نمونه کار 5 ( ساخت نمایی از یک اقیانوس ( یا دریا ) در سینما فوردی )

Mojtaba - C4D

Active Member
سلام دوستان عزیز
این کار رو توی نرم افزار Cinema 4D R14 ساختم
نمایی از یک دریا یا اقیانوس هست که مثلا یه دونه صنذوقچه درون آب افتاده.
مثل همیشه منتظر نظرات شما هستم - امیدوارم که بتونم با کمک ایرادهایی که از کارم میگیرین ، کارهای قوی تری ارائه بدم
متشکرم
Ocean 2.jpg
 

l2eza.d

New Member
سلام . بد نیست ، با displacement map درست کردی ؟ و بعد نویز رو انیمه کردی؟
بهتره برای این جور شبیه سازی ها از نرم افزار مخصوص استفاده کنی ، realflow بسیار نرم افزار راحتیه ، آموزشهاش هم موجوده به راحتی اگه خواستی لینک بهت می دم ، و integration بسیار خوبی هم با c4d داره ، و بعد توی اون می تونی شبیه سازی واقعی انجام بدی و با استفاده از white caps بسیار واقعی می شه .
images.jpg
 

Mojtaba - C4D

Active Member
سلام . بد نیست ، با displacement map درست کردی ؟ و بعد نویز رو انیمه کردی؟
بهتره برای این جور شبیه سازی ها از نرم افزار مخصوص استفاده کنی ، realflow بسیار نرم افزار راحتیه ، آموزشهاش هم موجوده به راحتی اگه خواستی لینک بهت می دم ، و integration بسیار خوبی هم با c4d داره ، و بعد توی اون می تونی شبیه سازی واقعی انجام بدی و با استفاده از white caps بسیار واقعی می شه .
مشاهده پیوست 100030

سلام - متشکرم که کار رو دیدین و ایرادهاش رو گرفتین
آره با Displacement درستش کردم و بعد هم نویز بهش دادم
کار با RealFlow رو بلد نیستم . ورژن 2013 رو نصب کردم و پلاگینش رو هم روی سینما نصب کردم اما کار با اون رو نمیدونم - ممنون میشم راهنماییم کنید و لینک بهم بدین.
 

l2eza.d

New Member
سلام ، ببخشید دیر شد ، سرم شلوغه یه کم .
کار با realflow بسیار ساده است ، باید بدونی realflow بر اساس شبیه سازی ذرات عمل می کنه ، 3 تا چیزو در این نرم افزار یاد بگیر ، emitter ها ، daemon ها و particle fluid ها ، که در قسمت نوار ابزار در دسترس هستند و icon های اونا 3 تا دایره ی آبی ، یدونه مکعب و سه پیکان هستش ، شیوه ی کار به اینصورته که برای ذرات به یک emitter نیاز داری ، بعد می بینی که emitter ذرات رو مستقیم emitt می کنه ، با استفاده از daemon ها مثل gravity می تونی نیرو های خارجی تاثیر گذار بر او emitter و ذره هاش رو شبیه سازی کنی ، برای اینکه کار سنگین نشه از daeomon های kill volume و kill age استفاده کن ، اینا ذرات رو وقتی به یک سن خاص رسیدن یا از یک محدوده عبور کردن از بین می برند تا لازم نباشه سیستم تا ابد رندر کنه .
با کلید a می تونی simulate کنی .
و با کلید ctrl +a شبیه سازی رو ریست می کنی ،
اگه یک آبجکت سر راه ذرات قرار بدی می بینی که روی هم تاثیر می ذارن ، در قسمت node parameters می تونی ویژگی های عناصری رو که انتخاب می کنی تغییر بدی ، node parameters سمت راست صفحه قرار داره ، یعد از اینکه شبیه سازی رو با پارتیکل ها انجام دادی می تونی یک مش (پوسته ) بهش بدی که مثلا به حالت یک مایع در بیاد و سپس از مش خروجی می گیری و با استفاده از پلاگین real flow از import mesh استفاده می کنی ، به مش متریال می دی و بعد رندر ، برای پیش نمایش می تونی از fire توی برنامه ی real flow استفاده کنی ، اگه در قسمت node parameters و قسمت maxwell render متریالی رو انتخاب کنی ، توی fire رندر با این متریال نشون داده میشه ، برای ساخت مش از mesh menu استفاده کن که شبیه یک اسفنج سبز توی نوار ابزاره ، و از این منو particle mesh رو انتخاب کن .
برای ساخت مش برای تمام ذرات ، timeline و بزار اول کار و سپس از نوارابزار کلید build meshes رو بزن تا برای همه ی ذرات در تمام فریم ها مش تولید بشه ، برای امتحان مش قبل از این کار مش رو روی یک فریم اعمال کن ، اینکار با کلید مش توی پایین سمت راست صفحه انجام می شه . در کل نمی شه به این راحتی ها توضیح داد ، یهتره از آموزش های بسیار خوب digital tutors مثل :
Digital Tutors - Photorealistic Chocolate in Realflow
Digital tutors - Rendering Hybrido Fluids with RealFlow and Maya
Digital-Tutors - Introduction to RealFlow 2013
Digital-Tutors-Viscous Liquids in RealFlow and CINEMA 4D
D-T DYNAMIC SIMULATIONS WITH REALFLOW 4
DT-Getting started with RealFlow 5
و یا
CGWorkshops - Mastering Realflow 2012 for Production
استفاده کنی که براحتی با سرچ چیدا میشن ، توی یه سایت هم هست که برات پ.خ میدم .
امیدوارم بدرد بخوره ، و فعالیتت رو ادامه بدی .
اگه به جلوه های ویژه و شبیه سازی علاقه داشتی بعد از 4d برو به سمت XSI یا Houdini که فوق العاده اند ،

موفق باشی.
 

Mojtaba - C4D

Active Member
سلام ، ببخشید دیر شد ، سرم شلوغه یه کم .
کار با realflow بسیار ساده است ، باید بدونی realflow بر اساس شبیه سازی ذرات عمل می کنه ، 3 تا چیزو در این نرم افزار یاد بگیر ، emitter ها ، daemon ها و particle fluid ها ، که در قسمت نوار ابزار در دسترس هستند و icon های اونا 3 تا دایره ی آبی ، یدونه مکعب و سه پیکان هستش ، شیوه ی کار به اینصورته که برای ذرات به یک emitter نیاز داری ، بعد می بینی که emitter ذرات رو مستقیم emitt می کنه ، با استفاده از daemon ها مثل gravity می تونی نیرو های خارجی تاثیر گذار بر او emitter و ذره هاش رو شبیه سازی کنی ، برای اینکه کار سنگین نشه از daeomon های kill volume و kill age استفاده کن ، اینا ذرات رو وقتی به یک سن خاص رسیدن یا از یک محدوده عبور کردن از بین می برند تا لازم نباشه سیستم تا ابد رندر کنه .
با کلید a می تونی simulate کنی .
و با کلید ctrl +a شبیه سازی رو ریست می کنی ،
اگه یک آبجکت سر راه ذرات قرار بدی می بینی که روی هم تاثیر می ذارن ، در قسمت node parameters می تونی ویژگی های عناصری رو که انتخاب می کنی تغییر بدی ، node parameters سمت راست صفحه قرار داره ، یعد از اینکه شبیه سازی رو با پارتیکل ها انجام دادی می تونی یک مش (پوسته ) بهش بدی که مثلا به حالت یک مایع در بیاد و سپس از مش خروجی می گیری و با استفاده از پلاگین real flow از import mesh استفاده می کنی ، به مش متریال می دی و بعد رندر ، برای پیش نمایش می تونی از fire توی برنامه ی real flow استفاده کنی ، اگه در قسمت node parameters و قسمت maxwell render متریالی رو انتخاب کنی ، توی fire رندر با این متریال نشون داده میشه ، برای ساخت مش از mesh menu استفاده کن که شبیه یک اسفنج سبز توی نوار ابزاره ، و از این منو particle mesh رو انتخاب کن .
برای ساخت مش برای تمام ذرات ، timeline و بزار اول کار و سپس از نوارابزار کلید build meshes رو بزن تا برای همه ی ذرات در تمام فریم ها مش تولید بشه ، برای امتحان مش قبل از این کار مش رو روی یک فریم اعمال کن ، اینکار با کلید مش توی پایین سمت راست صفحه انجام می شه . در کل نمی شه به این راحتی ها توضیح داد ، یهتره از آموزش های بسیار خوب digital tutors مثل :
Digital Tutors - Photorealistic Chocolate in Realflow
Digital tutors - Rendering Hybrido Fluids with RealFlow and Maya
Digital-Tutors - Introduction to RealFlow 2013
Digital-Tutors-Viscous Liquids in RealFlow and CINEMA 4D
D-T DYNAMIC SIMULATIONS WITH REALFLOW 4
DT-Getting started with RealFlow 5
و یا
CGWorkshops - Mastering Realflow 2012 for Production
استفاده کنی که براحتی با سرچ چیدا میشن ، توی یه سایت هم هست که برات پ.خ میدم .
امیدوارم بدرد بخوره ، و فعالیتت رو ادامه بدی .
اگه به جلوه های ویژه و شبیه سازی علاقه داشتی بعد از 4d برو به سمت XSI یا Houdini که فوق العاده اند ،

موفق باشی.

از اینکه وقت گذاشتی و دلسوزانه راهنماییم کردی ، واقعا سپاسگزارم
برات آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
متشکرم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا