست طراحیه

این همه از ویژگی ها گفتم حالا هم معایب رو میگم
Editor برای اشیا 3بعدی نداره . یعنی اگه وسط کار دیدن یکی از اشیاتون مشکل داره توی طراحیش باید ببرین توی یک نرم افزار درستش کنید
Editor برای Texture هم نداره
نمیشه در حین کار نتیجه رو دید و باید حتماً اون رو توی حالت Debugger اجرا کنید تا مثلاً Paricle System دیده بشه .
قابلیت shortcut برای دکمه ها نداره :cry:
user Interface قابل تغییر نیست و سایز صفحه ی Engine روی 1024 در 768 ثابته .
سیستم Default نداره . یعنی اگه شما میخواین فلان وضعیت همیشگی باشه متاسفانه امکانش وجود نداره .

یک سری از bug ها و مشکلات داخل Engine هم میگم که هنوز در حال رفع شدنه
حجم فایل Package خیلی زیاد میشه
بارگذاره mesh طول میکشه
بارگذاره فایل برنامه با فرمت MCE طول میکشه
یک سری از کارتهای گرافیک ATI رو قبول نمیکنه ( این سری های 2 گیگگبایتی )
سایز ها رو قاطی پاتی نشون میده
و ...

امیدوارم که من و گروهم بتونیم این مشکلات رو رفع کنیم و یک Engine تمیز تحویل ایرانیای مشتاق طراحی بازی بدیم
یادم رفت بگم که خروجی های نهایی بازی و فایلهای package هم توسط خودمون نوشته شده و database های اون هم خودمون نوشتیم .

منتظر نظرات و انتقادات هستم .
3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره .

ممنون:rose:
 

پیوست ها

  • screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    293.3 کیلوبایت · بازدیدها: 57
  • screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    288.7 کیلوبایت · بازدیدها: 38
  • screenshot3.jpg
    screenshot3.jpg
    239.8 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
یادم رفت که بگم برای طراحی و برنامه نویسی از 4 منبع خارجی و 1 منبع فارسی به صورت کتاب هم استفاده شده
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
عالیه.تا امثالی مثل شماها این دیوار رو نشکنن کسی به فکر بازی درست کردن نمی افته.واقعا میگم خدا قوت.دمه همتون گرم.
نکته جالبش اینجاست شدین مثل بازی سازهای حرفه ای که از انویدیا پول می گیرن تا بازیشون تو Ati اچرا نشه!!.

نمیگم خسته نباشین میگم خدا قوت.
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
عالیه.تا امثالی مثل شماها این دیوار رو نشکنن کسی به فکر بازی درست کردن نمی افته.واقعا میگم خدا قوت.دمه همتون گرم.
نکته جالبش اینجاست شدین مثل بازی سازهای حرفه ای که از انویدیا پول می گیرن تا بازیشون تو Ati اچرا نشه!!.
ممنون از نظرت . والا هدف من پول گرفتن از شرکت nvidia نیس . لازم نیس اصلاً پول بگیریم . ATI خودبخود اینقدر ناسازگاره که به حل کردن این مشکل در بمونیم . چون کدهای ماتریسش با همه فرق داره . کلاً ATI نه با مکس , مایا و ... سازگار نیست :D

نمیگم خسته نباشین میگم خدا قوت.
:rose:
 

MDP

Well-Known Member
خوب خوبه ولی چند تا سوال :

1 - اولن کوش برنامه ؟ عکساشو گذاشتی ما دلمون بسوزه ؟

2 - از XNA Studio استفاده کردی ؟

3 - حالا هدفت چی بوده از این کار ؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
1 - اولن کوش برنامه ؟ عکساشو گذاشتی ما دلمون بسوزه ؟
یک عکس گذاشتم . قسمتهایی که دورش قرمزه هنوز آماده نیست و قسمتهایی که دورش آبیه در حال طراحیه :D


2 - از XNA Studio استفاده کردی ؟
مستقیم که نمیشه از XNA استفاده کرد . در اصل XNA یک Engine نه . ما از C# و C#.net استفاده کردیم و خود Editor رو ساختیم . Core هم با همون زبان نوشته شده . منظور من زبان بزنامه نویسی در محیط Editor بود که DirectX و XNA استش .

3 - حالا هدفت چی بوده از این کار ؟
الان هند یک Engine طراحی بازی داره که خوب زیاد قوی نیست ولی بلاخره داره و تقریباً همه ی کشورها یکی به عنوان موتور طراحی بازی دارن . آمریکا unreal و Cry داره که معروفترینها هستن . حالا اگه ما برای کشورمون یک موتور طراحی بازی بسازیم که همه ی خصوصیات یک موتور طراحی بازی استاندارد با خصوصیات Next Gen of Games رو داشته باشه ممکنه باعث بشه که این همه بچه ها و جوونایی که بازی های خارجی رو میخرن بیان بازی های داخل رو بخرن که به همون اندازه کیفیت و حیجان داشته باشه . و داستانش هم اصلاً شبیه داستان بازیهایی که در حال حاظر در ایران ساخته شده نباشه . این هدف من و گروهمه .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MDP

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
البته این تسخه فعلاً تستی هستش و برای عرضه استفاده نمیشه و نسخه ی اصلی به صورت کد و فایل ارائه میشه تا کاربر بتونه عناصر رو هر جور که خواست تغییر بده . البته فقط جاشون رو . روی بحث امینیت هم خیلی کار کردیم و سعی شده از بهترین راههای ممکن برای حفاظت از کدها استفاده کنیم .

سوالی بود باز هم در خدمتم :d
 
آخرین ویرایش:

Mirpadyab

Banned
.

منتظر نظرات و انتقادات هستم .
3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره .

خسته نباشین
میشه نمونه خروجیهای بیشتری واسمون بزاری ؟:cool:
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
میشه نمونه خروجیهای بیشتری واسمون بزاری ؟:cool:

سلام . فعلاً چون که انجین تعدادی باگ داره و یکی از باگها باز کردن فایلهای سنگینه تا رفع این باگ نمیشه نمونه ی بهتر از جعبه و زمین گذاشت . شب روز دوستان دارن زحمت میکشن تا این مشکل حل بشه . به محض این که مشکلش رفع شد نمونه ی بهتر میذارم
:d
 

Mirpadyab

Banned
سلام . فعلاً چون که انجین تعدادی باگ داره و یکی از باگها باز کردن فایلهای سنگینه تا رفع این باگ نمیشه نمونه ی بهتر از جعبه و زمین گذاشت . شب روز دوستان دارن زحمت میکشن تا این مشکل حل بشه . به محض این که مشکلش رفع شد نمونه ی بهتر میذارم
:d
ممنون ...
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
نمونه های جدید تر

خب
یکی از مهمترین مشکلات Engine مون حل شده و اون هم بارگذاری فایل سنگین بود . یک نمونه ی اجرایی جدید میذارم که داخلش hairfx وجود داره با با تکنیک plane درست میشه و چندتا درخت هم هست که به صورت 4-plane هست . متریال آب هم تغریباً درست شده ولی هنوز کار میخواد . این هم نمونه ها


البته به یک مشکل جدید هم برخوردیم که ایجاد smooth group هست . توی نمونه های بالا نبود smooth مشخصه و علتش اینه که engine نمیتونه گروههای تعریف شده برای Smooth رو بشناسه :)
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
کسی اگه میدونه چطور میشه این مشکل رو حل کرد بگه :D
زبان برنامه نویسی قسمت Smooth کلاسهای DirectX هست با زبان C# . ورژن برنامه نویسی هم 9 , 10 هست
ممنون
 

vahid_3d

Active Member
خیلی خیلی کارتون درسته.
به امید اینکه این انجین محبوب همه بشه. البته زبان فارسی رو هم اگه به اون اضافه کنید، ایرانی بودنش بیشتر معلوم می شه.
دمتون گرم
 

vahid_3d

Active Member
خیلی خیلی کارتون درسته.
به امید اینکه این انجین محبوب همه بشه. البته زبان فارسی رو هم اگه به اون اضافه کنید، ایرانی بودنش بیشتر معلوم می شه.
دمتون گرم
 

Member
ببینم متی جون این موتول که مینفیسی راینما ماینماشو هم که داری مینفیسی آره؟
بیتره راینماشو با مثالای ساده بنفیسی که جاهلین بیسوات مثل ما بتونن با یه هندل روشن شن:rose:
 
من هم حدود يك سالي با Directx 9 و C# روي گيم اينجين كار مي كردم.
دو تا كتاب دارم كه احتمال خيلي زياد خودت هم اونارو خوندي يك سايت هم بود كه خيلي قشنگ همه چيز رو از اول ساده گفته بود تا حرفه اي و Pixel Shader 2 و XNA.
راستي الگوريتم سايه هات چيه؟
فكر مي كنم Stencil بايد باشه.(درسته؟)
.آيا Soft Shadows رو هم پشتيباني مي كنه؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا