بی بی کد نما مکعبی

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.یه نما زدم.به نظرم طراحیش بدک نشد.رندرها خیلی عجله ای شده.
سعی کردم یه جورایی دیکانستراکشن باشه. خونه های مکعبی پیتر آیزنمن الهام بخشم بود.
Max 2012
Autocad 2012
Vray , solidrock , siger shader , photoshop cs6 , خرت و پرت!!
attachment.php

attachment.php

 

پیوست ها

  • 10000.jpg
    10000.jpg
    757.4 کیلوبایت · بازدیدها: 53
  • 10001.jpg
    10001.jpg
    776.7 کیلوبایت · بازدیدها: 229
  • N0000.jpg
    N0000.jpg
    525 کیلوبایت · بازدیدها: 40
  • N0001.jpg
    N0001.jpg
    560.9 کیلوبایت · بازدیدها: 217

madmaster_3d

Well-Known Member
قشنگه عارف جون ولی شما با اینکه علمت زیاده تو مکس ولی کارهات مثل بقیه هستش . بعضی موقع ها هم که عجله ای میزنی کمتر. آسمون آبیه بارون میاد :eek:?! مدل قشنگه ولی تکسچراش حال نکردم
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
بارون و کمی آفتاب اگه دقت کنین رنگین کمان هم گذاشتم! اما راستیش رو بخواین تو پست یهو جو گیر شدم بارو ریختم تو کار!
مرسی از همه بچه ها.
 

max vray

کاربر VIP
سلام عارف جان منم با نظر حسام موافقم
نور ماشین بد ساختی.رندر شبت همه پرده ها یک رنگ و یک طرح هستش.
خوب تو یک معماری و دوست خوبم هم هستی پس دوست دارم درمورد طرحت با هم صحبت کنیم.
1.چجوری از اون طرح ایده برداشتی؟
2.برای ایده گرفتن از یک اثر باید بدونی هرمونوتیک اون اثر چی بوده پس نمیشه از رو فرم اون اثر الهام گرفت چون فرم پیکره ایی شکل گرفته از هرمونوتیک اثر هستش
3.جایگاه مبانی فلسفی و روانشناختی ادراک فضا رو در طرحت برام توضیح بده(این اسم یک کتاب هم هست)
چند روز پیش سعید پاکزاد گفت ایده کارش از مدرسه باهاوس بوده که ساده شده طرحش.اما ایا شعار مکتب باهاوس سادگی بود؟یا فرم تابع عملکرد؟یعنی فرمت برام مهم نیست بگو کارایش چقدره این کاملا حرفش از ساده بودن جداست.
اسما خیلی راحت هستش بگیم از یک سبک یا بنا ایده گرفتیم اما در اصل بسیار کار سختی و لازم به داشتن اطلاعات و تجارب فوق العاده زیاد هستش.
موفق و پیروز باشی :rose:
 

hossein j j

Active Member
سلام استاد، از طرحش خوشم اومد ، تبریک ...
ولی احساس می کنم رندرهای شب بهتر شده ، اگه اون نور ماشین اصلاح بشه!
یه سوال دیگه : فکر کنم ساختمون یه خورده کج هست به طرف جلو ، توی 2 تا از رندرهاتون پشت ساختمون رو هواست...
ولی کلا خوب شده و ازتون ممنونم بابت طرحی که گذاشتین ...
با سپاس فراوان ...
 

emadmax

Well-Known Member
سلام
طرح جالبی داره.

در مورد متریال شیشه در نمای روز ، یه تجدید نظری بکن.

در طبقه آخر زیر قسمت مربعی ، خالیه!؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از همه بچه ها
محمد من زیاد این چیزهای فلسفی که گفتی سر در نیاوردم. فرم مکعبی خوشم اومد زدم.حالا فلسفه چیه نمی دونم:rose:
در مورد رندر شب هم اون کشیدگی رو مثلا به خاطر اینکه سرعت شاتر دوربین تو شب کم هست گذاشتم:lol:
ماشین رو مطمئنم روی زمین هست شاید سایش خوب نشده.مطمئم.

متریال شیشه رو چند لایه کار کردم.هم رفلکت داره هم رفرکت و اینکه بعد از رندر توی پست لایه رفرکت رو با وی ری المنت refeaction filter تقویت کردم.
 

sallarmelli

Active Member
این برای ما خوبه
حنما خودت هم راضی هستی که این کار رو می ذاری
ولی ما از شما انتظار بیشتری داریم
در مورد معماری هم سطحی کار نکن
ممنون
 

saeedmagic

Member
کاره خوبی شده از طرحش خیلی خوشم اومد نمای قشنگی مخصوصا اون قسمتهایی که طرح چوبه من با دیدن اینطور نماها توی بافت شهری و نماهای یه شکل خسته کننده روحم شاد می شه...
خیلی ممنون از کاره زیبات
موفق باشی :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. احساس میکنم اگه از کارم دفاع نکنم ظلم شده.
ببینید دوستان من به این کار از 10 میدم 5 .ولی اینجوری که دوستان به چالش کشوندش نیست.
اگه موردی بپردازیم قبول دارم که بارون تو آفتاب نیست یا نور ماشین اون طور نیست
اما دیگه چی؟
بزارید نقاط قوت کارم رو بگم
- رنگ ها تا جای ممکن کنترل شدست.هیچ رنگی رو الکی و با صرف استقاذه از یه تکسچر استفاده نشده.تمامی تکسچرها کنترل رنگ شدن
- تا جای ممکن سعی شده رفلکت ها و شیدرها واقعی باشه.پس نمی شه بگین متریال خام هست
آسفالت که دیگه نیاز به گفتن نداره
- در مورد عکسهای بک گراند فکر نکنم مشکل پرسپکتیو داشته باشه. نقاط گریز با هم همخونی دارن
- حتی پرسوناژ هایی که استفاده شده هم معقول هستن. چه موضوعیت چه اندازه چه تون رنگی
- در مورد کادر بندی و ویو بندی هم تا جای ممکن از Camera Correction استفاده نکردم تا شبیه چشم واقعی انسان بشه.
- تمامی رفکلتها کنترل شده هست.
- اگه پرده بد شده ببخشید میگم انتظار نداشتین که هر طبقه یه نوع پرده گول منگولی مجزا نصب میشد.
حتی اگه دقت کنین هیچ کدوم از طبقات پرده یه شکل نداره.
- شیشه کاملا واقعی هست.هم رفکلت داره هم رفرکت.وقتی از پائین نگاه کنیم تو این ویو مسلما چنین رفلکتی رو تو دنیای واقعی نمی بینیم.
- هر طبقه یه پلان مجزا داره.
- نمای حجمی کار شده و یه دیوار صاف نیست.حالا شاید فلسفه معماری ندونم اما می دونم از حجم های مزخرف کوچه خیابون که یه سطح صاف یا یه دایره مسخره رو روی نما میندازن بهتر شده.
- حتی شیدر تمامی پرده ها عوض شده که طوری بشه که الان می بینید.
سایت پروژه توی ناهار خوران گرگان هست.چون طبیعت واقعی اونجا همینشکلی هست این بک گراند رو گذاشتم.


نقاط ضعف
یه مقداری اوربرایت شده که تا حدی عمدی هست.
اطراف خیلی ول شده.
بارون تنافص با هوای آفتابی
نرده طبقه آخر یه خورده جلو اومده
رندر شب نور ماشین خراب شده.
کار کم دیتیل هست.خب چون قصد من مکس نبود.به طرف طرح کامل تحویل دادم پولمو گرفتم.سه بعدی هم برای چنین پوروژه ای قابل قبول هست.متاسفانه وقتی من یه کار خوب هم بزنم این هم بزنم کارفرما متوجه نمیشه و میگه مثلا چرا سایه سیاه شده و وقت کل کار 1 روز هست شما قضاوت کنین.بله اگه برای همین نما 10 روز وقت میزاشتم شاید بهتر از این میشد اما .......



 
آخرین ویرایش:

ROHAM WEB

Well-Known Member
سلام
من هم در مورد معماری -هیچ چیز-(به معنای واقعی کلمه):green:نمی دونم پس ترجیح می دم در مورد مدل نظری ندم اما رندرها بنظرم رندر شب خیلی خیلی بهتر از رندر روز بود.رندر روز بعضی قسمتهای رو به نور کاملا سوخته .در مورد تکسچر بنظرم باید از تکسچرهای تایل ایبل استفاده می کردید یا حداقل این تکسچر رو خودتون با فتوشاپ خط تایل رو می گرفتین.یا هم اینکه آنرپش می کردین .:-?
ماشین هم همونطور که خودتون گفتین سایشش با زمین خیلی کمه .
موفق باشید:rose::rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. مرسی روهام جان.عمدا تایل نکردم کارو.چون می خواستم یه دست باشه بتن کارم.
مرسی از نظرت.

کاره خوبی شده از طرحش خیلی خوشم اومد نمای قشنگی مخصوصا اون قسمتهایی که طرح چوبه من با دیدن اینطور نماها توی بافت شهری و نماهای یه شکل خسته کننده روحم شاد می شه...
چوبکاری میکنی سعید جان.من هنوز روی مبلی که ساختی و رندر گرفتی لم دادم و دارم استراحت میکنم!! استاد مایی.:rose:
 

max vray

کاربر VIP
سلا مجدد.
حس میکنم باید بازم کمی حرف بزنم و از همه شرمندم بخاطر پر حرفیم.
1. دوستان همونطور که دیدین من درمورد خود طرح حرفی نزدم و هرچی گفتم درمورد تاویل بود و اینکه طریقه درستی بود یا نه که به جایی نرسید.
2.و اما خود طرح. من 2 نمره از عارف به کارش بیشتر میدم و 7 میدم چون خواناست و با کم حرفی داره پیام خودش میرسونه مثل اثار پل کلی.
3.رندر هم بازاری هستش و کمی از حد بازار بالاتر هم هست.
قبل اینکه این کار تحلیل کنم یک موضوعی بد نیست بگم.
دوستان من هر کاری نقد میکنم سعی میکنم چند خط توضیحات بدم تا نقد من سازنده باشه نه اینکه فقط بگم خوب یا بد پس خواهش میکنم اگه نظری رو کاری میدین کمی توضیحات بدین چون اون فرد برای خلق اثر وقت گذاشته شما هم کمی وقت بزارین و توضیح بدین ممنون از همه.
خوب نقاط قوط طرح
1.سادگی در عین زیبایی
2.اجرایی بودن
3.نسبتا نو ولی کاملا با خطوط قوی
4.استفاده از متریال گرم و سرد در کنار هم و خیلی نقاط قوت دیگه
نقاط قوت سه بعدی
1.زاویه خوب دوربین
2.بکگراندهای نسبتا خوب
3.پرده پشت شیشه و بارون(ایده های خوب)
4.پرسوناژ مناسب
5.نور پردازی و شیدرینگ مناسب
نقاط ضعف با عکس نشون میدم.
و حالا این قسمت صحبت عارف جان که با من بود
- اگه پرده بد شده ببخشید میگم انتظار نداشتین که هر طبقه یه نوع پرده گول منگولی مجزا نصب میشد.
پرده یک شکل و یک رنگ و یک اندازه سناریو قوی بنظر نیست.
- نمای حجمی کار شده و یه دیوار صاف نیست.حالا شاید فلسفه معماری ندونم اما می دونم از حجم های مزخرف کوچه خیابون که یه سطح صاف یا یه دایره مسخره رو روی نما میندازن بهتر شده.
...مرسی...
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    496.2 کیلوبایت · بازدیدها: 9
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرسی از مجمد واسه وقتی که گذاشتی.:rose:
ایکاش همه( یکیش خود من ) برای کار بچه ها اینقدر ریز بین بشیم و وقت بزاریم.مرسی

بهزاد جان این بارون رو با پلاگینMistical ساختم.فقط موقع کار کردن باید اینترنت قطع باشه واگرنه کرکش لو میره.

 

K.D.G

Member
سلام عارف جان خسته نباشی کارت خوبه..... میتونس بهتر شه

نور اصن پخته نیس
به نظر من بیشتر از رفرنس استفاده کن

شیدر کار مخصوصا آسفالت خوب نی اون همه رفلکت نداره...پیشنهاد میکنم کارای نومون ورک شاپ رو واسه وری نگاه کنی..

تناسب طبقات اصلا منطقی نیست نسبت به هیکل آدم های پایین....

یه چی که تو اکثر کارات میبینم اینه که هارمونی رنگ رو رعایت نمی کنی ...... هر رنگی کنار هم جالب نی..

سایز تکسچر ها هم بزرگ شده .....

مثلا هارمونی نور گرم و سرد +تناسب ها :
04.jpg
 
سلام عارف طرح نمات خیلی قشنگه تبریک می گم منم قبلا تو این سبک شبیه همین طراحی کرده بود فقط کنسول هام اختلاف عمق داشت به نظر من از حرکتی که تو نمات رو دوست نداشتم اون مربع ها بود من دوست داشتم شیار طولی می دیدم
ترکیب متریالت خیلی قشنگه امیدوار باش با همین متریالا اجرا شه
در مورد رندر هم که صحبت کردین و خودت هم نقاط ضعف و قوتتو می دونی
در مورد رویکرد باوهاوس هم میشه گفت تاثیرشو تو معماری و طراحی میشه دید در واقع استادای باوهاوس به دانشجو هاشون یاد می دادن که هر چیزی که عملکردی هست رو طراحی کنن ولی ضوابطشون تنها همین نیست مینیمالیسم جزوه ویژگی هاشون بوده در واقع
هر یک از معماران برجسته تقریبا توضیح و توجیه متفاوتی واسه اصول خودشون داره واین که روی اصول خاصی پایبند باشیم ثابت خواهیم ماند و اینه که معماری رو شیرین کرده و مهم اینه که با این اصول و طرز فکر بهترین ارائه رو داشته باشیم :green: ویکی پدیا :green:
 

YAHYA2011

Member
کار بسیار زیبایی شده...
نقاط قوت: آسمان و پرسپکتیو صحیح / تناسب رنگ / معماری در خور تحسین
توی اون رندر که عکس تپه و جاده افتاده توی شیشه ی پایین آپارتمان، خیلی کار جالبی شده
درود بر تو

من یک سوال دارم همینجا میپرسم، اگر هم بی موقع بود شرمنده و مدیران محترم پاکش کنن

من ار hdri استفاده میکنم ، ولی همون طور که توی تصویر با فلش نشون دادم هر کاری میکنم این فاصله کم نمیشه
میخام بجسبه به اون زمین چمنه که دیگه سیاه نباشه اون فاصله ی ما بین
منون میشم راهنمایی کنید
 

پیوست ها

  • Snap_2012.03.12_20h56m33s_001.png
    Snap_2012.03.12_20h56m33s_001.png
    453.6 کیلوبایت · بازدیدها: 9

جدیدترین ارسال ها

بالا