نماد مخابرات هفته آينده باز مي‌شود

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


به دنبال توقف نماد مخابرات به دليل اعلام EPS از سه هفته اخير در بورس تهران، اعلام خبر مشكل پروانه بهره‌برداري اين شركت بار ديگر تب و تاب فعالان بازار سهام را برانگيخت تا آنجا كه آنها بر اين باورند كه بروز ابهامات و اخبار از پيش تعريف نشده براي اين سهم، همواره مخابرات را در بورس به علامت سئوالي بي‌جواب تبديل كرده است و در اين راستا نه تنها وزراي مربوطه و مسئولين امر جوابگوي اين ابهامات نيستند بلكه با چانه‌زني‌هاي مخالف يكديگر، شيب تند ابهامات مخابرات را تندتر و تندتر كرده‌اند.

بر اين اساس مالمير در گفت‌وگو با ايلنا گفت:‌ پروانه فعاليت شركت مخابرات قبل از عرضه اوليه، به بازار منعكس‌ شده است اما بر اساس ماده 11، درصدهايي به عنوان حق درآمد دولت بايد به سازمان تنظيم مقررات راديويي پرداخت شود. بر اين اساس وزير ارتباطات اسبق(سليماني) نامه‌اي به شركت مخابرات ارائه كرد و تخفيف‌هايي براي شركت‌هايي مانند ايرانسل قائل شده بود.

وي افزود: شركت مخابرات بر اساس نامه وزير، پيش‌بيني مبالغي كه بايد به سازمان تنظيم راديويي پرداخت مي‌كرد را انجام داد و در آن زمان به بازار سهام منعكس كرد.
رئيس نظارت بر ناشران بورس اوراق بهادار ادامه داد: اواخر شهريور ماه به بازار اطلاعيه‌اي ارائه داديم كه در آن، بر اساس نامه وزير ارتباطات مبلغ A و B ريال بابت تلفن همراه ثابت پيش‌بيني شده است و مبالغ A و B ريال كمتر از مبالغي است كه بايد پروانه فعاليت ارائه شود.
اين مقام مسئول به تصميم وزير ارتباطات جديد در مورد پروانه مخابرات اشاره كرد و گفت: وزير ارتباطات جديد در پروانه فعاليت براي شركت‌هايي مانند ايرانسل و ... تخفيف قائل نشده است. لذا بايد پروانه فعاليت تطبيق داده شود.

مالمير دليل توقف نماد مخابرات را اعلام EPS دانست و گفت: ‌بر طبق اطلاعاتي كه ازمخابرات به سازمان بورس ارائه شده است EPS اين شركت بالا رفته و به اين دليل نماد مخابرات متوقف شده است.
به گفته حمزه مالمير جزئيات اطلاعات EPS مخابرات ابهاماتي دارد كه بايد برطرف شود و در صورت ابلاغ اين اطلاعات به سازمان بورس نماد مخابرات باز خواهد شد.
وي گفت: تا دو روز آينده اطلاعات مخابرات به سازمان ارائه مي‌شود و هفته آينده نماد مخابرات باز مي‌شود.







منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا