نقص امنيتي در بانك اينترنتي كاهوت

Salar

Active Member
يك نقص امنيتي در بانك امنيتي كاهوت (CAHOOT) باعث شده كه مشتريان اين بانك بتوانند به حساب‌‏هاي همديگر دسترسي داشته باشند.

به گزارش از ايلنا، اين سايت كه توسط بانك ABBEY انگلستان اداره مي‌‏شود، روز پنج شنبه گذشته به مدت 10 ساعت تعطيل شد تا تعميرات فوري بر روي آن انجام شود.

مسوولان اين بانك مي‌‏گويند: مشكل سايت به كلي رفع شده و هيچ خطري مشتريان را تهديد نمي‌‏كند.

كاهوت، به خاطر اين نقص از مشتريان خود پوزش خواست و اعلام كرد: در مدتي كه اين نقص فني در سيستم وجود داشته، هكرها نتوانسته اند پول موجود در حساب افراد را جابه‌‏جا كنند.

بي بي سي، خبر اين نقص فني را بعد از آن منتشر كرد كه يكي از مشتريان اين سايت به طور محرمانه به بخش تحقيقات اين سازمان گفته بود او به راحتي توانسته با وارد كردن ID به حساب ديگر مشتريان دسترسي پيدا كند.

گفتني است، بانك اينترنتي كاهوت، 650 هزار مشتري دارد و چهار سال پيش راه اندازي شد.

تيم ساوير، رييس بانك كاهوت گفت: اين مشكل در جريان ارتقاي سيستم كه حدود 12 روز پيش صورت گرفت، اتفاق افتاده است.

اگرچه به خاطر سالم ماندن حساب كاربران وجه اين بانك چندان خدشه‌‏دار نشده است، كارشناسان هشدار مي‌‏دهند: در صورت تكرار چنين وقايعي مردم اعتماد خود به كاهوت را از دست خواهند داد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا