نقش جست‌و‌جو‌گر عكس‌ در رقابت ياهو و گوگل

AliReza26

Active Member
نبرد موتورهاي جست‌و‌جو‌گر چهره تازه‌اي به خود گرفته، ارائه امكان جست‌و‌جوي عكس كه گوگل و ياهو پيشتازش بودند، اين رقابت را داغ‌تر كرده‌ است.

به نوشته روزنامه «يو‌اس‌اي‌ تودي» كايزاد گوتلا از شركت Nielsen/Net Ratings مي‌گويد: مرورگر ديگر جاي دايره‌المعارف را گرفته است و مردم به كمك جست‌و‌جو‌گرها براي پروژه‌هاي علمي، تكاليف مدرسه و دفترچه خاطراتشان به دنبال عكس مي‌گردند.

بنا به اعلام ياهو، از زمان به ‌راه‌اندازي موتور جست‌و‌جو‌گر عكس، استفاده از اين فناوري 18 برابر شده است، ولي ياهو اعلام نكرد كه ميزان مراجعه ماهيانه كاربرانش چقدر است. اما در ماه مارس بيش از 12 ميليون نفر از طريق گوگل به جست‌و‌جوي عكس پرداختند. گوگل اين سرويس را بيش از 2 سال پيش راه انداخت ولي در سه ماه نخست سال جاري ميلادي كاربران 752 ميليون عكس را به كمك موتور جست‌و‌جو‌گر گوگل مشاهده كردند كه تقريبا دو برابر پارسال است. پژوهشكده Forrester اعلام كرد كه بازار جست‌و‌جو‌گرها كه اكنون 7/2 ميليارد دلار است تا سال 2008 به 6/5 ميليارد دلار بالغ خواهد شد.

منبع : http://www.tebyan.net/Subscribe/Art...mputer/news/computer_news.aspx?id=1201&Kod=MC
 

جدیدترین ارسال ها

بالا