سلام . بد نیست ، با displacement map درست کردی ؟ و بعد نویز رو انیمه کردی؟
بهتره برای این جور شبیه سازی ها از نرم افزار مخصوص استفاده کنی ، realflow بسیار نرم افزار راحتیه ، آموزشهاش هم موجوده به راحتی اگه خواستی لینک بهت می دم ، و integration بسیار خوبی هم با c4d داره ، و بعد توی اون می تونی شبیه سازی واقعی انجام بدی و با استفاده از white caps بسیار واقعی می شه .
مشاهده پیوست 100030
سلام ، ببخشید دیر شد ، سرم شلوغه یه کم .
کار با realflow بسیار ساده است ، باید بدونی realflow بر اساس شبیه سازی ذرات عمل می کنه ، 3 تا چیزو در این نرم افزار یاد بگیر ، emitter ها ، daemon ها و particle fluid ها ، که در قسمت نوار ابزار در دسترس هستند و icon های اونا 3 تا دایره ی آبی ، یدونه مکعب و سه پیکان هستش ، شیوه ی کار به اینصورته که برای ذرات به یک emitter نیاز داری ، بعد می بینی که emitter ذرات رو مستقیم emitt می کنه ، با استفاده از daemon ها مثل gravity می تونی نیرو های خارجی تاثیر گذار بر او emitter و ذره هاش رو شبیه سازی کنی ، برای اینکه کار سنگین نشه از daeomon های kill volume و kill age استفاده کن ، اینا ذرات رو وقتی به یک سن خاص رسیدن یا از یک محدوده عبور کردن از بین می برند تا لازم نباشه سیستم تا ابد رندر کنه .
با کلید a می تونی simulate کنی .
و با کلید ctrl +a شبیه سازی رو ریست می کنی ،
اگه یک آبجکت سر راه ذرات قرار بدی می بینی که روی هم تاثیر می ذارن ، در قسمت node parameters می تونی ویژگی های عناصری رو که انتخاب می کنی تغییر بدی ، node parameters سمت راست صفحه قرار داره ، یعد از اینکه شبیه سازی رو با پارتیکل ها انجام دادی می تونی یک مش (پوسته ) بهش بدی که مثلا به حالت یک مایع در بیاد و سپس از مش خروجی می گیری و با استفاده از پلاگین real flow از import mesh استفاده می کنی ، به مش متریال می دی و بعد رندر ، برای پیش نمایش می تونی از fire توی برنامه ی real flow استفاده کنی ، اگه در قسمت node parameters و قسمت maxwell render متریالی رو انتخاب کنی ، توی fire رندر با این متریال نشون داده میشه ، برای ساخت مش از mesh menu استفاده کن که شبیه یک اسفنج سبز توی نوار ابزاره ، و از این منو particle mesh رو انتخاب کن .
برای ساخت مش برای تمام ذرات ، timeline و بزار اول کار و سپس از نوارابزار کلید build meshes رو بزن تا برای همه ی ذرات در تمام فریم ها مش تولید بشه ، برای امتحان مش قبل از این کار مش رو روی یک فریم اعمال کن ، اینکار با کلید مش توی پایین سمت راست صفحه انجام می شه . در کل نمی شه به این راحتی ها توضیح داد ، یهتره از آموزش های بسیار خوب digital tutors مثل :
Digital Tutors - Photorealistic Chocolate in Realflow
Digital tutors - Rendering Hybrido Fluids with RealFlow and Maya
Digital-Tutors - Introduction to RealFlow 2013
Digital-Tutors-Viscous Liquids in RealFlow and CINEMA 4D
D-T DYNAMIC SIMULATIONS WITH REALFLOW 4
DT-Getting started with RealFlow 5
و یا
CGWorkshops - Mastering Realflow 2012 for Production
استفاده کنی که براحتی با سرچ چیدا میشن ، توی یه سایت هم هست که برات پ.خ میدم .
امیدوارم بدرد بخوره ، و فعالیتت رو ادامه بدی .
اگه به جلوه های ویژه و شبیه سازی علاقه داشتی بعد از 4d برو به سمت XSI یا Houdini که فوق العاده اند ،
موفق باشی.