نشست برنامه نویسان حرفه ای فلش

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mehdadoo

Member
سلام دوستان، دوست دارم مثل پارسال دیماه تو پارک قیطریه که همدیگر رو دیدیم، امسال هم نشستی رو با هم داشته باشیم.
هر کسی که به این انجمن سری میزنی، احتمالا حرفه ای هست، پس از همه دعوت میکنم با حضورشون جمع رو خوشحال بکنند.
مباحثی مثل فراهم کردن محل کار مستقل برای برخی از دوستان، و فرآهم کردن پروژه ها برای متخصصین مایل به کار، اطلاع رسانی به مردم در مورد توانایایی های تبلیغاتی تکنولوژی های وب در نمایشگاه ها و خیلی موارد دیگه باید مورد بررسی قرار بگیرند. همین طور افرادی که مایلند بدون ریسک فقط پروژه هاشون رو انجام بدند، توانایی ایجاد کار ثابت برای اونها هم وجود داره که باید راجع بهش بیشتر صحبت بشه. همین طور بعد حالا دیگه خبرگان به پختگی بیشتری برای انجام آموزش ها رسیدند، پس نباید از گسترش آموزش ها چشم پوشی کرد.

متاسفانه حرکت ویژه FLxpert بدلیل عدم حضور افراد (از جمله خود من) متوقف شد که باید از سر گرفته بشه.
محل نشست آلاچیق های پارک قیطریه روز پنجشنبه 18 آبان هست. از همه میخام برای کمک به کاربردی تر کردن فلش و تکنولوژی های جدید وب در جلسه حضور داشته باشند. به خصوص خبرگان اف ال اکسپرت.

مهرداد کاوه
09196223348
[email protected]
[email protected]
 

benyamin_pc

Well-Known Member
با وضع موجود , خبره بازی و رویا پردازی زیاد طرفدار نداره , اکثرا دنبال کار و زندگی و مشکلاتشن و باقی وقت هم بالا بردن سطح خودشون , کسی هم بخاد آموزش خیرات کنه بازم اصول داره و هرکاری بدون اصول مشکل ایجاد میکنه
ضمن این نکته که آموزش در مورد هرچیزی مثل ریگ بیابون تو نت ریخته , برای پردازش حرفه ای ها باهم هم این انجمن ها برا همینن ....
 

triton

کاربر فعال
با وضع موجود , خبره بازی و رویا پردازی زیاد طرفدار نداره , اکثرا دنبال کار و زندگی و مشکلاتشن
طرفدار زیاد داره، همت ندارند ،و فقط به خودشون فکر می کنند!

و باقی وقت هم بالا بردن سطح خودشون , کسی هم بخاد آموزش خیرات کنه بازم اصول داره و هرکاری بدون اصول مشکل ایجاد میکنه
قرار به خیرات نبود، قرار، کمک کردن به پیشرفت همدیگه بود

ضمن این نکته که آموزش در مورد هرچیزی مثل ریگ بیابون تو نت ریخته , برای پردازش حرفه ای ها باهم هم این انجمن ها برا همینن ....
این انجمن ها تبدیل به محل پرسش و پاسخ شده و کاربرد آموزشی اون خیلی کمرنگ تر هست ، مثلا طرف میگه :"من برای اولین بار توی عمرم برنامه فلش را باز کردم، حالا چطور یه بازی حرفه ای بسازم!!!"
اگه یک ماه توی این انجمن فعالیت کنی چقدر پیشرفت می کنی؟ البته با وضعی که بود شاید توی اون انجمن پیشرفت کندتری داشته باشیم... ولی اگه اصولی کار می کردیم که بهتره بگم این اصول همت، ارزش قائل بودن برای دیگران ، از خودگذشتگی و اینطور چیزهاست که خیلی کم دیده شد، به خیلی از چیزها دست پیدا می کردیم ... باید سعی کنیم سنجیده حرف بزنیم و تعهدات را بر اساس عمل و تواناییهامون عهده دار بشیم ... (این جمله آخریه عجب چیزی شد!)
 

mehdadoo

Member
دوستان هدف از نشست دقیقا صحبت راجع به همه این هاست.
دقیقا موضوع اینکه همه مجبورند به دنبال کسب درآمد باشند رو لازمه پیگیری کنیم. مثلا ممکنه کسی (بازاریاب و متخصص تبلیغات) بتونه پروژه های متعددی رو فراهم کنه و دوستان مایل به کسب درآمد (همون خبره ها) اونها رو انجام بدند.
دوستانی بودند که میگفتند ما لازم داریم تا مکانی ثابت برای خودمون داشته باشیم، و بدون اینکه کارمند کسی باشیم برای خودمون کار کنیم. حالا این موقعیت داره فرآهم میشه، و از خبره ها میخام این جور موقعیت ها رو از دست ندند.

یک بنیاد با بودجه خوب مثل کنونیکال تونست اوبونتو رو سرپا نگه داره، اف ال اکسپرت هم نیاز به چنین پشتوانه ای داشت. میشه راجع بهش بیشتر رو در رو صحبت کرد، پس در جلسه حضور داشته باشید!
 

++Hadi++

Active Member
سلام
با تشکر از مهرداد عزیز
ولی فکر نمی کنم با وجود مشکلاتی که برای خیلی از مردم پیش اومده و درگیریهای شخصی دوستان،این جلسات به جایی برسه.
خود من که هیچ دید روشنی به این موضوع ندارم و از نظر شخصی بنده این جور جمع ها بی فایده هستند.
در ضمن بنده به دلیل قبولیم تو دانشگاه و نیز داشتن پروژه های شخصیم و مشغول بودن به کار و نیز سعی در ادامه فعالیتام تو زمینه هایی که به اونها آلوده شدم،زمانی برای شرکت در این جلسات و همکاری های آموزشی ندارم.
با تشکر...
 

akherat

مدیر انجمن
1- ایشون قطریه میگن چون دمه خونشونه - اون سری تو تایین کردی این سری من میگم - بیا کن سولوقون اونجا میتیمگ میزاریم
2- خام نشو - بیام اونجا که باز در مورد جلوگیری از گی شدن و یا دفاع از فیلترینگ و یا حق دادن به خوندن ایمیل های مردم توسط بروبچ بالا و به عنوان "صلاح ما رو می خواهند " برامون حرف بزنی؟
3-تو در مورد بچه های اینجا چی فکر میکنی؟ که بیان برات بیگاری کنن که تو اسمشو بزاری تحقیق؟
4-تو که هیچ - کل بروبچ گروه تو جمع کنی دانششون به اندازه یکی از بچه های فروم نمیشه

___________________________________________________________________________________________
دوستان به ایشون نمیشه اطمینان کرد
___________________________________________________________________________________________
 

mehdadoo

Member
سلام
با تشکر از مهرداد عزیز
ولی فکر نمی کنم با وجود مشکلاتی که برای خیلی از مردم پیش اومده و درگیریهای شخصی دوستان،این جلسات به جایی برسه.

مشکل مالی منظورتون هست؟ خوب من میخام همین رو حل کنم. هر کس که متخصص هست و مشکل مالی داره، با حقوق بالای یک میلیون به صورت نیمه حضوری استخدام.
دوست داشتم حضورا همه دوستان مشکلاتشون رو بگند و همه رو حل کنیم. کسی از بچه هاب همین انجمن بود که فقط به مکانی برای کار نیاز داشت، خوب مایل بودم رایگانبراش فرآهم کنم. کسی دیگر به بازاریاب نیاز داره(از پی سی ورلد) که می تونیم مشکلش رو حل کنیم.
بله، جلساتی مثل قبل که خشک و خالی و بدون اسپانسر برگزار میشه به جایی نمیرسند.
یه کم مثبت تر نگاه کنیم. از پارسال تا حالا، بچه های انجمن چند تا پروژه انجام دادند که تو دنیا صدا کنه؟ پروژه که هیچی، انجمن اف ال اکسپرت هم منحل شد. اگر بخایم راجع به یک جلسه خودمونی اینقدر منفی باشیم، نسبت به پیشرفت در تکنولوژی و انجام پروژه های بزرگ حتی فکر هم نباید بکنیم. من الان سربازم، حیفم مییاد بقیه که وقتشون مال خودشون هست نتون ازش استفاده بکنند و پیشرفت کنند و پولی دربیارند.
 

Insomnia

کاربر فعال
این شیوه برخورد به هیچ عنوان مناسب نیست.
هرکسی به دنبال کار‌‌ و‌‌ پیشرفت باشه از فرصتهای ممکن استفاده میکنه. بدین معنی که بررسی می‌کنه و اگر براش مناسب بود قدم برمیداره و گرنه همان کاری که خویش می‌داند ادامه می‌دهد.
قضاوت زود هنگام کاری است عجولانه.
 

++Hadi++

Active Member
ببین مهرداد عزیز
هر کدوم از ماها در شرکتی مستقر شدیم و شاید بعد از مدتها کار و تلاش و انجام پروژه،مشکلات شرکتهامون مشکلات ما هم شده.حالا که هر کدوممون محفلی رو پید کردیم که هم ازش پول خوب در می یاریم و هم رفرنس های آموزشی تو دنیا زیاده و سوداهای شخصی افرادی مثل خود من به سمت و سو های دیگه ای خارج از فلش سیر پیدا کرده،دلیلی برای شرکت در این جلسات نمی بینم...
در نظر بگیرید که اگه یه فعالیت درست و درمونی رو می خواستیم تو زمینه flxpert و خصوصی سازی آموزش ها و یا همکاری در یادگیری و ... انجام بدیم ،خوب همون اول انجام می شد ،پس چرا انجام نشد؟
ببخشید که رک می گم ... ولی خود بنده اون روز ها در کنار برخی دوستان خیلی سعی می کردیم و مایه می زاشتیم و به شخصه شب خواب و خیال راحت نداشتم و همش یا آموزش می دیدم یا آموزش ضبط می کردم و تو شرایطی بودم که خانواده خواب بودند و من هم تو اتاقم با صدای آروم صحبت می کردم تا مزاحمشون نشم و نهایتا به جایی رسیدیم که بعضی بچه ها رو ما برچسب چسبوندند و بعضیا هم که می گفتند بابا تو رفاقت ،این سخت گیریا دیگه چیه و خیلیا هم که اصلا جدی نمی گرفتند و آخرش هم به این نتیجه رسیدیم که سخت گیری نداشته باشیم و هر کسی دوست داشت آموزش بده و آخرش هم ...
من الان تو سایت udk.ir مشغول به فعالیت شدم و تو زمینه udk و زمینه یونیتی این سایت رو مطرح و به درد بخور می بینم و ماشالا بچه های قوی هم تو این سایت هستند.
در زمینه سافت ایمیج هم 100 گیگ آموزش تصویری دارم که با دیدنشون دارم مثل کسری پیش می رم.
تو زمینه qt هم به خواست خدا و با کمک دوستانی مثل triton عزیز دارم ترجمه و یادگیری رو ادامه می دم.البته باید بگم که یه کم به خاطر درگیریهام تو زمینه دانشگاهیم و انتظارات بالای اساتید دانشگاهیم در زمینه پروژه و کنفرانس با اتوران و مقاله و... و سنگینی درسام یه کم از این زمینه هام عقب افتادم که باید دوباره شروع کنم.
در کل دوست عزیزم اگر از من می شنوید ،یـــــا این وب سایت های شخصی رو راه نیندازید و یــــــا اگر هم راه می اندازید،پیشنهاد می دم :
اسم حرفه ای ترین ها رو بنویسید.
اگر فرد حرفه ای مایل به فعالیت بود.
انتخاب کنید.
یعنی:
PHP:
var OurUsers:Vector.<OurUsers>=new Vector.<OurUsers>();
if(player is professional)
{
    if(player.agreedToAct)
    {
        OurUsers.push(player);
    }
}
در ضمن یه قسمت برا فعالیت عمومی بزارید و یه قسمت کوچیکی رو برا فعالیت های مخفی بزارید تا سایتتون فعال باشه.
در کل فکر می کنم برا به رونق نشوندن یه سایت تو مایه های flxpert یا flashpro نیاز به افرادی هست که با صرف زمان و هزینه و انرژی بالا،بیشتر از اونکه به دنبال آموزش باشند،به دنبال بالا بردن فعالیت های انجمن باشند و البته به شرطی که افراد هم واقعا پایه فعالیت باشند .در غیر اینصورت هیچ بار علمی و فعالیتی رو نخواهد داشت.پارسال وقت من بیشتر از یادگیری و یاددهی ،صرف مدیریت و کنترل انجمن بود و اینکه چه کسی چه زمینه ای رو انتخاب می کنه و چرا بچه ها زمینه ای رو انتخاب نمی کنند و ...
نهایتا خودم هم از خودم بدم می یومد که داشتم نقش پاسبونو بازی می کردم درصورتیکه هدف ما چیز دیگه ای بود.
در کل من در این زمینه قدمی رو ور نمی دارم ولی اگه سایتی رو زدید که به خوبی پیش رفت،حاضرم بیام و توش فعالی های درست و درمونی رو انشاءالله داشته باشم.
با تشکر از شما دوست گرامی و دلسوز...
 
آخرین ویرایش:

akherat

مدیر انجمن
دقیقا
خداییش باید ما از تیم سیانوژن یاد بگیریم گروهی کار کردن رو
والا تیم ورکینگ برای ایرانیا سخته !!!
 

mehdadoo

Member
البته این نقطه نظرات برای ساخت یک انجمن عمومی خیلی مهم هست، ولی منظور من دقیقا رفتن راه قبلی نیست. اصلا آموزش به شیوه قبلی رو مد نظر ندارم. از قبل کتابها و مقالات خوبی منتشر شدند.
دوست داشتم برخی از دوستان حرفه ای که مایلند پروژه ای رو برای خودشون، و نه براس شرکتی که براش کار میکنند، انجام بدند، و همه از انجامش سهم داشته بشند. مثل اینکه یک شرکت سهامی بزرگ از متخصصین تشکیل شده، که همه از ابتدا حقوق دریافت میکنند و در نهایت از سود پروژه ها هر کسی در صد واقعی رو میبره. و هییت مدیره هم همه از همین برنامه نویسان حرفه ای باشند. ولی خوب اینقدر ذهنیت ها منفی شده، که بدون آگاهای از چند و چون کار، از ابتدا شروع میکنند به زیر سوال بردن افراد و اصلا ترور شخصیتی.
برای مثال همین طور که قبلا به شما حضورا گفته بودم که "آیا مایلید پروژه بازی آنلاینی اگر فراهم بود شما انجام بدید؟" و شما هم گفتید بله، الان 4 تا پروژه مثل اون فراهم هست. برای انجامش دانش کنونی افراد این انجمن والا کافیه. خوب چرا بدیم این پروژه ها رو برای یه شرکتی با حقوق ماهیانه خیلی کم انجام بدیم؟ چرا خود ما از سود چنین بازی هایی سهم مستقیم نبریم؟ خوب بعضی ها ممکنه بگند، آقا گرونیه، ما چه طور 1 سال بدون درآمد زندگی کنیم تا چنین پروژه ای سود بده؟ خوب من دوست داشتم در جلسه عنوان کنم که از ابتدا همه سهام دار هستند، من هزینه حقوق تا چندین ماه بچه ها رو فراهم میکنم، در پایان از سودی که برای پروژه اول همه میگیرند قرض من رو بدند. چه ایده ای از این بهتر؟ خودمون میشیم مدیر خودمون و برای شرکت خودمون کار میکنیم، نه برای یک دلال نرم افزار.

ولی خوب به نظر میرسه اینقدر منفی نگری وجود داره، که حتی دوستان برای پیشرفت و استقلال کاری خودشون حاضر به شرکت در جلسه ای خودمونی هم نیستند. به هر حال من که جام خوبه، فکر میکردم میتونم پیش زمینه ها رو فرآهم کنم تا دوستان دیگر هم به جایگاه اصلی خودشون برسند.

این طور که معلومه همون حرفهای شما در جلسه قبلی درست بود، ما ایرانی ها درست بشو نیستیم. من ناآگاهانه مقابله میکردم.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
در نهایت میتونم بگم خیلی از حرفای هادی درستن اما ازش عذر می خوام اینو میگم که حداقل به من ثابت شده خودش به خیلی از حرفاش معتقد نیست !

نمونش
اسم حرفه ای ترین ها رو بنویسید.
اگر فرد حرفه ای مایل به فعالیت بود.
انتخاب کنید.
یعنی:
کد PHP:
var OurUsers:Vector.<OurUsers>=new Vector.<OurUsers>();
if(player is professional)
{
if(player.agreedToAct)
{
OurUsers.push(player);
}
}

کافیه به امضا نگاه شود! ....

در کل مهرداد من پایه مکانی هستم که افراد بخان به شکل دوستانه دورهم باشن و از بازی بیلیارد امروزشونم حرف بزننو کم کم بین این جمع چون از یه صنفن بیشتر همدیگرو درک میکننو یه حس خوبی بینشون به وجود میاد و بحث های حرفه ایشونم باهم در کنارش دارن و خیلی چیزای دیگه ... نظیرشو با برخی از دوستای توی همین سایت هم شخصا دارم
تو این روند همکاری های کاری و علمی هم بین خودشون انجام میدن
 

++Hadi++

Active Member
بنی باز شروع نکن...
من به حرفایی که می زنم معتقدم ولی باید بگم که یه فرد حرفه ای ،باید رفتار حرفه ای هم داشته باشه...
از نظر شخصی بنده هر آدمی که سواد زیادی داره حرفه ای نیست...
حالا اگه نیاز به توضیح بیشتر بود اینجا توضیح نمی دم چون جاش نیست...
در ضمن هیچ آدمی کامل محض نیست...
 
آخرین ویرایش:

akherat

مدیر انجمن
برای جلوگیری از انحراف بچه ها و خطم این تاپیک به کتک کاری و همچنین جلوگیری از سو استفاده از بچه ها این تاپیک بسته میشه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا