بی بی کد نشیمن مدرن

saeedmagic

Member
سلام اساتید می شه مشکلات کاره من رو بگین
برنامه های استفاده شده
max
cad
vray
photoshop
با تشکر از همگی ایشالا بتونم لطفتون رو جبران کنم چون بدون هیچ هزینه ای تجربتون رو در اختیار دیگران می گذارید.
ممنون
مشاهده پیوست 54682
----------------------------------------
دوستان با کمک و راهنمایی دوست عزیزم AREF یک سری تغییرات دادم تو کار و با تغییرات جدید و رندر با نور روز آپلود کردم
لطفا ایرادات کار رو بگین ممنون
نور شب با تغییراتی که استاد AREF گفتن
n1.jpg
رندر با نور روز
d1.jpg
d2.jpg
-----------------------------------------------------------
نور شب و روز با تغییراتی که استاد AREF گفتن
d.jpg
n.jpg
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی.
ورودتون رو خیر مقدم میگم.اول خودتونو بیشتر برای ما معرفی کنین.
چه رشته ای تحصیل میکنین.... چند وقته مکس کار می کنین.... این کار برای کجاست...مشتری و یا دل خودتون.... چقدر وققتون رو گرفت

کار خوبی شده.
نقد
1- تناقص زیاد بین گفته و عمل.وقتی از کلمه مدرن استفاده می کنین باید مشخصات معماری مدرن رو بشناسیم.متاسفانه هر چیز جدید رو مدرن تلقی میکنیم و این درست نیست.سبک معماری مدرن ماله قرن بیستم هست و یه سبک کاملا مجزا هست
شما کارتون اصلا با معیارهای معماری امروزی شباهت نداره.دلایل تناقص
لوسر پرده کاملا کلاسیک هستن.اما مبل سقف کاذب امروزی
2- رنگ بندی کار خوب نشده خیلی شلوغ هست.معمولا برای جلو گیری از آزار بصری باید حداکثر از 2 یا 3 تا رنگ استفاده کرد.
قهوه ای قرمز چوب پائین کرم سقف کاغذ دیواری رنگ پرده و بدترین فاجعه تصویر سبز تلویزیون...
همه همه با هم تناقص داره

نقد کار مکس
1- متریال ها بشدت خام هستن.انگار فقط توی diffius یه عکس دادین و تمام.
2- بگ گراند بیرون تاریک هست.لازمه تصویر پشت پنجره هویت داشته باشه.اگه نمی تونین یه نور خورشید بیارن توی کار و پشت پنچره ور کاملا سفید بزارین
مثل عکس زیر بشه مثلا
http://www.gamereplays.org/community/uploads/post-3379-1299890531.jpg

3-اتاق اصلا معلوم نیست با چه نوری روشن شده.انگار همین جوری روشن شده.یه عکس از view portبزارین باید توی هر کار منبع نور مشخص باشه.

4-زاویه انتخابی خوب نیست.هدف شما چیه توی این کادر؟
انتخاب زاویه از اولین مباحث هنرهای تجسمی هست.یه مبل که ناقص دیده میشه پرده که وسط کادر هست و ....

پیشنهاد من اینه شما فقط کار ببین.برین سایتهای معتبر دنیا..
www.d-e-s-i-g-n.ru
evermotion.org



 

Hamed

Active Member
سلام
زیاد دیگه علاقه ای به پست زدن بی مورد ندارم بیشتر دوست دارم نگاه کنم و بخونم ولی میشه به من بی سواد بگی با فتوشاپ چی کارش کردی؟؟؟
علی علی
 

Mandana

Active Member
زیاد دیگه علاقه ای به پست زدن بی مورد ندارم بیشتر دوست دارم نگاه کنم و بخونم ولی میشه به من بی سواد بگی با فتوشاپ چی کارش کردی؟؟؟

شاید تکستچراش رو ادیت کردن با فتوشاپ:green::دی
علاوه بر مواردی که عارف جان گفت به نظرم اگه زمین یکم رفلکت داشت بیتر بود.بامپ داره؟اگه داره اصلن مشخص نیست
در کل قشنگ شده می به شخصه خوشم اومدش^.^
موفق بباشین:rose:
 
سلام دوست عزیز
ورودت به این انجمن رو بهت تبریک میگم
یه پیشنهاد از طرف من:
اگه میخوای کارات مورد توجه قرار بگیرن هیچوقت از مدل آماده استفاده نکن چون ارزش کارو میاره پایین....
یه کم هم روی نورات بیشتر کار کن...
موفق باشی دوست عزیز
:rose:
 
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
مرسی بابت نظارات از همگی :rose::oops:
سلام.مرسی.
ورودتون رو خیر مقدم میگم.اول خودتونو بیشتر برای ما معرفی کنین.
چه رشته ای تحصیل میکنین.... چند وقته مکس کار می کنین.... این کار برای کجاست...مشتری و یا دل خودتون.... چقدر وققتون رو گرفت

کار خوبی شده.
نقد
1- تناقص زیاد بین گفته و عمل.وقتی از کلمه مدرن استفاده می کنین باید مشخصات معماری مدرن رو بشناسیم.متاسفانه هر چیز جدید رو مدرن تلقی میکنیم و این درست نیست.سبک معماری مدرن ماله قرن بیستم هست و یه سبک کاملا مجزا هست
شما کارتون اصلا با معیارهای معماری امروزی شباهت نداره.دلایل تناقص
لوسر پرده کاملا کلاسیک هستن.اما مبل سقف کاذب امروزی
2- رنگ بندی کار خوب نشده خیلی شلوغ هست.معمولا برای جلو گیری از آزار بصری باید حداکثر از 2 یا 3 تا رنگ استفاده کرد.
قهوه ای قرمز چوب پائین کرم سقف کاغذ دیواری رنگ پرده و بدترین فاجعه تصویر سبز تلویزیون...
همه همه با هم تناقص داره

نقد کار مکس
1- متریال ها بشدت خام هستن.انگار فقط توی diffius یه عکس دادین و تمام.
2- بگ گراند بیرون تاریک هست.لازمه تصویر پشت پنجره هویت داشته باشه.اگه نمی تونین یه نور خورشید بیارن توی کار و پشت پنچره ور کاملا سفید بزارین
مثل عکس زیر بشه مثلا
http://www.gamereplays.org/community/uploads/post-3379-1299890531.jpg

3-اتاق اصلا معلوم نیست با چه نوری روشن شده.انگار همین جوری روشن شده.یه عکس از view portبزارین باید توی هر کار منبع نور مشخص باشه.

4-زاویه انتخابی خوب نیست.هدف شما چیه توی این کادر؟
انتخاب زاویه از اولین مباحث هنرهای تجسمی هست.یه مبل که ناقص دیده میشه پرده که وسط کادر هست و ....

پیشنهاد من اینه شما فقط کار ببین.برین سایتهای معتبر دنیا..
www.d-e-s-i-g-n.ru
evermotion.org
عارف جان من سعیدم فوق دیپلم معماری، 2ماه است که مکس و vray کار می کنم این کارم واسه خودم زدم برای تمرین و گذاشتن تو سایت برای اینکه دوستان نظر بدن و ایرادامو اصلاح کنم.
نقد معماریتون رو کملا قبول دارم اونم بذارین رو حساب بی سوادیم چون زیاد تو دانشگاه درباره این چیزا چیزی یاد نگرفتم متاسفانه!
و 100% اصلاح می کنمش و باز اینجا می زارمش که ببینین اوکی شده یا نه!
نقد کارای مکستون رو هم قبول دارم ولی متریالشون رو من خیلی کار کردم روشون ولی فکر کنم شما منظورتون متریال مبل و متکا و پرده است چون من کلا با متریال پارچه و خانوادش مشکل دارم!
نور اتاقم فک کنم چون تو فوتوشاپ رنگ اتاق رو زیاد کردم ایندفه رندرش رو بدون دست کاری تو فتوشاپ می زارم
نقد شماره چهارت: دست گذاشتی رو دلم من با گذاشتن دوربین تو کارام مشکل دارم از کجا می تونم خودمو قوی کنم چه راه حلی داره که پرسپکتیو رو رعایت کنم؟
خیلی ممنون از زحمت و وقتی که گذاشتین مرسی:rose:
سلام
زیاد دیگه علاقه ای به پست زدن بی مورد ندارم بیشتر دوست دارم نگاه کنم و بخونم ولی میشه به من بی سواد بگی با فتوشاپ چی کارش کردی؟؟؟
علی علی
همون طور که خانم ماندانا گفتن برای درست کردت تکسچر و یه ذره تغییر تو نور و بلوری کردن بعضی جاها!

شاید تکستچراش رو ادیت کردن با فتوشاپ:green::دی
علاوه بر مواردی که عارف جان گفت به نظرم اگه زمین یکم رفلکت داشت بیتر بود.بامپ داره؟اگه داره اصلن مشخص نیست
در کل قشنگ شده می به شخصه خوشم اومدش^.^
موفق بباشین:rose:
مرسی بابت نقدتون بله داره ولی کمه زیادش مکنم و می ذارم بازم ممنون :rose:
سلام دوست عزیز
ورودت به این انجمن رو بهت تبریک میگم
یه پیشنهاد از طرف من:
اگه میخوای کارات مورد توجه قرار بگیرن هیچوقت از مدل آماده استفاده نکن چون ارزش کارو میاره پایین....
یه کم هم روی نورات بیشتر کار کن...
موفق باشی دوست عزیز
مرسی بابت راهنماییتون چشم حتما کار مکنم و نتیجه رو باز میزارم همینجا که ببینید و بار نظر بدین:rose:
 
سلام سعی کن برای کار داخلی از تعداد زیاد نور استفاده نکن یکی بزار جای پنجره به اندازه پنجره یکی هم بزار پشت مبل تو تصویر نیاد
مقیاس رو هم رعایت کن منم
هر چه زودتر باید پیشرفت کنی تا تو بازار کار کنی
 

saeedmagic

Member
دوستان یکسری تغییرات دادم تو نور متریال و...
سعی کردم ایرادهای قبلی رو بگیرم نمی دونم چقدر موفق بودم!!
لطفا ایراد کارهارو بگین ممنون:rose:
رندر 1
new 2.jpg
رندر2
new 1.jpg
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
ببینید دوست عزیز به اصلاحی هست به نام overbright یعنی سفیدی و روشنایی خارج از حد اعتدال.حتی موقع رندر وی ری پنجره گزارش خودش مینویسه فلان آبجکت اور برایت شده.
شما اگه حرفه ای ترین کارهای دنیا رو ببینید توش واقعا نقاط سیاه مطلق یا سفید مطلق نداره.روشن ترین و تاریک ترین قسمت عکس باز هم پر دیتیل هست.شما لامپ هاتون خیلی توی ذوق میزنه.و این حاکی از عدم اطلاع از بحث color mapping هست.با اجازتون آموزشمو براتون میزارم.

تعریف Color Maping:ابزاری است برای تعیین رنگ رندر نهایی. 7 مورد داره

Linear color mapping
Exponential color mapping
HSV exponential color mapping
Linear color mapping
Exponential color mapping
HSV exponential color mapping



تو همشون این 2 واحد مشترکه



Dark Miltipiler :
زیاد کردن و کم کردن شدت نور نقطه های تاریک
Bright Multipiler: زیاد و کم کردن شدت نور نقاط روشن.

به عکس مقایسه ای زیر توجه کنین.

Linear Multiply
i177924_LinerExample.jpg

این حالت پیش فرض تعریف شدست و رنگ ها توش کاملا طبیعی هست

Exponential
i177925_ExponenExample.jpg

این حالت بشدت کنتراست رنگ رو تعدیل می کنه.و یه جورایی برای وقت هایی مناسبه که شدت نور خیلی زیاد شده و اگه کم کنیم توی نور محیط تاثیر داره.وقتی زیاد کنیم آزار دهنده میشه.
من دیدم تو بیشتر کارهای اور موشن از این سیستم استفاده شده.

HSV
i177926_HSVExample.jpg

این حالت به رنگ ها رو تو هم می بره. به جای اینکه با کد رنگ RGB کار کنه با HSV (hue saturation value)a کار میکنه.یعنی به جای تغییر سفیدی رنگ شدت رنگ رو کم و زیاد میکنه.عامیانه بگم اگه روی یه سطح آبی نور بیافته هر چقدر هم شدت زیاد باشه دیگه حالت Spceular تولید نمی کنه و رنگ آبی تولید میشه.

Intensity ExponentiaL

i177928_IntensityExponenExample.jpg

خیلی شبیه به انجین قبلیه.اما یه مقداری توی RGB هم در کنار HSV تغییر میکنه.
Gamma Corecction
i177927_GammaCorectionExample.jpg

این انجین فقط و فقط روی Gamma میزان نور تاثیر میزاره و تو مثال کاملا خودشو نشون میده.

مقایسه Gamma با Linear

تو بررسی این حالت می تونم بگم که وقتی روی حالت Linear باشه و ما عدد سیاهی و سفیدی رو با هم تغییر بدیم می بینیم که چه تغییراتی توی عکس پدیدار میشه.اما روی حالت Gamma برای دیدن همون تغییرات فقط کافیه که سیاهی رو بیشتر کنیم.تو مثال بالا کاملا واضحه این مطلب.

Rein Hard
i177929_ReihardExample.jpg

یکی از پر کاربرد ترین ها بعد از Linear هست.این حالت خیلی رنگها تقویت میشه.و اگه میخوایم یه کار زنده داشته باشیم می تونیم روی این حالت خیلی مانور بدیم.
 
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
خیلی ممنون بخاطر راهنماییتون عارف جان:rose:
من با 3 تنظیم مختلف رندر گرفتم فک کنم exponentialبهتر جواب بده!!

Reinhard

rinhard.jpg
Liner
liner.jpg
Exponential
expontial.jpg

فقط یه سوال این کتاب وری که تو امضا تون هست ترجمه شده؟یا انگلیسی به فروش می رسه؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
جایی برای فروش کتاب وی ری نیست.خود سایت مجید آنلاین می فروشه.که از خودکتاب عکس گرفتن خارجی ها.آپلود کردن و ماها استفاده کردیم.!
توی اون پست چیزهای مفیدش هست.شما فعلا با همون ها کار کنی کلی تاثیر میزاره.خودمم در بست در خدمت دوستان پر تلاش و با انگیزه هستم.
حالا شروع کنین با color mappiung منتخب بازی کردن.میزان تاریکی و روشنی شو دست بزنین.تا به حد مطلوب برسین.تغییرات رو توی پست اول آپلود کنین و پست بزنین پست اول آپدیت شد.اولین کار هم کنارش باشه که تغییرات توش دیده بشه که چیکار کردین.
 

Hamed

Active Member
سلام
البته حرف عارف درست ولی کتاب فارسی وی ری هم دادن بیرون فکری که من داشتم و اجرا کردن ولی با کلی مخالف از طرف طراحان حرفه ای اگر آدرس خواستی بگو بهت بدم...بازم ببخشید جناب عارف دخالت کردیم...


علی علی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام به دوست خستگی تاپذیر
نور شب:
- هالوژن ها یه پرده پر نور تر بشه
- برای تصویر تلویزیون از متریال vraylight استفاده بکن یا حرفه ای تر اینه یه لامپ وی ری بزاری به اندازه صفحه تلویزون بعد به خود لامپ تکسچر همین تصویر رو بدی.اون وقت نامرئی بکن.فکر کن با نور TV اتاق روشن میشه.عین دنیای واقعی
- مشکل بزرگ کارت عدم تناسب رنگ هست.یه کاری بکن.تیپ رنگ بندیشو مثل این کار بکن.نتیجشو حال کن
id5435_9_009_s.jpg

کرم و قهوه ای ترکیب رنگی هست که واقعا انتحان خودشو رو خوب پس داده.تصویر ماله ولوم 14 اورموشن داخلی فایل 9 هست
- برای بگ گراند هم حتما از متریال Vraylight استفاده بکن.اگه از وی ری 2 استفاده میکنی هواست باشه که تیک expose رو توی متریال بزنی.
- برای پرده از arch model 60 استفاده بکن
برای نور روز علت اینکه جالب شده کنتراست بالاست.حالا نور خورشید رو یه ذره سایشو از تیزی در بیار.برای اینکار برو توی گزینه vray shadow تیک area shadow رو بزن.با عددش بازی کن تا به حد مطلوب برسی

 

*farshid*

کاربر VIP
خوب
پست اول هی ادیت میشه که

یه بخشی داریم به نام ...
به نام...
.
.
.
wip

اگه میخوای کارتو با توجه به نظر و نقد دوستان اصلاح کنی بهتره کارتو ببری wip

این کار شما کاملا Work in process هستش
اگه بازم میخوای روش کار کنی بفرستمش wip
موفخ بباشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.با wip موافقم.این کار خیلی ناقصه.ایشااله میخوایم با هم یه کار خوب ببندیم.صاحب تایپیک آدم پر تلاشی هست.میخواد مارو بترکونه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا