نمونه کار من_عیب ها

aminnazari70

New Member
با سلام خدمت دوستان گل
دوستان نمونه کارامو گذاشتم
اگه میشه برام نقدش کنین
خودم خیلی از متریا کف خوشم نمیاد نمیدونم چرا زیاد خوب رفلکت نمیکنه
البته مقدار نویز هم زیاده هر چقدر کیفیتشو میبرم بالا فرق زیادی نمیکنه
اگه میشه راهنماییم کنین
واسه نور پردازی به غیر از اون دوتا IES و نور مخفی که از vray mesh استفاده کردم .در enviroment هم یه HDRI گذاشتم
ممنون از توجهتون11.jpg11.jpg11.jpg
 

rezazarasvand

کاربر فعال
سلام، در تنظیمات vray قسمت color mapping ، نوع رو exponential و گاما 2.2 و dark mult رو 1.2 قرار بدید ،مود رو color mapping and gamma انتخواب کنید، و در قسمت DMC sampler ، در کادر global subdivs multiplier مقدار 1.5 و ضریب نویز رو 0.005 تنظیم کنید. در تنظیمات HDRI مپ overall mult و render mult رو روی 3 تنظیم کنید. باز نتیجه رندر رو بگذارید ببینیم
 

aminnazari70

New Member
ممنون دوست عزیز
کارایی که گفتی رو کردم
به نظر خودم کمی بدتر هم شد
البته یادم رفت بگم از دوربین vray phys cam هم استفاده کردم
به نظر خودم رنگ ها خیلی روح و جلوه ندارن2.jpg
 

aminnazari70

New Member
سایر دوستان هم اگه چیزی به نظرشون میاد واسه زنده تر شدن رنگ ها کمک کننن لطفا
ممنون
 

rezazarasvand

کاربر فعال
عجله نکن دوست من، در تنظیمات دوربین سرعت شاتر رو 1/50 و وایت بالانس رو روی حالت طبیعی تنظیم کنید. در پشت پنجره ها از نور وی ری صفحه ای استفاده کنید و در تنظیمات نور گزینه sky portal رو فعال کنید . باز نتیجه رو بگذارید.
 

Bertali

Member
سلام

به نظر شخصی من شما اگه مقداری تو پستپرو بیشتر کار کنید به نتیجه دلخاهتون سریعتر میرسید .

من کار شما رو تو فتوشاپ مقداری تغییرات دادم و نتیجه این شد :

12.jpg

حالا اگه شما سعی بر این داشته باشید تا مقداری نویز رو پایین تر بیارید تا رندر کلینتر بشه و از طرفی با استفاده از رندر المنت های خود vray و vray ambient occlusion آبجکت ها رو در محل های نوربیشتر نمایانتر کنید مثل لامپها و پتجره ها و ... که تو عکس زیر مشخص کردم کارتون خیلی خوب میشه !

13.jpg
 
آخرین ویرایش:

darklight

کاربر فعال
دوست من یک کار سه بعدی از جند جهت میتونه نویز داشته باشه :
۱. نویز نورها و سایه ها: نویزی که در همه جا دیده میشه که البته توی کار شما کمه
۲. نویز سابدیوایز (همون DMC Sampler): از این جهت هم حد اقل توی این رندرتون چیزی نمی بینم.
۳. نویز Global Illumination: بسته به این که از کدوم متدها استفاده کردید برخی از نویزهای توی صفحه می تونه مربوط به این بخش باشه.
۴. نویز رفلکشن و یا رفرکشن: که به نظرم بسیاری از نویزهایی که توی صحنه دارید مربوط به این بخشه.

برای اینکه بتونید درست تشخیص بدید که نویزتون مربوط به کدوم یکی از بخش های کارتون هست این کار رو انجام بدید:
render elementهای زیر رو فعال کنید:
۱. VrayDiffuseFilter: برای دیدن میزان کیفیت DMC Sampler
۲. VrayLighting و VrayRawLighting و VrayShadows و VrayRawShadows و VraySpecular برای دیدن کیفیت سابدیوایز نورها (کیفیت specular به میزان سابدیوایز نور بستگی دارد.)
۳. VrayGlobalIllumination و VrayRawGlobalIllumination برای دیدن کیفیت GI
۴. VrayReflection و VrayRawReflection و VrayRefraction و VrayRawRefraction برای دیدن کیفیت سابدیوایز انعکاس و انکسار متریالها
۵. VraySampleRate برای دیدن کیفیت نهایی رندر. باید بیشتر قسمتها آبی بوده و در حد امکان فقط در مرز بین رنگها، نورها، اجسام و سایه ها رنگ به سمت سبز و قرمز برود.

در این موارد المان هایی که در آن ها Raw دارد اختیاری است ولی به شما برای تشخیص بهتر کمک می کند.
 

aminnazari70

New Member
darklight عزیز و bertali
ممنون ازت لطف و راهنماییتون
اینکارری رو که فرمودین انجام دادم و خودمم فک میکنم مشکل از reflection ها بود
خب برا افزایش کیفیت اینکار چکار کنم؟ من subdivide رفلکشن رو روی 64 گذاشتم فک نمیکنم خیلی دیگه به این مربوط باشه و از مپ خاصی هم استفاده نمیکنم
bertali شما خودت مجوعا ازین کار من راضی هستی؟ برا واقعی تر شدن و بهتر شدن کار چه راهی رو پینهاد میکنی برای من؟
 

darklight

کاربر فعال
darklight عزیز و bertali
ممنون ازت لطف و راهنماییتون
اینکارری رو که فرمودین انجام دادم و خودمم فک میکنم مشکل از reflection ها بود
خب برا افزایش کیفیت اینکار چکار کنم؟ من subdivide رفلکشن رو روی 64 گذاشتم فک نمیکنم خیلی دیگه به این مربوط باشه و از مپ خاصی هم استفاده نمیکنم
bertali شما خودت مجوعا ازین کار من راضی هستی؟ برا واقعی تر شدن و بهتر شدن کار چه راهی رو پینهاد میکنی برای من؟

مشکلی که در رفلکشن پیش میاد میتونه فقط از خود رفلکشن باشه، میتونه از کم بودن تعداد فوتون های موجود در صحنه هم باشه. حتی می تونه از کمی و یا زیادی DMC Sampler هم باشه.

به این ترتیب عمل کن:

۱. از منوی رندر، نورها و رفلکشن و رفرکشن و سایه ها رو خاموش کن و فقط نورهای پیش فرض رو روشن کن. همچنین به طور کامل GI رو خاموش کن
رندر بگیر و ببین آیا لبه اجسام و لبه رنگها درست هستند یا نه. همچنین چک کن که آیا
VraySampleRate درست هست یا نه. اگر نبود فقط مقدار Max رو کم کم افزایش بده تا به نتیجه خوبی برسی. به میزان نویز و ... کاری نداشته باش.

۲. حالا نورهای پیش فرض رو خاموش کن و نورهای اصلی رو به علاوه سایه روشن کن.
رندر بگیر و میزان نویز رو بررسی کن باز هم می تونی از
VraySampleRate کمک بگیری تا مطمئن بشی که کار به درستی پیش میره. هر نوری رو که احساس کردی سایه خوبی نداره و یا خود نور نویز داره میزان Subdiv رو بالا ببر.

۳. حالا نوبت میرسه به GI: اول موتور ابتدایی رو روشن کن و روی IM بذار.
مقدار Interp. samples رو روی یک بذار و رندر بگیر.
چیزی که در المان GI می بینی باید سطوحی که بهشون نور میرسه به طور کامل پوشیده باشن. با کم کردن مقدار min و زیاد کردن max rate و تنظیم Subdiv و همچنین color threshold و normal threshold می تونی به خوبی نور بازتابی رو توی صحنه مدیریت کنی و باید به نقطه ای برسی که در قسمت هایی که نور می رسه تعداد لکه های تیره به حد اقل برسه و میزان min و max و normal و color threshold هم باید جوری باشه که در سطوح صاف لکه های بزرگ و کم و در قسمت های لبه دار و ... لکه ها زیاد و کوچیک باشن.
بعد interp. sample رو بالا ببر تا جایی که همه جا یکدست نور دهی بشه و از حالتهای لکه ای و ... در بیاد. از این که این مقدار رو حتی تا 100 و 200 و حتی 500 هم بالا ببری نترس و انقدر این مقدار رو بالا ببر که به نتیجه دلخواه برسی.
حالا موتور ثانویه رو روشن کن و روی LC بذار و مقدار رو روی 300 تنظیم کن و رندر بگیر. اگر نتیجه خوب بود همین مقدار کافیه ولی اگر بد بود این میزان رو بالا ببر. برای نرم کردن نتیجه LC از pre filter میتونی استفاده کنی و از این که این مقدار رو هم بالا ببری نترس و می تونی حتی تا 500 هم بالا ببری بسته به صحنه.
وقتی به نتیجه خوب رسیدی حالا به مرحله بعد برو.

۴. حالا رفلکشن و رفرکشن رو روشن کن و رندر بگیر. در این مرحله باید فقط subdiv متریال رو اضافه کنی تا به نتیجه خوبی برسی.
اگر مشکل نویز توی این مرحله مربوط به specular بود مجبور خواهی شد که مقدار subdiv نور ها رو افزایش بدی چرا که میزان نویز specular فقط به نور ربط داره و به رفلکشن و رفرکشن ربطی نداره.

در نهایت میتونی رزولوشن کار رو تنظیم کنی. در مورد افزایش رزولوشن برای کار نهایی باید یک نکته رو در مورد IM مد نظر قرار بدی:
اگر ابعاد کار تو دو برابر شد یعنی مساحت کارت ۴ برابر شد میزان min و max Rate رو هر کدوم یک واحد کاهش بده. اگر این ابعاد چهار برابر شد این میزان رو ۲ واحد کاهش بده و اگر ۸ برابر شد ۳ واحد. با این کار علاوه بر این که کیفیت رو حفظ می کنی سرعت رندر افزایش معقولی خواهد داشت و تصاعدی بالا نمیره.

این نکات رو با استفاده از نکاتی که توی پست قبلی برات گذاشتم می تونی استفاده کنی و به یک نتیجه عالی برسی.
یادت باشه که ترتیب این مراحل خیلی مهمه چون هر مرحله روی مرحله بعدی اثر مستقیم داره و اگر به ترتیب درست انجام ندی دچار سردرگمی و اشتباه میشی و به نتیجه درست نمیرسی...

در آخر هم می تونی برای اینکه زمان رندر معقولی داشته باشی بعضی از تنظیماتی رو که احساس می کنی زیادی هستند رو کم کنی به نحوی که به کار آسیب نزنه و رندر تایم خوبی هم بهت بده.

این مراحل برای به دست آوردن یه رندر کامل و تمیز و بهینه است. البته نباید در تنظیمات زیاده روی کنی و هر جایی که احساس کردی می تونی از مقداری نویز صرف نظر کنی این کار رو بکن تا رندر تایم معقولی داشته باشی.
من این مراحل رو از توی یک سایت در آوردم به علاوه آموزش Viscorbel interior Lighting که هر دو آموزش عالی بودن. احتمالا به زودی مقاله اش رو ترجمه کنم چون خیلی کاربردیه.
 
آخرین ویرایش:

aminnazari70

New Member
darklight عزیز
ممنون از راهنماییت
به نظر خودم تا حد زیادی نویز هارو تونستم بر طرف کنم
حالا شمام یه نگاه بنداز ببین چطوره
البته یکم رنگاشو با فوتو شاپ تغییراتی دادم
حالا به نظرت این بخواد بهتر شه باید چکار کنم؟ رو چه قسمتی بیشتر کار کنم؟
راستی شما در مورد detail enhacment و ambient occlusion چیزی میدونی؟ تو چه قسمت هایی کار میکنه؟
برای نور پردازی یه gradient ramp به همین رنگی که میبینی توی enviroment گذاشتم
2تا vray light plane دم پنجره ها که skylight portal کردمشون
و توی دوتا کنج محیط هم دوتا vray light plane گداشتم که شدتشو کم کردم
واسه اون نور چراغ آشپرخونه هم یه vraylight spheare گذاشتم
بازم ممنون از توجهتok 11.jpg
 

pendesign

Member
نمیدونم چرا زیاد خوب رفلکت نمیکنه
کار رو خودتون درست کردید، یا آماده بوده و فقط رندر گرفتید؟ پیشنهاد میکنم از پایه شروع به یادگیری کنید و یکباره ره صد ساله رو یک روزه طی نکنید.
 

aminnazari70

New Member
pendesign عزیز ممنون از توجهت
1- میشه بپرسم چطور حدس زدین که کار مال خودم نبوده؟
2- فک میکنم مدل سازی و نور پردازی و تنظیمات رندر خیلی به هم ارتباطی نداشته باشن یعنی کسی که در زمینه مدل سازی هیچ اطلاعاتی هم نداشته باشه میتونه یه رندر خوب بگیره.
3- من 3سال دارم طراحی رو تو یه سطح معمولی انجام میدم و درامد بخور نمیری دارم،و حداقل تو زمینه مدل سازی میتونم خودم از پس کار بر بیام ولی واسه بهتر شدن کارام تصمیم گرفتم اینجا با دیگران مشورت کنم
4- بله مدل سازیش مال خودمه ولی خود نمونه کار رو سعی کردم از یه کار مشابه کپی بزنم
5- بازم ممنون که وقت گذاشتی
 

darklight

کاربر فعال
2- فک میکنم مدل سازی و نور پردازی و تنظیمات رندر خیلی به هم ارتباطی نداشته باشن یعنی کسی که در زمینه مدل سازی هیچ اطلاعاتی هم نداشته باشه میتونه یه رندر خوب بگیره.
خیلی نمی تونم با این حرفت موافق باشم... اتفاقا مدل سازی و رندر با هم ارتباط زیادی دارن. هر چی مدل سازی بهتر و دقیق تر باشه رندر هم بهتر میشه. گاهی هم مدل سازی علاوه بر دقیق بودن باید درست باشه تا رندر خوبی داشته باشیم مثل سطوح منحنی. یا مثلا همین چمفر کردن لبه ها که در اصل اینکار شاید خیلی در مدل سازی اهمیت نداشته باشه اما باعث میشه که رفلکت لبه ها خیلی توی رندر طبیعی بشه و همین میشه تفاوت یه رندر متوسط با یه رندر خوب و یا حتی عالی.
برای بحث نورپردازی داخلی و رندر هم بهت توصیه اکید و شدید می کنم که حتما آموزش Viscorbel Interior Lighting رو هر جور شده دانلود کن و ببین. نکاتی هم که در بالا گفتم برخیش مربوط به همین آموزش هست. البته با کمی تغییر.
بحث متریال هم می تونی سری Viscorble Creating Vray Material 1-2-3 و Viscorbel Vray Old-N-Dirty Mterial رو ببینی. در این زمینه مطمئن باش که آموزشی از این بهتر و کاملتر و عملی تر پیدا نمی کنی.
کاری هم که گذاشتی، یا تنظیمات رندر هنوز خیلی بده و یا توی پست پرو دیتیل کار رو از بین بردی. حالا که سعی داری کاری رو که انجام میدادی بهتر کنی و توش پیشرفت داشته باشی، بهت توصیه اکید می کنم که کفش آهنی بپوشی و عزم آهنین داشته باشی. چون یادگیری این زمینه بدون اراده محکم و پیگیری مستمر ممکن نیست.
 
آخرین ویرایش:

aminnazari70

New Member
اتفاقا
Viscorbel Interior Lighting رو کامل خوندم خیلی کمک کرد بیشتر هم سعی کردم نحوه نور پردازیم رو بیشتر رو محیط شب بزارم
ولی به قول شما بهتره آموزش های مرتبط با متریال رو هم کامل بخونم چون خودم اصلا ازین متریال های که به کار میبرم راضی نیستم
ممنون darklight
 

darklight

کاربر فعال
اتفاقا
Viscorbel Interior Lighting رو کامل خوندم خیلی کمک کرد بیشتر هم سعی کردم نحوه نور پردازیم رو بیشتر رو محیط شب بزارم
ولی به قول شما بهتره آموزش های مرتبط با متریال رو هم کامل بخونم چون خودم اصلا ازین متریال های که به کار میبرم راضی نیستم
ممنون darklight
viscorbel ها خوندنی نیست دیدنی هستن....
http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/
http://viscorbel.com/shop/creating-old-n-dirty-vray-material/
http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-1/
http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-2/
http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-3/
ولی در هر صورت امیدوارم موفق و مؤید باشی.
 

aminnazari70

New Member
تو این سایت موندم چرا همه یه حسی خاصی دارن :(
بله darklight عزیز
حق با شماست اونارو دیدم، نخوندم
ممنون از لطف شما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا