نصب سری سوم ipb

VAHID216

مدیر بازنشسته
IPB_Install_ipbfarsi.com.jpg

سلام
این آموزش نصب3 IPB .امیدوارم مثل بقیه مطالب سایت IPB Farsi کپی رایتش برداشته نشه تو سایت های دیگه گزاشته شه.

بعد از اینکه فایل ها رو تو مقصد مورد نظرتون آپلود کردید و دیتابیس خودتون رو ساختید با رفتن به جایی که فایل ها آپلود شدن نصب کننده به طور خودکار برای شما می یاد . البته می تونید با دادن آدرس زیر نصب کننده رو مستقیم اجرا کنید و با صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید مواجه می شید .
کد:
http://yourdomain.ir/admin/install/index.php


index.php


مرحله 1 : برای اینکه بتونید روند نصب رو ادامه بدید باید اون پوشه هایی که در همون صفحه نصب ذکر شده رو دسترسی اون ها رو روی 777 بزارید و سپس Refresh کنید. اگر تمامی نیازمندی های نصب IPB مهیا باشه جلوی همه قسمت ها Pass نشون داده خواهد شد. بعد روی Next بزنید تا به مرحله بعد برید.
مرحله 2 : در صفحه دوم نصب شما شرایط استفاده از IPB رو مشاهده می کنید که با تیک زدن گزینه I agree ... اون رو می پذیرید . برای ادامه روی Next بزنید.
index.php

مرحله 3 : در این مرحله برنامه های جانبی که برای IPB به طور رسمی همراه اون عرضه می شه رو می تونید ببینید و انتخاب کنید که به کدوم یکی از اون ها نیاز دارید . بعد از تصمیم گیری بر روی Next بزنید
index.php

مرحله 4 : در این صفحه آدرس کنونی و محل نصب IPB رو می بینید که فقط جهت اطلاع شما هست همون طور می بینید چون من روی لوکال نصب کردم آدرسی مشابه تصویر دیده می شه . باز هم روی Next بزنید.
index.php

مرحله 5 : در این قسمت که یکی از مهمرتین قسمت ها هست به ترتیب زیر عمل کنید و Next رو بزنید :
Database Name : در این قسمت نام دیتابیس اصلی که ساختید رو بنویسید
SQL Username : در این قسمت نام کاربری که در درون دیتابیس خودتون اد کردین رو بنویسید
SQL Password : در این قسمت هم کلمه عبوری که برای دیتابیس خودتون انتخاب کردین رو بنویسید.
SQL Table Prefix : در این قسمت هم که برای تیبل های دیتابیس هست چیزی مشابه ipb_ یا ibf_ رو بزنید که بعدا ار برنامه های جانبی دیگه ای نصب کردین تو این دیتابیس از هم دیگه تشخیص داده بشند.
index.php

مرحله 6 : در این قسمت نام کاربری که خودتون برای مدیریت سایت می خواید رو همراه با کلمه عبور و ایمیل تون وارد کنید. دقت کنید این ایمیلی که وارد می کنید تمامی کارهای انجمن از جمله ارسال ایمیل فعال سازی از طریق همین ایمیل انجام می شه .بعد از وارد کردن روی Next بزنید .

index.php



index.php

مرحله 7 : در صفحه جدید وارد شده روی Start Installation بزنید تا IPB شروع به نصب شه تا اتمام روند نصب صبر کنید.


بعد از اتمام مراحل با تصویر زیر مواجه می شید که از پایان نصب خبر می ده و شما حالا IPB رو نصب کردید و می تونید از اون لذت ببرید.
index.php


نکته امنیتی : بعد از اتمام مراحل نصب پوشه های زیر رو از درون پوشه admin پاک کنید چون یه خطر امنیتی برای شما محسوب می شه.
کد:
 install
 upgrade



موفق باشید
 

VAHID216

مدیر بازنشسته
نصب بر روی کامپیوتر شخصی

Install_local_ipbfarsi.com.jpg



برای نصب روی کامپیوتر شخصی شما باید از یه برنامه ای استفاده کنید که بتونه سرویس های مورد نیاز IPB از قبیل PHP و MySQl رو داشته باشه . سه برنامه به شما توصیه می کنم که به ترتیب اولویت می گم :



1- XAMP از اینجا بگیرید
2- WAMPاز اینجا بگیرید
3- AppServاز اینجا بگیرید

در حین نصب دقت کنید که اگر در مرحله ای برای شما درخواست داده شد Username و Password انتخاب کنید برای MySQL این همون یوزر و کلمه عبوری هست که کار ما همش با اون هست.

خوب بعد نصب سرور شخصی شما تو آدرس زیر منتظر شماست :
کد:
http://localhost/

اما حالا چه جوری نصب کنیم. ما برای تست پروژه هامون در همون مسیری که اینا رو نصب کردیم پوشه ای به نام www هست که باید فایل هامون رو اونجا بریزیم. توصیه ای که من دارم چون بعد از این ممکنه چند تا سیستم رو با هم دیگه نصب کنیم توی پوشه www برای هر پوشه یه فلدری درون اون بزنیم . مثلا پوشه ای با نام IPB درون www بزنید و تمام فایل های IPB رو توش بریزید . به این ترتیب IPB از آدرس زیر در دسترس قرار می گیره:
کد:
http://localhost/IPB

اما ما برای اینکه بتونیم سیستمی رو نصب کنیم باید اول دیتابیس برای اون بسازیم .برای اینکار به آدرس زیر برید :
کد:
http://localhost/phpmyadmin/
در اونجا قسمتی با نام Create new database می بینید . نامی که درون فیلد وارد می کنید می شه دیتابیس ما پس بیاد داشته باشید.
index.php

اما user و pass سرورمون چی هست ؟ اگر در حین نصب خود برنامه نصب شونده مثل برنامه AppServ یوزر و کلمه عبور رو تعریف کردیم یوزر و کلمه عبور همان خواهد بود اگر هم چنین چیزی نشد مثل برنامه Wamp یوزر root خواهد بود و کلمه عبور نخواهیم داشت.

نتیجه :
Database Name ما پس همونی بود که تو phpmyadmin ساختیم
SQL Password و SQL UserName هم همون توضیحاتی بود که در مرحله قبل توضیح دادم.
بقیه مراحل نصب IPB رو هم عینا مثل بالا برید.
موفق باشید
 

ArefGod

Member
سلام آموزش نصب رو localhost خيلي كلي گفتين و اصلا من متوجه نشدم! من اصلا نمي دونم چطوري نصبش كنم!
WAMP رو دانلود كردم.گزينه هاي مثل php . MySQL . localhost و... هست ولي من نمي دونم با اينا چي كار كنم براي نصبش بايد چه كاري رو انجام بدم؟ :?:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا