بی بی کد نمای مسکونی شهسوار

men

Well-Known Member
سلام به همه:oops:

محمد 7 ساله از کپورچال.

vray 1.5
max 2010
render time 56 min

ممنون میشم راهنماییم کنید.
 

پیوست ها

  • 56 copy.jpg
    56 copy.jpg
    1 مگایابت · بازدیدها: 133
  • DSC00161.JPG
    DSC00161.JPG
    316.8 کیلوبایت · بازدیدها: 63
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
سلام

اول انو گو فقط تری دیش با هات بوده یا طراحیش هم با تو بده.

جا کار اره مخصوصا طراحیش

کارت خوبه ایشا الله بهتر هم میشه.
 

h.khafan

Active Member
سلام از نظر 3 دی خوب شده ولی یکم حواست رو روی تکسپرینک بکگراند بیشتر کن چند تا سوتی داره، یه سری از جاهای کار هم اور اکپوز شده (زیاد نورانی شده!) طراحی نما جای کار داره بسیار..تکسجر روی نما هم به نظر من به درد نما نمیخوره...
پنجره ها رو هم سعی کن منحنی در بیاری اگه نما انحنا داره...


شاد باشی
 

men

Well-Known Member
سلام ممنون بابت نظراتون.
پنجره ها رو بلد نیستم منحنی کنم.یعنی وقتی پنجره آمادست و صافه چطور منحنیش میکنن؟همش واسم سوال بوده که مثلا پنجره های خود مکسو چطور منحنی میکنن.مثلا اگه یه راهی جز طراحی دستی داشت چقد خوب میشد.مثلا ffd
3d با من بوده
رندرو png سیو کردم و بکگراندو توو فوتوشاپ دادم.
ممنون که راهنماییم کردین.
 

h.khafan

Active Member
راه هم داره عزیز... به پنجرت یه مودیفایر tessellate بده ... میبینی ک مدلت سایدیواید میشه و یکم به هم میریزه ...یعد باید بهم ریختگیه مدل رو با پارامتر tension درست کنی!(روی 0 بزاری درست میشه!) iteration رو هم روی 2 یا 3 یا 4 بزار (با توجه با نیازت به نرم تر شدن حجم و دقت بیشر) در اخر هم یه مودیفایر Bend بده و خمش کن...تمام.

موفق باشی
 

men

Well-Known Member
وای پسر ممنون.خیلی کمکم کردی.همش واسم سوال بود.با این روشی که یادم دادی فوق العاده راحت بند میشه.1دنیا ممنون.ایشالا بتونم جبران کنم.:rose::oops::oops:
 
آخرین ویرایش:

Mohammad

Member
ایراد هارو دوستان گفتن ، روی فضا میشد بیشتر کار کنی و ...

محمد 7 ساله از کپورچال.

اینو از کجا آوردی ؟ میشه توضیح بدی ؟ من یکم سوال تو ذهنم ایجاد شده ...
 
  • Like
Reactions: men

men

Well-Known Member
سلام.همینطوری شوخیه دیگه.:wink:
مثل برنامه کودک ک بجه ها کاراشونو میفرستن.:lol:
محض خنده بود فقط.:rose:
اگه ناراحتت میکنه برش میدارم دوست خوبم.
 
سلام سعی کن به جزییات دقت کنی مثلا کف تراس هارو ببند یا دامپا سقفو با مدل در میاوردی نه با متریال سازی
نما رو عملا کاور کردی و روش المان یا حجمی نزدی
پنجره upvc رو فکر نمی کنم بشه قوس دار کردی بعد دیگه نمیتونی بازش کنی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از بابت کارتون.
بزارین چندتا نکته رو با هم بررسی کنیم.
معمولا وقتی نما درست میشه و میگن طرح بزن خیلی سخت میشه کار! چون نمیشه توی حجم کار تغییر ایجاد کرد
طرح شما چه ویژگی داره؟ کارفرما خواست ارزون باشه؟حداقل میتونستین از چند رنگ رنگ استفاده بکنین
تیپ پنجره ها جالب نشده.نمیدونم مدل واقعیش هست یا فقط طرح اینطوری هست؟
به طراحیش از 10 میشه 3 داد
اما در باره مکس
زاویه خوب هست اما ماشین و آدم مانع از دید میشه.
وقتی ما از پرسوناژ استفاده میکنیم که گوشه کار خالی نباشه و به درک اشل کار کمک منه
اما وقتی این رندر رو بدون شرح بزارین جلوی بیننده میگه تبلیغ اتوموبیل هست
برای کارهای اکستریور لازم نیست حتما داخل خونه رو بسازین! شیشه ها رو رفلکت بکنین یا اگه شیشه میکنین رفلکت متوسط بدین.حالت شیشه رو 100 درصد بزارین.اما به شیشه حالت fog color رنگ مایه بدین.
نورپردازی خوب شده.اما فضا مرده شده؟ میدونین چرا؟
1- نور خیلی اوربرایت شده.یعنی اینکه نقطه سفیدی دارین که توش هیچی معلوم نیست.انگار توی فتوشاپ ماژیک سفید روش کشیدین.
2- رنگ آبی خیلی روی کار غلبه کرده.چون وقتی آسمون فیزیکی میدیم به کار رنگ آبیش رو کل کار پخش میکنه
3- فضا کنتراست نداره.فقط سفید شده و خیره شدن به مدت زیاد باعث سر درد میشه.باید کننراست بدین.نقاطی تاریک نقاطی روشن
اما این نکته رو فراموش نکنید که توی سفید ترین و سیاه ترین نقطه تصویر باید دیتیل مشخص باشه.
شما توی یه روز آفتابی شدید به سطح سفید دیوار بخوره چه بازتابی داره؟ اینقدر تمرین کنین.تا عین چیزی که چشمتون می بینه رو به تصویر بکشید
4- شیدر ها خیلی خام هستن.معلوم نیست متریال سنگ هست کانکریت هست یا ...
برای اینکه وقت برای متریال نزارین می تونین از متریال های آماده اورموشن archshader یا SIGERSHADERS V-Ray Material استفاده بکنین
5- نتونستین با color mapping ارتباط برقرار بکنین
6- گل و گیاه تو کارتون نیست
7-آسمون خیلی بی روح شده.اصلا ابر نداره.4 تا پرنده خیلی توی دید بصری تاثیر داره

و اما بعد از این همه غر غر من!! پیشنهاداتم.
1- تا می تونین آرشیوتون رو قوی کنین.یه سه بعدی کار وقتی موفق هست آرشیوش کامل باشه
2- تا می تونین از سایت هایی مثل evermotion.org کارهای تاپ گالری رو دانلود کنین بادقت نگاه کنین و بررسی کنین چطور ساخته شده.
3- می تونین از همین سایت بخخش آموزش مکس استفاده بکنین
بنده حقیر آموزش وی ری دارم که لینکش توی امضام هست
با آرزوی موفقیت روز افزون.
 

men

Well-Known Member
ممنون بابت راهنمایی های دوستانتون.
سعید پاکزاد عزیز:
حق با شماست اصلا انگار وقت واسه مدلش نزاشتم.حتی تراس ها کف نداره که نور واسه خودش از زیر نزنه بیرون.
دامنه سقف هم فقط مت دادم رفت پی کارش.
اصلا دیتایل ندادم.
رو نما المان داشت کارفرما گفت حذف شه و فقط دو نگ سنگ بشه.
ممنون سعید جان بابت راهنماییات:rose:


عارف عزیز:

من همیشه نکته های vray تون رو دنبال میکردم ولی خب شاگرد خوبی نبودم و نتونستم درست بکارشون ببندم.
تیپ پنجره ها هم فقط فریمشو همینطوری توو آرشیوم داشتم فکردم این قشنگتره که مثل اینکه نبود.
ماشین:حق با شماست ولی واسه اینکه محیطی واسه کار نسازم,1ماشین گذاشتم که دید کارو کلا ببنده و png سیو کردم که بکگراند نداشته باشه و توو فوتوشاپ اضافه کردم که اونم با مثل اینکه خوب نشد.حتی سوتی هم داشته که بچه ها لطف کردنو گشزد کردن.
داخل خونه:معمولا کارای اورموشن رو دنبال میکنم و توو 1رندر از کاراش این پلتیکو زذه بود منم فکردم شاید جالب شه اگه 1پرده رو بردارمو بزارم نور بره توو و...

این نکته ایی که شما معمولا خیلی هارو راهنمایی میکنید ( توی سفید ترین و سیاه ترین نقطه تصویر باید دیتیل مشخص باشه ) رو همش میخام بکار بگیرم ولی نمیشه,شایدم(حتما)دقتم پایینه.
شیدرها:بله دقیقا خیلی ضعیف شده.چ
color maping:اول ازش استفاده کردم ولی دیدم هرکاریش میکنم بدتر میشه بیخیال شدم.
آسمون:من نمیدونم این پرنده ها رو چطور میزارن توو کار.فکنم با فوتوشاپ باشه که من stock اش رو ندارم.چند تا مدل از دایناسور دیمترودون دارم که خیلی تابلو میشه اگه بزارمش.

ممنون عارف جان که انقد وقت گذاشتی و با راهنمایی های خوبت کمکم کردی:rose:
 

m.n1362

Member
سلام خيلي خوب شده ..كارت خوبه ولي متريالات خوب نيستند از جدول خوشم اومد..موفق باشي.
 
  • Like
Reactions: men

men

Well-Known Member
سلام.ممنون رفیق m.n136

سلام پوریا جان.ممنون ک نظر دادی.خب چندتا نمونه هم میگفتی.من سعی کردم مشکل نداشته باشن.چون از کد زدم ساختمونو.محیطم که نساختم واسش شاید مقیاس پرسون منظورت باشه اونم فک نکنم چون 1 باکس کشیدم توو صحنه بعد حدودا اندازه اون پرسونمو اسکیل کردم.ممنون
 

poriaabaci

Member
سلام مجدد ببین دوس جون الان ماشینت خیلی بیشتر از ساختمون میزنه تو چشم اگرم اسکیلش درست باشه ولی بازم به نظرم توجه رو سمت خودش میبره....یخشید فوزولی میکنم:green:
 
  • Like
Reactions: men

men

Well-Known Member
نه آقا دور از جون شما استاد مایی.حق با شماست,انگار تبلیغات گلفه.اصلا ساختمون توو چشم نیست.میخام ادیتش کنم.راهنمایی های شمارو بکار بگیرمو نتیجه رو بزارم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا