sorooshpardaz
Member
در دنیای صنعتی و تکنولوژیکی امروزی خیلی از کمپانی ها معتقد هستند فعالیت و تمرکز بر روی برند سازی اهمیت بیشتری نسبت به فعالیت بر روی تولید محصول دارد. زیرا هر چقدر هم در تولید قدرتمند شوید اگر نتوانید برند شوید محصولات و خدمات شما جایگاهی در بازار پیدا نخواهد کرد. در زمان انقلاب صنعتی تمام راز موقیت در تولید انبوه بود اما در تجارت مدرن خیلی معتقد هستند که برند حرف اول را میزند و خواهد زد. خیلی از کمپانی در دنیا وجود دارند که اصلا کار تولید را انجام نمیدهند اما بدانید موفقیت از آن کسانی هست که صاحب نام برتر یا برند میباشند. با ما همراه باشید...
مفهوم برند
طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، مارک، برند یا نمانام،یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است
استیو سسیل برندینگ را اینگونه تعریف میکند:
برند یعنی عهد و پیمان و برندسازی یعنی آن چه از عهد و پیمان شما برای مشتریان باقی می ماند.
برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در تجارت است.برندینگ به معنای تعریف شخصیت برای محصول مورد نظر پیش از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است.
همچنین بسیاری از مردم تصور میکنند برندسازی موفق یعنی به دست آوردن توجه دیگران در حالی که اینطور نیست. برندسازی یعنی محصول شما تنها راه حل برای مشکل میباشد .زمانی که به جایگاه یکتا رسیدید دیگر کسی نمیتواند جایگاه شما را در خطر قرار دهد٬که به این معنا است مشتریان با خیال راحت و علاقه حاضر به هزینه برای دسترسی به محصول یا سرویس شما میباشند.
تبلیغات یکی از بال های برند سازی
از صنعت تبلیغات به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای معرفی و شناساندن خدمات، محصولات هر شرکت یاد می شود که تحقق این اصل مهم به کار علمی، کارشناسانه و تخصصی نیاز دارد. در برند سازی نیز باید به تناسب بازار هدف و نوع فعالیت باید تبلیغ مناسب و در خور آن انجام شود.
برندسازی اینترنتی
برندسازی اینترنتی یعنی بهره برداری تخصصی از بستر اینترنت در راستای برندسازی. بر خلاف تصور عموم، برندسازی اینترنتی علم بهره برداری از موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی نیست، چرا که اینها صرفاً ابزار هستند. برندسازی اینترنتی یکی از تکنیکهای مدیریت برند است که از وب سایت به عنوان رسانهای به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین استفاده میکند. طراحی سایت , سئو و بهینهسازی سایت، سوشیال مارکتینگ، بلاگها، بنر های اینترنتی و تولید ویدئو های تبلیغاتی آموزشی به منظور بازاریابی اینترنتی از متد هایی هستند که در رابطه با اهداف برندسازی اینترنتی به کار گرفته میشوند.
ابزار تبلیغات در حوزی برندینگ
تبلیغات اینترنتی به استفاده از محیط اینترنت بعنوان یک راه ، کانال و وسیله ارتباط برای فرستادن تبلیغات در محیط وب اشاره دارد ، به زبان دیگر ، تبلیغات اینترنتی را بدین شکل تعریف نمودهاند: نشان دادن اشکال ، نامها و علائم تجاری ، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در محیط سایت های (پایگاه های) پر بیننده اینترنت ، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند (وب سایت صدا و سیما ۲۰۰۲ ) .
طراحی سایت
اولین گام و مهمترین گام در برند سازی امروز طراحی سایت میباشد با گسترش تکنولوژی و دنیای IT اهمیت طراحی سایت روز به روز از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار میشود امروزه ویترین معرفی محصولات و خدمات تمامی ارگان ها و نهاد های تولید کننده هر نوع خدمات و محصولات وب سایت آن میباشد.
سئو
اما اگر تمامی رقبای شما اقدام به طراحی سایت کردند آنوقت جایگاه شما در نمایش موتور های جستجو کجاست؟ برند شما در کجا معرفی میشود؟آیا در رتبه ی نخست قرار دارید یا به صفحات آخر منتقل شدید ؟ بهینه سازی سایت (سئو) شما را به رتبه های برتر گوگل نزدیک میسازد.
ابزار تبلیغات طراحی گرافیکی
طراحی لوگو
نشانواره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی به تحریر در آمده است یا به صورت ویژه اما خوانایی طراحی شده است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین ویژگی های سازمانها و... را شرح میدهد.
کاتالوگ
کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در واقع طراحی کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند مثلا شرکت های مخابراتی و ...را بازی می کنند. کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.
بورشور
طراحی بروشور نوعي تبليغات چاپي است كه هدف آن ترويج اطلاعات يا تبليغ يك محصول يا خدمات است طراحي يك بروشو مستلزم شناخت اصول اساسي تبليغات، نوشتن، متن آگهي و توليد است.
سررسید
به زبان ساده چاپ سررسید یا سالنامه همان دفترچه یادداشت روزانه است با این تفاوت که هر صفحه آن دارای تاریخ میباشد . البته امروزه بر اساس کاربردهای فراوان در رشته های مختلف کاری انواع مختلف سررسید به وجود آمده اند که در زیر به شرح آنها میپردازیم ؛ همچنین به خاطر کاربردی بودن سررسید و همچنین عمر طولانی ( یکسال ) میتواند به عنوان یک محصول تبلیغاتی بسیار سودمند نیز مورد استفاده قرار گیرید .
کارت ویزیت
کارت ویزیت در کلامی کوتاه ابزاری است برای معرفی شما و بعد از آن ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این نقش را برعهده دارد و کار دیگری برای شما به صورت مستقیم انجام نمیدهد.
طراحی کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم بکا ر نمی آید . اما از آنجا که اولین مرحله تماس شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط کارت ویزیتتان می باشد و با توجه به این نکته که برخورد نخست همیشه در یاد ها خواهد ماند، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را عهده دار خواهد بود .
مفهوم برند
طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، مارک، برند یا نمانام،یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است
استیو سسیل برندینگ را اینگونه تعریف میکند:
برند یعنی عهد و پیمان و برندسازی یعنی آن چه از عهد و پیمان شما برای مشتریان باقی می ماند.
برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در تجارت است.برندینگ به معنای تعریف شخصیت برای محصول مورد نظر پیش از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است.
همچنین بسیاری از مردم تصور میکنند برندسازی موفق یعنی به دست آوردن توجه دیگران در حالی که اینطور نیست. برندسازی یعنی محصول شما تنها راه حل برای مشکل میباشد .زمانی که به جایگاه یکتا رسیدید دیگر کسی نمیتواند جایگاه شما را در خطر قرار دهد٬که به این معنا است مشتریان با خیال راحت و علاقه حاضر به هزینه برای دسترسی به محصول یا سرویس شما میباشند.
تبلیغات یکی از بال های برند سازی
از صنعت تبلیغات به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای معرفی و شناساندن خدمات، محصولات هر شرکت یاد می شود که تحقق این اصل مهم به کار علمی، کارشناسانه و تخصصی نیاز دارد. در برند سازی نیز باید به تناسب بازار هدف و نوع فعالیت باید تبلیغ مناسب و در خور آن انجام شود.
برندسازی اینترنتی
برندسازی اینترنتی یعنی بهره برداری تخصصی از بستر اینترنت در راستای برندسازی. بر خلاف تصور عموم، برندسازی اینترنتی علم بهره برداری از موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی نیست، چرا که اینها صرفاً ابزار هستند. برندسازی اینترنتی یکی از تکنیکهای مدیریت برند است که از وب سایت به عنوان رسانهای به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین استفاده میکند. طراحی سایت , سئو و بهینهسازی سایت، سوشیال مارکتینگ، بلاگها، بنر های اینترنتی و تولید ویدئو های تبلیغاتی آموزشی به منظور بازاریابی اینترنتی از متد هایی هستند که در رابطه با اهداف برندسازی اینترنتی به کار گرفته میشوند.
ابزار تبلیغات در حوزی برندینگ
تبلیغات اینترنتی به استفاده از محیط اینترنت بعنوان یک راه ، کانال و وسیله ارتباط برای فرستادن تبلیغات در محیط وب اشاره دارد ، به زبان دیگر ، تبلیغات اینترنتی را بدین شکل تعریف نمودهاند: نشان دادن اشکال ، نامها و علائم تجاری ، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در محیط سایت های (پایگاه های) پر بیننده اینترنت ، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند (وب سایت صدا و سیما ۲۰۰۲ ) .
طراحی سایت
اولین گام و مهمترین گام در برند سازی امروز طراحی سایت میباشد با گسترش تکنولوژی و دنیای IT اهمیت طراحی سایت روز به روز از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار میشود امروزه ویترین معرفی محصولات و خدمات تمامی ارگان ها و نهاد های تولید کننده هر نوع خدمات و محصولات وب سایت آن میباشد.

سئو
اما اگر تمامی رقبای شما اقدام به طراحی سایت کردند آنوقت جایگاه شما در نمایش موتور های جستجو کجاست؟ برند شما در کجا معرفی میشود؟آیا در رتبه ی نخست قرار دارید یا به صفحات آخر منتقل شدید ؟ بهینه سازی سایت (سئو) شما را به رتبه های برتر گوگل نزدیک میسازد.

ابزار تبلیغات طراحی گرافیکی
طراحی لوگو
نشانواره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی به تحریر در آمده است یا به صورت ویژه اما خوانایی طراحی شده است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین ویژگی های سازمانها و... را شرح میدهد.

کاتالوگ
کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در واقع طراحی کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند مثلا شرکت های مخابراتی و ...را بازی می کنند. کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.

بورشور
طراحی بروشور نوعي تبليغات چاپي است كه هدف آن ترويج اطلاعات يا تبليغ يك محصول يا خدمات است طراحي يك بروشو مستلزم شناخت اصول اساسي تبليغات، نوشتن، متن آگهي و توليد است.

سررسید
به زبان ساده چاپ سررسید یا سالنامه همان دفترچه یادداشت روزانه است با این تفاوت که هر صفحه آن دارای تاریخ میباشد . البته امروزه بر اساس کاربردهای فراوان در رشته های مختلف کاری انواع مختلف سررسید به وجود آمده اند که در زیر به شرح آنها میپردازیم ؛ همچنین به خاطر کاربردی بودن سررسید و همچنین عمر طولانی ( یکسال ) میتواند به عنوان یک محصول تبلیغاتی بسیار سودمند نیز مورد استفاده قرار گیرید .

کارت ویزیت
کارت ویزیت در کلامی کوتاه ابزاری است برای معرفی شما و بعد از آن ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این نقش را برعهده دارد و کار دیگری برای شما به صورت مستقیم انجام نمیدهد.
طراحی کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم بکا ر نمی آید . اما از آنجا که اولین مرحله تماس شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط کارت ویزیتتان می باشد و با توجه به این نکته که برخورد نخست همیشه در یاد ها خواهد ماند، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را عهده دار خواهد بود .
