انیمیشن نمونه کار انیمیت در مایا

3danimator

New Member
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و اساتید محترم انجمن.
در لینک های زیر نمونه کارهای بنده که در زمان های فراغت و غیر کاری انجام دادم قرار دارد و از دوستان خواهشمندم که نظرات و پیشنهادات خود را درباره کار بنده بگویند که در انیمیت های بعدی ضعف ها و اشکالات کار خود را اصلاح نمایم.
با تشکر


http://www.aparat.com/v/ejLCp

http://www.aparat.com/v/lJ70p

http://www.aparat.com/v/GLOSf

http://www.aparat.com/v/1ZLTS

http://www.aparat.com/v/P9YFu
 

zzmm14

Active Member
با سلام
کاراتون رو همشون رو وقت نکردم ببینم.ولی اون چند تایی که دیدم خوب بودن.
حرکت شعبده باز یک مقدارکند بود . حرکت بال عقاب طبیعی نبودش.
ریگ کار هم با خودتون بود؟
در کل خوب بود.
موفق باشین.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
جالب بودن.
انیمیشن اولی اون تیکه که می خواد دستش رو از اون هشت پا جدا کنه بد بود
انیمیشن دومی پرش ها کلا خوب نبودن
انیمیشن سومی که کلا صدا و حرکت ها انگار ربطی به هم نداشتن
انیمیشن چهارمی که کلا تعطیل بود بنده خدا
انیمیشن پنجمی راه رفتن ها خیلی جالب نبود

در کل از اونجا که میدونم انیمیشن چقدر سخته میگن
ایــــــــــــــــــــــــول
 

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشی

خودت هم باید بدونی که یک سری تجربیات داری اما ضعفهایی هم هست. بزرگترین ضعفی که میشه بهش اشاره کرد بحث ِ زمانبندیه که خوب از سخت ترین بخشهای کار هست. حرکت ها اونجاهایی که باید سرعت لازم رو نداره. برای کسی که انیماتوری میکنه بسیار سخته که تشخیص بده کجا باید چه سرعتی رو داشته باشه به این دلیل که ما موقع انیمیت کردن بطور ِ ناخودآگاه برای اینکه جزئیات رو بهتر ببینیم حرکت ها رو کندتر از واقعیت اجرا میکنیم که بهش می گن انیمیت ِ زیرآبی یا UnderWater . برای عبور از این مرحله هم تمرین و زمان زیادی لازمه. نمی تونم بهت بگم اگه حرکت ها رو فیلم بگیری و اجرا کنی کمکی میکنه چون حرکتهای واقعی زمانبدی هاشون مناسب انیمیشن نیست برای همین پیشنهاد میکنم زیاد انیمیشن ببینی. یعنی خیلی ! این باعث میشه تا کامپیوتر ِ ذهنت با زمانبدی ِ یک سری حرکتها برنامه ریزی بشه و درک بهتری از حرکتهای فانتزی و زمانبندی انیمیشن پیدا کنی. بعد که به بحث بازیگری رسیدی میتونی از بازی کردن و فیلم گرفتن استفاده کنی و زمانبندی رو هم که از قبل یاد گرفتی بهش اضافه کنی. خیلی خلاصه میگم که ترتیب یادگیری انیمیشن اول داینامیک هست ( وزن و تعادل و ...) بعد اکت یا بازیگری یا همون Body Language و در آخر میمیک و لیپسینک. حالا بصورت موردی راجع به نکته هایی که توی کارهات دیدم صحبت میکنم :

شعبده باز : شما توی این انیمیت وارد بحث بازیگری شدی. نکته ی خیلی مهمی که باید توی این زمینه بهش دقت کنید اینه که انیماتوری "حرکت زدن" نیست بلکه "رسوندن یک حس" هست. ولی در این نمونه کاراکتر شما فقط حرکت می کنه و حس زیادی انتقال نمیده. زمانبندیش خیلی جای کار داره و همینطور بازیگریش. کاراکتر شما از اول تا آخرش خیلی یکنواخت از چپ به راست نگاه میکنه و از راست به چپ. بحث بازیگری خیلی مهمه واسه همین به این ویدئو بیشتر گیر میدم. "تعلیق" و "ضربه" در این کار وجود نداره. تعلیق یعنی اینکه کاراکتر در زمانهایی نیاز داره تا مخاطب رو در انتظار یک حرکت نگه داره اما توی این کار از اول تا آخر حرکت ها بدون مکث و استاپ پُشت ِ سر هم اتفاق می افتن. بحث ضربه هم یعنی در بعضی جاها نیاز هست که شُک یا یک حرکت شدید یا همون ضربه وارد بشه. مثال این دو مورد رو بذار بهت اینطوری بگم برای این ویدئو. شعبده باز گل رو داخل کلاه میگذاره، بعد یک مکث ، بعد حرکت ِ جادویی با چوبش به طوری که نشون بده داره با چوب داره نیرو یا جادویی رو به کلاه انتقال میده (ضربه) ، یک مکث کوچیک، ضربه ی بعدی بیرون آوردن ِ خرگوش از کلاه و ... . این کار خیلی جای ضربه داره که خودت با تجربه متوجه می شی کجاها باید انجامش بدی. برای درک بهتر منظورم حتما انیمیشن کوتاه Presto رو ببین یا اگر دیدیش بیشتر بهش دقت کن.

راجع به ویدئوی لیپسینک هم فقط اینو میگم هنوز خیلی جای کار داره و باید تجربه بیشتری بدست بیاری.

ویدئوی حرکت های فیزیکی - پُز های حرکتی در این کار خوبه فقط مشکلش توی زمان بندی و کمی تنوع هست. زمانبندی رو که اشاره کردم همون انگار حرکت زیر آب داره اتفاق می افته ، تنوع هم یعنی یک تفاوتی به گوشه کنار کارت اضافه کنی تا اینطور به نظر نیاد که انگار یک حرکت رو از اول تا آخر سیکل و لوپ کردی. مثلا جایی که جعبه رو با پشتش هُل میده، جایی هم حالتش رو عوض کنه و با پهلو این کار رو انجام بده. یا جایی که در حال کشیدن طناب هست هم به این صورت، کمی چرخش بدن به جهات مختلف و ... .
جزئیات خیلی به زیبایی ِ کار کمک میکنه. حرکت پریدن هم پزهای خوبی داره فقط زمانبندیش مشکل داره. بلند کردن وزنه از زمین هم یکم به دقت نیاز داره چون مرکز ثقل بدن باید جایی باشه که قادر به نگاه داشتن وزنه باشه و کمی اغراق و از دست دادن تعادل در بعضی جاها به زیبایی کار کمک خواهد کرد.


اگر این نکاتی که یادآوری کردم زیاد هست به این معنا نیست که کارت ضعیفه بلکه یعنی کارت خوبه و با توجه به یکسری اصول و قواعد و با تمرین حتما کارهات بهتر و بهتر خواهد شد. من راجع به ویدئوهایی که ضعیف باشن و بدونم انیماتورش خیلی مبتدی هست زیاد حرفی نمی زنم. بازم خسته نباشید میگم امیدوارم موفق باشی



 

3danimator

New Member
اقا ارمین ممنون از بزرگواری و لطفت که این نظرات خوبو ارزشمندو راجب نمونه کارام گفتی.نکته هایی که بهشون اشاره کردی واقعا مهم و از اصول خیلی حیاتی تو کار انیمیت هست.
البته این کارارو تو زمان های مختلفی انجام دادم نشد که روشون کامل وقت بزارم.سعی میکنم تو کارای بعدیم این نکته هایی که فرمودی رو بیشتر رعایت کنم.
و بازم ممنونم ازت که وقت گذاشتی و این نظرات و نکته هارو راجب انیمیت من نوشتی.
با تشکر
 

arminAnim

کاربر متخصص
خواهش میکنم. من هم از انیمیت دیگران یاد می گیرم و باعث میشه هم یکسری نکات برام یادآوری بشه و هم نکات جدید یاد بگیرم. به امید دیدن کارهای بهتر و بهتر از شما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا