نمونه کار 3 بعدی پیک نوروزی 1390

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
در کل کارهایی خوبی هستند ، البته با توجه به نمونه هایی که در ایران عزیز ارائه شده است ،و البته هنوز تا ایده آل و استاندارد های جهانی راهی وجود دارد که باید رفت ، همان طور که روزی کسانی دیگر این مسیر را رفتند ....

امیدوارم در آینده شاهد نمونه های حرفه ای تر و نزدیک تر به استاندارد های جهانی ، باشیم. که انشاء الله هستیم...

موفق و پیروز باشید
 

Arsham

اینو میخوریم گول نخوریم ♠
با بهروز موافقم .
برای ایران خعلی عالیه .
تازه معلوم زمان و انرژی زیادی هم برده ولی با صرف همین انرژی می تونست بهتر باشه.

من قبلا تو ساخت چند تا بازی مشاور یه سری از دوستانم ( تو ضمینه های ایده گرایی ، گرافیک ، خطا یابی و... :) ) بودم و یه تجربه کم تو این ضمینه دام ( معروفاش عبارتند از : آسمان دژ ، گرشاسی جون ، میر جون مهنا و ... :lol: ) ، با اجازه ،
از اول بگم ، از دستم ناراحت نشی ( ببخشید ببخشید ببخشید ) آخه من به همه چی گیر میدم .:rose:



اصلا مگه قرار نیست تو یه سی دی مولتی مدیا ازئه شه پیس هجم کار زیاد مهم نباید باشه بعد یه چند تا نکته به ذهن ناقسم رسید که الان می تراوشمشون:
مثلا :
1. گرافیک کار میتونست خیلی یهتر یاشه تازه ین سبک طراحی هم فکر انم سریع تر از کاری باشه که شما کردید ( بیشتر منظورم نقاشی دیجیتاله )
نکته : تازه ابعد یه صفحه استاندارد مثل 1000 * 600 هم حجم زیادی نداره ( بیشتر از 100 ، 150 کیلو نمیشه )پس واسه رو وب بودنش ، تقریبا فرقی با کار شما نداره ها ...
تازه یوزر پسند تر هم هست . گرافیک کار شما هم اولش خیلی خوبه ولی بعد از یه مدت دل آدم رو میزنه .

مثال :
attachment.php

این تصور 1000*600 و حجمشم 90 کیلو . ( سایز عکس ها کوچیک و بزرک نمایی شده و گرنه افت کیفیتی هم تقریبا نداره )
و چون کار بخش بخشه کاربر این حجم رو اصلا احساس نمی کنه

2. داستان خعلی زیبا وآموزنده ای داره ولی . به جز بخش اول باقی بخشا صدا گذاری خوبی ندارن

3. ایده کار یکم تکراریه وچیزه جدیدی نداره ( شبیه ماشیناریوم ولی پیاده سازی کار به اونها نمیرسه )

4.واسه هر ابزار یه بخش ( ابر ) در نظر گرفته شده و یکم صفحه رو پر کرده که تمرکز رو پایین میاره ، اگه کلا یه کیف بیشتر نبود بحتر میشد.

5.کد نویسی کار خعلی خوب ولی بعضی جا ها ، شکنجه دهندس و آدم رو بدتر سردرگم میکنه

6. در مورد صدا گزاری و بخش آهنگ ضمینه ، تکرار صدای ، سردرد میاره و... ( حداقل یه 20 ثانیه تموم شه بعد دباره شروع شه )( کنترل دستی هم که نداره )

7. بعضی از قسمت های متحرک سازی هم مشکل داره

و یه سری دیگه هم هست ، ریزه کاری های کر رو اگه خواستی بعدا دقیق میگم . ( البته اگه پروژرو نبسته باشن )
یه سری ایده جدید هم هست که میتونه پیاده شه .

ممنون ( در کل ترکوندید ) ولی میشد منهدم کنید :green:
 

پیوست ها

  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    94.9 کیلوبایت · بازدیدها: 72

armanbm

کاربر VIP
اول به آقا هادی تبریک میگم که این کار خوب رو انجام دادند.
راستش بنده هم همونطور که دوستان خبر دارند به این ضمینه علاقه دارم و تجربیاتی دارم .
و صرفا نظر خودم رو نسبت به انتقاد های شما میدم و برخی جا ها هم اوصولی سعی کردم بگم و نه از روی نظر شخصیم، و دنبال پاسخ دادن به شبهه یا چیزی نیستم


ب
اصلا مگه قرار نیست تو یه سی دی مولتی مدیا ازئه شه پیس هجم کار زیاد مهم نباید باشه :
green:

1. حجم فلش بره بالا میتونه خیلی راحت باعث تیک دار شدن و پایین رفتن پرفرمنس بشه. البته برای یک بازی که به صورت پویا هست. وگرنه یه فیلم که میشینی میبینی میتونه فلش باشه و حجم بالایی هم داشته باشه.

2. پایین بودن حجم این امتیاز رو داره که میشه اینترنتی دموش رو بازی کرد.


گرافیک کار میتونست خیلی یهتر یاشه تازه ین سبک طراحی هم فکر انم سریع تر از کاری باشه که شما کردید ( بیشتر منظورم نقاشی دیجیتاله )
green:
اگه از گرافیک منظورت کیفیت کار هست باید دقت کنین تو پست اول خود آقا هادی گفتن کیفیت عکس ها رو خودشون پایین آوردن. و تو ورژن اصلی کیفیت بهتره.

در ضمن شما دقت کنین این بازی برای کودکان هست. و سبک واقع گرایانه یا همون رائال اصلا مناسب همچین بازیی نیست.
جدا از این موضوع تمام گرافیک هایی که گذاشتین ضعیف تر از گرافیک اصلی بازی هست. عکس هایی که گذاشتین اصلا جذابیتی نداره و به اصطلاح بازی سازان fun توش نیست.
اگه بازی با این گرافیکایی که معرفی کردید ساخته میشد، به یه بازی بدون روح تبدیل میشد که هیچ جذابیتی جز برای سازندش نداره!!!

2. داستان خعلی زیبا وآموزنده ای داره ولی . به جز بخش اول باقی بخشا صدا گذاری خوبی ندارن
green:
بله موافقم صدا گذاریش خوب نبود. من موقع بازی کردن صدا رو قطع کردم چون صدای کلیک کردنش خیلی بلند بود.

3. ایده کار یکم تکراریه وچیزه جدیدی نداره ( شبیه ماشیناریوم ولی پیاده سازی کار به اونها نمیرسه )
green:
ایده ی کار یعنی چی رفیق گلم؟! این چیزی که شما ازش صحبت میکنی سبک کار هست. و خیلی بازی های متعدد از این نوع ساخته شدند. سال ها قبل از اینکه ماشیناریوم ساخته بشه اونها بودند. نمونش بازی قدیمی و جذاب نورهوود و...
مثل اینه که یه فیل اکشن بهم بدن بگم این ایدش قدیمیه من قبلا فیلم اکشن دیدم....

واسه هر ابزار یه بخش ( ابر ) در نظر گرفته شده و یکم صفحه رو پر کرده که تمرکز رو پایین میاره ، اگه کلا یه کیف بیشتر نبود بحتر میشد.
green:

نظری ندارم!!!!

کد نویسی کار خعلی خوب ولی بعضی جا ها ، شکنجه دهندس و آدم رو بدتر سردرگم میکنه
green:
کد نویسی رو شما از کجا در آوردی؟ راستش من تنها اشکالی که تو کد نویسیش دیدم این بود که لودینگش زود تر از موعد 100 میشد. که این هم مشکل خاصی نیست.

7. بعضی از قسمت های متحرک سازی هم مشکل داره
green:
بله با این بنده موافقم. یک مقدار تو ساخت انیمیشن ها کم کاری شده.

امیدوارم متوجه باشی که من مثل خودت نقد کردم. چون احساس کردم اگه این نقد رو انجام ندم در حق بازی ظلم میشه...

یا علی مدد
 

Arsham

اینو میخوریم گول نخوریم ♠
آخ جون دعوا :snap:
:lol: شوخی کردم . :rose:ممنون از شما .
ولی یکم اشتباه منظر منو گرفتی که الان توضیح میدم .

حجم فلش بره بالا میتونه خیلی راحت باعث تیک دار شدن و پایین رفتن پرفرمنس بشه. البته برای یک بازی که به صورت پویا هست. وگرنه یه فیلم که میشینی میبینی میتونه فلش باشه و حجم بالایی هم داشته باشه
بعله حق باشماست ولی . منظور من افضایش ناچیز بود ( چیزی کمتر از 100 کیلو بایت برای هر صفحه )
در کل به جای طراحی تو فلش این کار با فوتو شاپ با همچین چیزی که قدرت بیشتری داره انجام بشه ، وارد فلش شه که تقریبا هیچ تاثیری نداره .


پایین بودن حجم این امتیاز رو داره که میشه اینترنتی دموش رو بازی کرد
گفتم که حجم خعلی کمی افضایش پیدا میکنه پس رو وب هم هیچ مشکلی نداره


اگه از گرافیک منظورت کیفیت کار هست باید دقت کنین تو پست اول خود آقا هادی گفتن کیفیت عکس ها رو خودشون پایین آوردن. و تو ورژن اصلی کیفیت بهتره
نع بابا . منظورم از گرافیک ( اشکال گرافیلی ، مثله دکمه شروع بازی یا یه سری از قاب ها رو ببنید خعلی ساده هستن بیش از خد ، یا استفاده از یه سری افکت برای بالا بردن جزابیت مثه تابش نور خورشید یا همچین چیزی )


در ضمن شما دقت کنین این بازی برای کودکان هست. و سبک واقع گرایانه یا همون رائال اصلا مناسب همچین بازیی نیست
تو این یه ضمینه 5000 تا جواب دارم ولی خلاصه میکنم :
یه کودک ایرانی تو برنامه کودک ها . برنامه هایی مثه شرکت صبا رو دوست داره یا دیجیمون ( اسمش رو یادم نمیاد ولی همون ژاپنیه )کاره شما تو سبک شرکت صبا ، کاری که من میگم با نقاش دیجیتاله و مثه دیجیمون ...
و هیچ ربطی هم به سبک واقع گرایی نداره . ما بهش میگیم بالا بردن کفیت بصری .
رائال هم که فرمودید تو اینجا معنی نمیده اگه بخوای حساب کنی مراحل بازی باید رائال باشه و اگه نباشه یعنی : مثه اینکه شما آتش رو با آب روشن کنید بگید سیگار واسه سلامتی مفیده یا ...


جدا از این موضوع تمام گرافیک هایی که گذاشتین ضعیف تر از گرافیک اصلی بازی هست. عکس هایی که گذاشتین اصلا جذابیتی نداره و به اصطلاح بازی سازان fun توش نیست
من نگفتم هموه عکس هارو بزاره که گفتم ، میشد بهتر از اینا ، نقاشی بشه . راستی میتونی بری با یه بچه اول ابتدایی حرف بزنی ببینی نظرش چیه ( من پرسیدم !!) راه های زیادی برای جزاب کدن بازی هست . تو این دوره زمونه از راه های دیگه بدست بیاری بهتره ( الان بچه های اول ابتدایی بازی پوپک و ... که به قول شما گرافیک فانی داره رو دوست ندارن بازی کال او دیوتی رو دوست دارن )زمونه عوض شده آدم نباید قدیمی فکر کنه باید واقع گرا باشه . وباید با هموچیزی به بچه آموزش داد که دوست داره نه چیزی که خودت دوست داری


اگه بازی با این گرافیکایی که معرفی کردید ساخته میشد، به یه بازی بدون روح تبدیل میشد که هیچ جذابیتی جز برای سازندش نداره!!
گرافیک انقدر ها هم بی روح نمیکنه هااااااااا . در ضمن گرافیک یه راه جذابیته
بعدم تو یه بازی اگه بخوادگرافکش اون رو جذاب کنه بعد چند دست بازی کردن کاربر خسته میشه


بله موافقم صدا گذاریش خوب نبود. من موقع بازی کردن صدا رو قطع کردم چون صدای کلیک کردنش خیلی بلند بود
چه عجب تو یه ضمینه حرف مارو قبول کردی . ( تو دنیای بازی سازی در یعضی قسمت ها صدا از تصویر با اهمیت تره )


ایده ی کار یعنی چی رفیق گلم؟! این چیزی که شما ازش صحبت میکنی سبک کار هست. و خیلی بازی های متعدد از این نوع ساخته شدند. سال ها قبل از اینکه ماشیناریوم ساخته بشه اونها بودند. نمونش بازی قدیمی و جذاب نورهوود و..
ایده یعنی خلاقیت ، یعنی نو آوری ، یعنی هزار تا بازیاول شخص تو دنیا هست ولی وقتی کال آو دیوتی یه نسخه میده به خاطر معروفیتش نمیخرنش واسه اید های جدید کار میگیرنش . و کاربر میدونه قرار نیست یه بازی تکراری دیگه رو انجام بده .


مثل اینه که یه فیل اکشن بهم بدن بگم این ایدش قدیمیه من قبلا فیلم اکشن دیدم...
ایده معنی سبک رو نمیده . ایده یا نو آوری میتونه تو فیلم برداری ، تو صدا گذاری ، تو نور پردازی با هرچیز دیگه باشه
و توی فیلم و فیلم نامه نباشه (نکته : فیلم سبک نداره ، فیلم نامه سبک داره ، یا هرچیزی مثه اونایی که بالا گفتم. )


پس منم کاری ندارم .


کد نویسی رو شما از کجا در آوردی؟ راستش من تنها اشکالی که تو کد نویسیش دیدم این بود که لودینگش زود تر از موعد 100 میشد. که این هم مشکل خاصی نیست
رویداد های over up down move و... رو از روی کار کردن میشه به بخش از نحوه کد نویسیشون پی برد ... ( مثلا کشیدن ره کردن سریع کلیک کردن و ... انجام دادم و بازی رو چندین بار بازی کردم )


بله با این بنده موافقم. یک مقدار تو ساخت انیمیشن ها کم کاری شده
ممنون به شدت ، آخه چرا منو تو این موقعیت میذاری


امیدوارم متوجه باشی که من مثل خودت نقد کردم. چون احساس کردم اگه این نقد رو انجام ندم در حق بازی ظلم میشه...
منم امیدوارم متوجه باشی که من مثل خودت نقد کردم. چون احساس کردم تمام اشکالاتی که گرفتم درسته ( دلیل و مدرک هم دارم )
و اگه این نقد رو انجام ندم در حق بازی ظلم میشه، آخه کلی انرژی رو صرف شده و جای این رو داره که همونجور که بهروز جان گفت در سطح جهنی باشه
:rose:دوست جان ممنون
 
آخرین ویرایش:

PrinceofCs

Well-Known Member
با نظرات بسیار سازنده مهدی موافقم .
شاید تلخ باشه ولی واقعیت همینه که نمیخواهیم پرواز کنیم .
تو این کار : که زحمت زیادی هم کشیده شده و میتونست خیلی بهتر از این هم باشه ......!!! ( تیر که از کمان رها شد.... !)
1:گرافیک خیلی پایین
2: صدا گزاری :-?
3: روند کار کند
4: ایده تکراری
5:.............
در کل میشه دوباره امتحان کرد :wink:

 

armanbm

کاربر VIP
من سر توضیحاتی که دادم هستم.
و صرفا برای آگاه کردن خوانندگان و مخصوصا سازندگان بازی نوشتمش.
تمام جواب هایی که دادم کاملا به قوت خود باقی است.
و بنظرم هر کسی که بی طرفانه و جامع نگرانه (دومی مهمه) به موضوع نگاه کند با من هم نظر خواهد بود.

مثلا یک خواننده ی جامع نگر و بی طرف با دیدن این جمله که:"من از بچهه های کلاس اولی پرسیدم." پیش خودش میگه از چند تا و چه جامعه آماریی پرسیده؟! و آیا نظر شخصیش رو موقع پرسیدن دخیل کرده؟ با کاغذ نظر خواهی کرده یا....؟

یا یک خواننده ی هوشیار وقتی شما رئالیسم اون بالا فقط از روی تعریف کتابیش معنی کردی و نه کاربردیش، یه سرچ تو گوگل میکنه و میبینه و میخونه و میفهمه کدوم درسته...

در کل اگه کسی کنجکاوه که جواب من رو به پست دوم شما بدونه، پست اول من رو دوباره بخونه چون کاملا سر حرفم هستم.
و از روی شکم چیزی نگفتم.
یا علی مدد.
 

Arsham

اینو میخوریم گول نخوریم ♠
حالا چرا نارحت میشی . :green:
:rose: م ها با هم دوستیم .
فقط منم رو جوابم هستم و فکر نمی کنم من اینجا سودی ببرم یا اینکه این اولین باره که تو یه تاپیک که کار هادی جان شرکت کردم . و اصلا ایشون رو نمیشناسم . پس فکر نکنم یک طرفه قضاوت کنم .:-?
اون جامعه آماری هم که گفتی درسته دقیق نیست و تازه تجربی هم هست . ولی بهش یقین دارم .:wink:
پس اون کتابایی که من خوندم خراب بوده که رئال رو اینطوری بیان میکنم . نمیدونم والا:shock:
ولی خوداییش من دوست دارم بدونم حق با کدوممونه . که اگه اشتباه فکر میکنم درستش کنم . امید وارم تو هم همینطور باشی .:rose:
شایدم هر دو داریم یه حرف میزنیم ولی ....
علی یارت
 

++Hadi++

Active Member
از نظرات دوستان متشکرم ... دست همتونو می بوسم
فقط:
1- دموی کار فقط صرف نمایش از 1 صدم زیبایی کار برا عموم جامعه هست و عمدتا دانش آموزانی که می یان تو ، گرافیست نیستند و به همین مورد قانع اند .
2- گرافیست ، مدلساز و برنامه نویس این قسمت ها و اینترفیس من بودم ، خوب شاید اگه واسه هر قسمت ، فرد متخصص اون رو می زاشتند بهتر بود و نشد .حرفه اصلی من الان برنامه نویسی هست .
3- من دقیقا چیزی رو انجام دادم که ایده اش رو دادم و بقیه تایید کردند ، منظورم مدیران شرکت هست ، ولی اون ایده آل خارجی رو می خوام تو سایت خودم که انشاءال... به زودی انجام می شه ، قرار می دم چون اینجا من تصمیم گیرنده نیستم (منظور شرکت). تازه واسه همین هم کلی ایراد گرفتند که چرفرمنس خیلی پایینه و ... و من از خیر خیلی چیزا گذشتم... البته حق هم داشتند چون یه محصول عمومی واسه دانش آموزا باید پرفرمنس خوبی داشته باشه .
4- من از فلش برا این کار استفاده کردم ، در فلش شما هیچ چیزی از کار رو در حین طراحی نمی بینین که بهش کد نویسی blind یا کور می گن ، فقط کد می نویسین و بعد در خروجی همه چیز رو می بینین ، خوب فلش فقط از سی پی یو استفاده می کنه و پرفرمنسش با قرار دادن یه انیمیشن کوچیک پایین می یاد چه برسه به 3 بعدی و مثل انجین های بازی ، اینترفیسش ، نمایش دهنده محیط طراحی نیست و فقط شما باید همه چی رو تو ذهن ببینین . در نظر داشته باشین که این 4 ماه برا طراحی فقط این نبوده ، این به اضافه قسمت های دیگه اینترفیس به اضافه ارتباط با مغزی دیتابیس و ...
و اینکه این تازه شروع کار من در این مورد و به این سبک هست و اینکه این کاری که انجام دادم بازی نیست ، قسمتی از اینترفیسه و اون چرخ فلکه ، انتخاب رندوم بازی هست که بعدا بچه ها می تونن بازی های جداب فلشی رو بازی کنند که در این دمو قرار ندادم .در کل فلش فعلا اون محیط راحتی نیست که بشه راحت باهاش یه شهر 3 بعدی رو طراحی کرد و همه چی فقط با کد میسر می شه .ولی تو انجین ها شما شهر رو راحت می بینین و همه چی با درگ و دراپ و کیبورد و کد نویسی به راحتی میسره .
مرسی از توجهتون ....
موفق باشید ....
 

akherat

مدیر انجمن
حاج هادی من که هرچی زور زدم نشد ببینم
یه لینک بده ببینم اون سفره 7 سین ه چی شد

ای آقا درست ما اختلاف نظر داریم اما ربطی به رابطه نداره
نا دوست داریم هوارتا ا ا ا ا ا ا ا ا
:wink:
 

++Hadi++

Active Member
برو قسمت دمو تو این لینک ،البته تازگیا لینکشو مستقیم کردن و البته 1 صدم کیفیت اصلیه به خاطر اینکه خواستم تو سایت هم پرفرمنسش بهتر شه و هم زودتر لود شه :


اینجا


در ضمن سعی کن صحنه رو جوری اسکرول کنی که فقط یکی از این دو 3 بعدی تو صحنه فایر فاکست باشه .
 

++Hadi++

Active Member
به زودی دموهای تکلیف الکترونیک هم که ادامه دهنده راه پیک نوروزی و آموزش مجازی هست آماده می شه .
این بار ، آیتم های منوی اصلی که مدل های 3 بعدی هست ، تعداد و یه سری مشخصات جزئیشونو از دیتابیس خواهند گرفت و مدل سازی اشیای 3 بعدی ، الگوی دیتابیسی می شه .البته مدل 3 بعدی تو 3 دی مکس طراحی شده و یه دونه هست منتها عکس جلدشون و تعداد و اسمشون از دیتابیس وارد می شه . و البته قرار هست انشاءال... قالب های تستی و درسی این مجموعه رو با یه سری اصول حرفه ای بنویسم .
در ضمن این تایپیک به درخواست مدیر شرکتمون دوباره مهم شد . البته این بار در انجمن 3 بعدی سازی در فلش
موفق باشید ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا