Amir_edius
Member
نمابندی یا دکوپاژ
گاهی به هنگام فیلمبرداری است که بهترین سکانس های ویدئو به دست می آید .
از این جهت داشتن یک نمابندی بسیار دقیق می تواند مانع از آن بشود که فرصت هایی که برای تهیه سکانس بهتر پیش رویتان قرار می گیرند نادیده بگیرید .
ولی اگر به عکس ، فیلنامه مصور شما بیش از حد گنگ باشد ممکن اسا که بی نظمی کارتان را لنگ کند .
هیچ کاری از فیلمبرداری کردن از نماهای گنگی که تعمق کافی در اطرافشان نشده است دشوار تر نیست .
نقش یک نمابندی در برابر چشم قرار دادن کلمات ( که می تواند خلاصه ای باشد از آنچه که سعی دارید به تماشاگر بگویید ، یا متن دقیق گفتار و یا آنچه مجری در برابر دوربین خواهد گفت ) و فیلنامه مصور است .
لزومی هم ندارد که نمابندی شما به کاملی و پیچیدگی یک تصویر مصورنامه حرفه ای باشد .
ولی باید یک درک کلی از آنچه که می خواهید منتقل کنید را به دست بدهد .
دکوپاژ شما همچنین باید طرح کار شما باشد و ترتیب فیلمبرداری از سکانس های مختلف را تعیین کند .
اگر چه که در اکثر موارد ، از آنجایی که مجبورید به تدریج پیش بروید و در نتیجه ، سکانس ها را با ترتیب تعییین شده فیلمبرداری کنید ، یک فیلنامه مصور ساده می تواند برایتان کافی باشد .
با این وجود در یک تولید حرفه ای تر ، خیلی چیزها ممکن است موجب شوند که شما به کلی ترتیب از پیش تعیین شده را کنار بگذارید . مثلا ممکن است از یک محل واحد در چند صحنه مختلف استفاده کنید .
بنابراین در اختیار داشتن یک نمابندی حاوی مشخصات و ترتیب فیلمبرداری نماها و شمارهگذاری شده برای تسهیل مونتاژ لازم است .
دکوپاز را در یک کار حرفه ای معمولا کارگردان به همران دستیار یک خود و برنامه ریز انجام می دهند که ممکن است چندین روز طول بکشد .
گاهی به هنگام فیلمبرداری است که بهترین سکانس های ویدئو به دست می آید .
از این جهت داشتن یک نمابندی بسیار دقیق می تواند مانع از آن بشود که فرصت هایی که برای تهیه سکانس بهتر پیش رویتان قرار می گیرند نادیده بگیرید .
ولی اگر به عکس ، فیلنامه مصور شما بیش از حد گنگ باشد ممکن اسا که بی نظمی کارتان را لنگ کند .
هیچ کاری از فیلمبرداری کردن از نماهای گنگی که تعمق کافی در اطرافشان نشده است دشوار تر نیست .
نقش یک نمابندی در برابر چشم قرار دادن کلمات ( که می تواند خلاصه ای باشد از آنچه که سعی دارید به تماشاگر بگویید ، یا متن دقیق گفتار و یا آنچه مجری در برابر دوربین خواهد گفت ) و فیلنامه مصور است .
لزومی هم ندارد که نمابندی شما به کاملی و پیچیدگی یک تصویر مصورنامه حرفه ای باشد .
ولی باید یک درک کلی از آنچه که می خواهید منتقل کنید را به دست بدهد .
دکوپاژ شما همچنین باید طرح کار شما باشد و ترتیب فیلمبرداری از سکانس های مختلف را تعیین کند .
اگر چه که در اکثر موارد ، از آنجایی که مجبورید به تدریج پیش بروید و در نتیجه ، سکانس ها را با ترتیب تعییین شده فیلمبرداری کنید ، یک فیلنامه مصور ساده می تواند برایتان کافی باشد .
با این وجود در یک تولید حرفه ای تر ، خیلی چیزها ممکن است موجب شوند که شما به کلی ترتیب از پیش تعیین شده را کنار بگذارید . مثلا ممکن است از یک محل واحد در چند صحنه مختلف استفاده کنید .
بنابراین در اختیار داشتن یک نمابندی حاوی مشخصات و ترتیب فیلمبرداری نماها و شمارهگذاری شده برای تسهیل مونتاژ لازم است .
دکوپاز را در یک کار حرفه ای معمولا کارگردان به همران دستیار یک خود و برنامه ریز انجام می دهند که ممکن است چندین روز طول بکشد .
آخرین ویرایش: